Δολοφονικό χτύπημα σε βάρος των νησιών η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 467 ΦΟΡΕΣ
Να συνεχίσουν τη μάχη αποφάσισαν οι εκπρόσωποι των τοπικών φορέων
Μαύρη μέρα για τη Ρόδο, είναι η σημερινή καθώς με την κατάργηση του καθεστώτος των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ που τίθεται σε ισχύ, καταργείται και στην πράξη η έννοια της νησιωτικότητας, και μάλιστα με κυβερνητική επιλογή.
Η 1η Οκτωβρίου σηματοδοτεί νέα δεδομένα για τον τόπο, που καλείται πλέον μόνος του αρχικά να επιβιώσει και στη συνέχεια να βρει το δίκιο του.
Για το λόγο αυτό έχει ξεκινήσει μία συντονισμένη προσπάθεια από την τοπική αυτοδιοίκηση και τους παραγωγικούς φορείς με σκοπό να αμβλυνθούν οι επιπτώσεις στην τοπική κοινωνία και να κριθεί νομικά η απόφαση για την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ που ίσχυσε σε ποσοστό 30%.
«Τα νησιά πλέον είναι μόνα τους» δήλωσε ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος στην κοινή συνέντευξη τύπου που παραχωρήθηκε χτες στην περιφέρεια παρουσία εκπροσώπων των τοπικών φορέων με αφορμή την απόφαση της κυβέρνησης προτρέποντας τους νησιώτες να προχωρήσουν με ψηλά το κεφάλι και να δουλέψουν σκληρά για να παραμείνουν στον τόπο τους

Στην περιφέρεια παραβρέθηκαν επίσης ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιάννης Πάππου, ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης, ο πρόεδρος του Οικονομικού επιμελητηρίου Μιχάλης Μιχαήλ, ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Ρόδου Νίκος Μπόνης και ο πρόεδρος της ομοσπονδίας επαγγελματοβιοτεχνών Δωδεκανήσου Νίκος Τσούλος.
Όπως ανακοινώθηκε, από προχτές μέρα κατά την οποία έγινε γνωστή και επισήμως η απόφαση του υπουργείου, ξεκίνησαν συντονισμένες ενέργειες για την κατάθεση προσφυγής εναντίον της.
Μάλιστα έχουν ξεκινήσει ήδη οι πρώτες επαφές με δικηγορικά γραφεία της Αθήνας προκειμένου να διερευνηθεί και νομικά η εγκυρότητα της απόφασης να καταργηθεί το υπάρχον καθεστώς. Μιλώντας ειδικότερα για το θέμα ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Γιάννης Πάππου, εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι ο αγώνας αυτός θα έχει αίσιο τέλος.
Χατζημάρκος: «βίαιο δολοφονικό χτύπημα σε βάρος των νησιών»
Ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος ήταν εκείνος που ξεκίνησε τις δηλώσεις στη χτεσινή κοινή συνέντευξη τύπου, μιλώντας για απόφαση σταθμό στην ιστορία των νησιών που θα αποτυπωθεί με τα μελανότερα χρώματα στην οικονομία τους.
«Πρόκειται για ένα βίαιο δολοφονικό χτύπημα σε βάρος των νησιών από ένα κράτος τυφλό, κουφό και άσχετο, το οποίο κινείται πρόχειρα ή από δολιότητα ή ακόμα και από ταπεινά ένστικτα» είπε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας ότι καταβάλλεται μία προσπάθεια για περίπου 15 χρόνια να καταργηθούν οι μειωμένοι συντελεστές.
Μάλιστα πρόσθεσε ότι όλα έγιναν χωρίς να έχει καταθέσει σχετικό αίτημα η τρόικα, κάνοντας λόγο για ένα περιβάλλον από δύσκολο έως εχθρικό για τα νησιά μας και χαρακτηρίζοντας τους νησιώτες ως πολίτες γ’ κατηγορίας.
Η απόφαση της κυβέρνησης είναι επικίνδυνη και τιμωρητική και σε καμία περίπτωση δεν τίθεται θέμα κάλυψης του ελλείμματος, είπε ο περιφερειάρχης που αποκάλεσε τη νησιωτικότητα… ανέκδοτο.
Όπως είπε το μέτρο της νησιωτικότητας… ενταφιάστηκε καθώς πολλοί το ονειρεύονταν για πολλά χρόνια, επαναφέροντας στη μνήμη όλων τις δηλώσεις της Νάντιας Βαλαβάνη.
