Τρεις ημερίδες με θέμα: Η ανάπτυξη του 12μηνου τουρισμού και ο αθλητικός τουρισμός αναψυχής

Τρεις ημερίδες με θέμα: Η ανάπτυξη του 12μηνου τουρισμού  και ο αθλητικός τουρισμός αναψυχής

Τρεις ημερίδες με θέμα: Η ανάπτυξη του 12μηνου τουρισμού και ο αθλητικός τουρισμός αναψυχής

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 485 ΦΟΡΕΣ

Σε τρεις διαφορετικές Ημερίδες, τον περασμένο μήνα, στην ΑΘΗΝΑ, στο πλαίσιο της Έκθεσης HOTEL SHOW, στην Ερμούπολη, ΣΥΡΟ, και στην ΛΕΥΚΑΔΑ, παρουσιάστηκαν σε εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, των φορέων, επιχειρηματίες και επαγγελματίες του τουρισμού, στοιχεία και προτάσεις για την «Ανάπτυξη του 12-μηνου Τουρισμού με έμφαση στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του αθλητικού τουρισμού αναψυχής» από τους κκ. Αχιλλέα Τζίμα, Ιδρυτή – Διευθυντή της Rhodes Windsurfing & Kitesurfing Academy + Other Sports & Activities και πιστοποιημένου προπονητή θαλασσίων σπορ, και Χρήστο Πετρέα, Σύμβουλο – Ερευνητή – Εμπειρογνώμονα σε θέματα τουρισμού, με συμπληρωματική παρέμβαση σε θέματα ασφάλειας στην παραλία και στην πισίνα, από τον κ. Νίκο Γιοβανίδη, Ιδιοκτήτη – Διευθυντή της ΕΝΑΚ – Ελληνικής Ναυαγοσωστικής Ακαδημίας.

Ο «αθλητικός τουρισμός αναψυχής» μπορεί να συμβάλει στην γενικότερη προσπάθεια επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου και του 12-μηνου τουρισμού, δεδομένου ότι τα περισσότερα σπορ αναψυχής μπορούν να πραγματοποιούνται καθόλη την διάρκεια του έτους, και υπάρχουν υποψήφιοι πελάτες που ενδιαφέρονται.
Ομιλητές και Πρόεδρος Οργάνωσης με το banner της Ρόδου
Ομιλητές και Πρόεδρος Οργάνωσης με το banner της Ρόδου

Η ανάπτυξη του 12-μηνου τουρισμού είναι δηλωμένος στόχος και της παρούσας Κυβέρνησης, όπως άλλωστε και η ανάπτυξη των ειδικών – εναλλακτικών μορφών τουρισμού, στις οποίες εντάσσονται και οι δραστηριότητες αθλητικού τουρισμού (που αναφέρθηκαν από την Υπουργό Τουρισμού Κα Κουντουρά στην Ομιλία της στις Προγραμματικές Δηλώσεις της Κυβέρνησης «…ο αθλητικός τουρισμός αναψυχής, ο προπονητικός αθλητικός τουρισμός και ο τουρισμός μεγάλων επαναλαμβανόμενων διεθνών αθλητικών γεγονότων ….»). Όπως είναι γνωστό ήδη στην Ρόδο και στην υπόλοιπη Ελλάδα, αθλητικοί τουρίστες αναψυχής έρχονται από πολλές χώρες, και ήδη πωλούνται «πακέτα αθλητικού τουρισμού».
Άποψη της αίθουσας με συμμετέχοντες
Άποψη της αίθουσας με συμμετέχοντες

Ως προς τον 12-μηνο τουρισμό στην Ελλάδα, γενικώς, επισημάνθηκαν και παρουσιάστηκαν στατιστικά στοιχεία από τον κ. Πετρέα, για σημαντικές διεθνείς και ευρωπαϊκές τουριστικές τάσεις για ειδικές – εναλλακτικές μορφές τουρισμού, που υποστηρίζουν την ανάπτυξη δραστηριότητας προς αυτή την κατεύθυνση, όπως ο αθλητικός τουρισμός αναψυχής, αλλά και άλλες μορφές όπως ο τουρισμός γαμήλιων ταξιδίων, οι διακοπές για οικογένειες με παιδιά, ο τουρισμός κρουαζιέρας, ο τουρισμός περιπέτειας, ο θρησκευτικός τουρισμός και ο προσβάσιμος τουρισμός, αλλά οι μορφές αυτές προϋποθέτουν αντίστοιχες υποστηρικτικές ενέργειες και ανάλογες κατά περίπτωση υποδομές.

