Γ. Νικητιάδης: «Η έλλειψη πολιτικής για τις συγκοινωνίες, μας φέρνει ξανά μπροστά σε αδιέξοδα»

Με αφορμή την επανέναρξη πτήσεων της εταιρείας χαμηλού κόστους Ryanair στη Κω και την παράλληλη ακύρωση των δρομολογημένων καθημερινών πτήσεων της εταιρείας στη Ρόδο, ο τ. Υφυπουργός Τουρισμού-Πολιτισμού και π. Βουλευτής Δωδεκανήσου Γ. Νικητιάδης προέβη στην ακόλουθη δήλωση:

H επανάκαμψη της Ryanair στην Κω αποτελεί θετική εξέλιξη για τον τουρισμό της Κω, της Καλύμνου και της Νισύρου.

Η αρμόδια Ελληνική Αρχή Συντονισμού Πτήσεων με πληροφόρησε σήμερα ότι η εταιρεία είχε ήδη ζητήσει από το προηγούμενο έτος θέσεις (slots) για το αεροδρόμιο της Κω, τις οποίες ήδη μεταβίβασε στην νέα θυγατρική της εταιρεία Ryanair Sun.

Παραλλήλως, ο αρμόδιος για την Ν.Α Μεσόγειο της Ryanair με βεβαίωσε ότι θα κρατηθούν και οι θέσεις (slots) που είχε, η εξαγορασθείσα από τους Ιρλανδούς αεροπορική εταιρεία Niki Lauda. Ας ελπίσουμε ότι τα σχέδια θα γίνουν πράξη.

Την ίδια ώρα ωστόσο, δεν μπορώ παρά να εκφράσω τη δυσαρέσκειά μου για την απόφαση της ίδιας εταιρείας να διακόψει τις δρομολογημένες πτήσεις της μεταξύ Ρόδου και Αθήνας. Η αυξημένη κίνηση των δρομολογίων αυτών, μετά την απόφαση της Ryanair, θα υποστεί τεράστιο πλήγμα.

Δυστυχώς, η έλλειψη πολιτικής για τις συγκοινωνίες, σε συνδυασμό με την ολιγωρία ή αδιαφορία των φορέων, μας φέρνει ξανά μπροστά σε αδιέξοδα. Οι εταιρείες χαμηλού κόστους, αποτελούν για ολόκληρη την Ευρώπη (και όχι πια μόνο την Ευρώπη) μια πραγματικότητα που δεν μπορούμε να αγνοούμε.

Οι υπεύθυνοι έχουν υποχρέωση να χαράξουν μια συγκεκριμένη πολιτική στο πλαίσιο των κανόνων της αγοράς με ότι αυτό συνεπάγεται. Εκείνο που είναι βέβαιο, είναι ότι δεν μπορούμε να μένουμε απαθείς όταν τίθενται σε κίνδυνο όσα με πολύ κόπο, ο κόσμος του τουρισμού έχει κτίσει στα νησιά μας.

 Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και άλλες περιοχές έχουν συμφωνίες με εταιρείες χαμηλού κόστους που προσθέτουν αρκετές χιλιάδες τουρίστες στους Ελληνικούς προορισμούς. Οι συμφωνίες αυτές γίνονται στο πλαίσιο της ελεύθερης αγοράς.

Ποιο είναι όμως το ζητούμενο; Είναι αλήθεια ότι τα αεροδρόμια μας, είναι από τα ακριβότερα της Ευρώπης. Η ανάληψη της διαχείρισης 14 αεροδρομίων από την Frapοrt , εγγυάται κατ’ αρχήν την αναβάθμιση τους, αλλά δυστυχώς όπως φαίνεται τα καθιστά ακριβότερα.

Η Ryanair, δήλωσε ξεκάθαρα ότι αποχωρεί από ορισμένα αεροδρόμια εξαιτίας του υψηλού κόστους τους που σε συνδυασμό με την κίνηση που παρουσιάζουν δεν τα καθιστά συμφέροντα για τις απαιτήσεις της. Το ίδιο προφανώς ισχύει και για όλες τις αεροπορικές εταιρείες.

Το ερώτημα που τίθεται είναι τι κάνουμε;  

Πρώτα απ’ όλα, οφείλουμε ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ, Δήμοι, Περιφέρεια, Επιμελητήρια, Ενώσεις Ξενοδόχων και Καταλυμάτων , ΣΕΤΕ, ΕΟΤ κ.α.  να χαράξουμε μία συγκεκριμένη πολιτική που θα πείσει ότι για να είμαστε ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ πρέπει το κόστος προσγείωσης στα αεροδρόμιά μας να είναι ίσο με των αεροδρομίων των ανταγωνιστριών μας τουριστικών χωρών. Το πώς θα γίνει αυτό, είναι ίσως το εύκολο κομμάτι. Το δύσκολο είναι να πεισθεί, πρώτο από όλους ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ.

Για να γίνει αυτό χρειάζεται δουλειά από τους αρμοδίους. Ένα καλό ξεκίνημα μπορεί να γίνει στο επικείμενο Αναπτυξιακό Συνέδριο που οργανώνει η κυβέρνηση στη Ρόδο. Είναι μια εξαιρετική ευκαιρία, να τεθεί δημοσίως το θέμα στον ίδιο τον Πρωθυπουργό, ο οποίος είναι βέβαιον ότι δεν έχει ενημερωθεί επαρκώς και δεν έχει λάβει αντίστοιχες εισηγήσεις από τους οικονομικούς του συμβούλους.

Από το κέρδος που θα προκληθεί δεν θα οφεληθούν μόνο τα νησιά μας. Κυρίως θα οφεληθεί η Ελληνική Οικονομία.