Επίσης τόνισε, ότι το τουριστικό προϊόν είναι ανταγωνιστικό και πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η παρουσίαση των άλλων τουριστικών προορισμών που αξιολογούν οι πελάτες.

Ειδικότερα, ο κ. Πετρέας ανέφερε ότι σήμερα, το σημαντικότερο εργαλείο αναζήτησης πληροφοριών αλλά και επιλογής ταξιδιωτικού προορισμού, είναι το ιντερνέτ και συγκεκριμένα οι μηχανές αναζήτησης όπως το google search. Το 46% των Ευρωπαίων δυνητικών πελατών, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις ταξιδιωτικές προτιμήσεις, πήρε πληροφορίες για την επιλογή προορισμού από το διαδίκτυο. Αυτό είπε ότι πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη και από τους επιχειρηματίες, αλλά και από τις τοπικές αρχές, εκείνες που υλοποιούν τουριστική στρατηγική, ώστε να βελτιωθεί η παρουσία των τουριστικών προορισμών στο διαδίκτυο



Ως προς τον αθλητικό τουρισμό αναψυχής, ο κ. Τζίμας έκανε αναφορά ότι μπορεί να πραγματοποιείται σε όλους τους γεωγραφικούς χώρους, στη θάλασσα (π.χ. καταδύσεις, kitesurfing, windsurfing, ιστιοπλοΐα, λοιπά αθλήματα), σε λίμνες και ποτάμια (π.χ. κανό – καγιάκ, ράφτινγκ), και σε ορεινές, ημιορεινές, πεδινές ή και αστικές, ημιαστικές περιοχές (π.χ. ορειβασία, αναρρίχηση, ποδηλασία βουνού / εξοχής / πόλης, ιππασία, γκολφ, δραστηριότητες με βάση το τρέξιμο, όπως, beach running, mountain running, road running, περιπατητικές εκδρομές, trekking, σε φυσικά και τεχνητά μονοπάτια) γενικότερα, στην ύπαιθρο, στα δάση και στα χωριά.

Πολύ ενδιαφέρουσα ήταν η επισήμανση του κ. Γιοβανίδη ότι η Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας εκτιμά ότι περίπου 450.000 θάνατοι οφείλονται σε πνιγμό ετησίως σε παγκόσμιο επίπεδο, και, δυστυχώς, την πρώτη θέση καταλαμβάνει η Ελλάδα στην Ευρώπη, σε πνιγμούς, αναλογικά με τον πληθυσμό της.

Οι κύριοι λόγοι είναι ότι, παρότι η χώρα μας περιβρέχεται γύρω – γύρω από θάλασσα, έχει χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμών και είναι κατά παράδοση ναυτική, το 60% του πληθυσμού της, δεν γνωρίζει να κολυμπάει. Σε αυτό το γεγονός προστίθεται και ότι, γενικώς, δεν τηρούμε τους βασικούς κανόνες ασφαλείας της εκάστοτε παραλίας και αναφέρθηκε στις διατάξεις της Ελληνικής Νομοθεσίας που απαιτεί ναυαγοσώστες στις οργανωμένες παραλίες.

Στο «100% Hotel Show 2015», στην Αθήνα, ήταν τιμή, όπως ανέφερε ο κ. Τζίμας, ότι η παρουσίαση περιλήφθηκε στις παράλληλες εκδηλώσεις που οργανώθηκαν, με πολλή επιτυχία, με τη συνεισφορά της Δημοσιογράφου και Tourism Expert Μαργαρίτας Μανούσου και της ομάδας της, και στόχο είχαν να παρουσιάσουν τις νέες τάσεις της τουριστικής αγοράς. Η παρουσίαση και συζήτηση κράτησε τρείς ώρες, παραβρέθηκαν πολλοί εκπρόσωποι Τοπικής Αυτοδιοίκησης Α’ και Β΄ βαθμού, καθώς και ξενοδόχοι, ιδιοκτήτες καταλυμάτων και επαγγελματίες, οι οποίοι ζήτησαν από τον κ. Τζίμα, διευκρινήσεις για τις προϋποθέσεις και τις προοπτικές ανάπτυξης των διαφόρων αθλητικών δραστηριοτήτων.

Ειδικότερα για την Σύρο, η παρουσίαση έγινε στο Δημαρχιακό Μέγαρο, με την παρουσία του Αντιδήμαρχου Τουρισμού – Πολιτισμού – Αθλητισμού, κ. Θάνου Φώσκολου και εκπροσώπων των τοπικών κοινωνικών, ξενοδοχειακών και αθλητικών φορέων του νησιού. Ο κ. Τζίμας ανέφερε τις δυνατότητες που έχει το νησί, περιγράφοντας, με εξειδικευμένο χαρακτήρα, αρκετές προτάσεις, τόσο για την γενική ανάπτυξη των υποδομών, όσο και στοχευμένες προτάσεις προς τους ιδιοκτήτες καταλυμάτων, προκειμένου η Σύρος να αναπτύξει τον αθλητικό τουρισμό, με ποιοτικά κριτήρια, έτσι ώστε να αναδειχτεί σε 12μηνο προορισμό για τους λάτρεις των σπορ. Και έκλεισε την παρουσίαση επισημαίνοντας «Αν μπορέσετε να φιλτράρετε τις δραστηριότητες που μπορούν να λάβουν χώρα στο νησί και τους 12 μήνες, ίσως κάθε μήνα η Σύρος, μπορεί να έχει ένα διαφορετικό sport event».

Επίσης ο θρησκευτικός και ο πολιτιστικός τουρισμός μαζί με τον αθλητικό τουρισμό αναψυχής αποτελούν για την Σύρο, «έτοιμες μορφές τουρισμού» που περιμένουν την κατάλληλη ανάπτυξη.
Στην Λευκάδα, το Πνευματικό Κέντρο του Δήμου είχε γεμίσει από μέλη της Ομοσπονδίας Συλλόγων Επιχειρηματιών Ενοικιαζομένων Δωματίων – Διαμερισμάτων Ν. Λευκάδος, που ήταν και οι οργανωτές της Ημερίδας, ενώ μεταξύ των συμμετεχόντων ήταν εκπρόσωπος του Μητροπολίτη, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου, εκπρόσωπος του Λιμεναρχείου και πολλοί άλλοι εκπρόσωποι φορέων.

Ο κ. Πετρέας είπε ότι η Λευκάδα, «δεν είναι μαζικός προορισμός τόσο πολύ, επειδή τα περισσότερα καταλύματα είναι μικρότερα και άρα δεν αντιστοιχούν στους μεγάλους πελάτες των μαζικών κινήσεων» και αυτό μπορούν να το εκμεταλλευτούν προσφέροντας προσωποποιημένες υπηρεσίες και αναπτύσσοντας τις σχέσεις με τους επισκέπτες, και καλλιεργώντας την «θύμιση του προορισμού μετά την διαμονή – στις επόμενες εβδομάδες και μήνες».

Ο κ. Πετρέας επίσης, επικεντρώθηκε σε επιλεγμένες ειδικές μορφές τουρισμού που αναπτύσσονται στην Ευρώπη, στις οποίες μπορεί η Λευκάδα να αντλήσει πελατεία, αλλά υποστήριξε ότι «χρειάζεται Στρατηγική Τουριστικής Ανάπτυξης για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, σε συνδυασμό με ανάδειξη τουριστικών πόρων και, στη συνέχεια, Σχέδιο Δράσης για την τουριστική προβολή, με χρονικό ορίζοντα 3-5 ετών, και όχι αποσπασματικές και βραχυχρόνιες δράσεις».

Μιλώντας ειδικά για τις αθλητικές δραστηριότητες στην Λευκάδα, ο κ. Τζίμας ανέφερε την σημαντική διεθνή αναγνώριση του νησιού ως προορισμού windsurfing και kitesurfing, επισημαίνοντας ότι τα αθλήματα αυτά μπορούν να γίνονται όλο το χρόνο, αλλά και ότι η Λευκάδα έχει δυνατότητες για πολλές άλλες αθλητικές δραστηριότητες, ακόμα και διοργανώσεις αθλητικών γεγονότων, και μπορεί να εκμεταλλευτεί την εύκολη προσβασιμότητα, γιατί «είναι νησί που πάει δρόμος».

Ιδιαίτερες συστάσεις ασφάλειας έκανε ο κ. Γιοβανίδης, κυρίως επισημαίνοντας ότι πρέπει να κολυμπάμε σε οργανωμένες παραλίες με ναυαγοσώστη (τον οποίο προϋποθέτει η Ελληνική νομοθεσία) γιατί δεν ξέρουμε τι μπορεί να συμβεί, και να μην εξερχόμαστε ποτέ από την ζώνη οριοθέτησης σημαντήρων όπου κινούνται ταχύπλοα σκάφη. Επίσης, συστήνει, οι γονείς που πηγαίνουν με τα παιδιά τους για μπάνιο, να έχουν πάντα στο αυτοκίνητο ένα σωσίβιο γιλέκο άνωσης για χρήση σε ώρα ανάγκης.

Αναφερόμενος στην συμβολή της Ελληνικής Ναυαγοσωστικής Ακαδημίας – ΕΝΑΚ, ο κ. Γιοβανίδης είπε ότι από την ίδρυσή της το 1996, είναι αναγνωρισμένη σχολή από το Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου και το Λιμενικό Σώμα και πρωτοστάτησε μαζί με όλες τις σχολές ναυαγοσωστικής να αναπτυχθεί και να καθιερωθεί η ναυαγοσωστική στη χώρα. Ο ρόλος του ναυαγοσώστη, εξήγησε, αρχικά είναι η πρόληψη και μετά, η διάσωση του θύματος. Και ανέφερε, την παροιμία του χώρου: «ο πιο καλός ναυαγοσώστης είναι ο στεγνός».
Σε όλες τις Ημερίδες ακολούθησε ενεργή πολύωρη συμμετοχή (άνω των 4 ωρών), συζήτηση και ερωτήσεις προς τους ομιλητές, από τους συμμετέχοντες, και τοποθετήσεις από πολλούς εκπροσώπους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των φορέων.

Η ουσία όλων των Ημερίδων ήταν ότι οι δυνατότητες για 12-μηνο τουρισμό υπάρχουν, αλλά δεν αξιοποιούνται επαρκώς και ειδικότερα, ο αθλητικός τουρισμός αναψυχής προσφέρεται για την ανάπτυξη αυτή σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος, ενώ ανάλογο ενδιαφέρον έδειξαν εκπρόσωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και των επαγγελματιών του τουρισμού, από διάφορες περιοχές, προκειμένου να οργανωθούν παρόμοιες Ημερίδες και σε άλλα νησιά και περιφέρειες.

Διαβάστε ακόμη

Οι Ιταλοί “ψηφίζουν” Αστυπάλαια για διακοπές το φετινό καλοκαίρι

Ζήστε αξέχαστες εμπειρίες στη Ρόδο παροτρύνει τους αναγνώστες της η Rebekah Blakey, blogger από τη Μεγάλη Βρετανία

Αύξηση 8,4% καταγράφηκε στις αφίξεις τουριστών τον Απρίλιο

Κατέπλευσε για πρώτη φορά στη Ρόδο το κρουαζιερόπλοιο Celebrity Ascent

191 θαλαμηγοί στη Ρόδο από τις αρχές του χρόνου

Η Ελλάδα στους πιο δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές

Γ. Ματσίγκος: Πολύ καλά εξελίχθηκε η τουριστική κίνηση τον Απρίλιο στη Ρόδο

Προβολή της Ρόδου στην Ολλανδική και Βελγική αγορά από την blogger Anne Maria De Graaf – Γαστρονομική περιήγηση του νησιού