Πάντως ο κ. Χατζημάρκος δήλωσε ότι αδιαφορεί για την στάση των κοινοβουλευτικών μας εκπροσώπων και προσθέτοντας ότι δεν θα δεχτεί άλλη κοροϊδία. «Θέλω μόνο να αμβλύνω τις επιπτώσεις με συγκεκριμένα μέτρα, καθώς αντίμετρα για τις επιπτώσεις δεν υπάρχουν στα νησιά», είπε χαρακτηριστικά.
Τέλος υπογράμμισε ότι δεν θα επιτραπεί σε κανέναν να καταδικάσει τα νησιά μας με την επικρατούσα αντίληψη ισοπέδωσης όσων πέτυχαν κάτι καλύτερο από τους άλλους.

Πάππου: «τους ευχόμαστε και εις ανώτερα»
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Γιάννης Πάππου, αναφερόμενος στην απόφαση της κυβέρνησης τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ και οι βουλευτές του νομού αλλά και ο ίδιος ο πρόεδρος Αλέξης Τσίπρας, δεσμεύθηκαν από τη Ρόδο ότι δεν θα καταργηθεί το καθεστώς.
Χαρακτήρισε την απόφαση ως κακόβουλη ενέργεια που είχε σκοπό την υφαρπαγή της ψήφου των Δωδεκανησίων και για το σκοπό αυτό δήλωσε «να τους συγχαρούμε και να τους ευχηθούμε και εις ανώτερα».
Έκανε αναφορά στην έλλειψη υποδομών και στην έλλειψη προσβασιμότητας για τους νησιώτες, για τους οποίους όπως είπε νομίζουν ότι είναι προνομιούχοι. «Η ιστορία θα τους κρίνει» τόνισε, και πρόσθεσε ότι οι επιπτώσεις σε υπηρεσίες και αγαθά αλλά κυρίως στους χαμηλόμισθους θα είναι μεγάλη. Πάντως όπως διαβεβαίωσε όλοι οι φορείς θα καταβάλουν προσπάθειες για να απαλύνουν τις επιπτώσεις.
Kαμπουράκης: «πρόκειται για ακρωτηριασμό»
Αναφερόμενος στην αλλαγή του καθεστώτος ΦΠΑ, ο πρόεδρος της ένωσης ξενοδόχων Ρόδου Αντώνης Καμπουράκης, έκανε λόγο για αγιάτρευτη πληγή και για ακρωτηριασμό της τοπικής οικονομίας. Επίσης δήλωσε ότι η βλάβη είναι μη επιδιορθώσιμη και ότι το θέμα έχει κλείσει πλέον οριστικά, τασσόμενος υπέρ της δικαστικής διερεύνησης της απόφασης.
Μάλιστα υπογράμμισε ότι η επιβάρυνση για τα ξενοδοχεία ανέρχεται στο 15% έως 20% ζητώντας τη λήψη ισοδύναμων μέτρων «εδώ και τώρα» όπως είπε για να επιβιώσουν τα νησιά και να μεταφερθεί η μάχη στις Βρυξέλλες.
Μιχαήλ: «δεν αποφύγαμε το μοιραίο»
Ο πρόεδρος του οικονομικού επιμελητηρίου Ελλάδας Μιχάλης Μιχαήλ επεσήμανε ότι δυστυχώς παρά τη μάχη που έδωσε η περιοχή μας τα τελευταία χρόνια, δεν αποφύγαμε το μοιραίο. Με αυτό τον τρόπο ακρωτηριάζεται η τοπική οικονομία όπως είπε αναδεικνύοντας και μία άλλη διάσταση του θέματος την εθνική σημασία και την εθνική κυριαρχία που είχε η συγκράτηση του πληθυσμού στα νησιά,
Παράλληλα αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι είμαστε η μόνη χώρα, που απεμπόλισε αυτό το προνόμιο, τονίζοντας παράλληλα ότι αμφισβητείται από μελετητές η ωφέλεια σε δημοσιονομικό επίπεδο.
Πάντως ο κ. Μιχαήλ δήλωσε εν κατακλείδι ότι οι νησιώτες είναι υπερήφανος λαός και μπορεί να τα καταφέρει κατόπιν συνεννόησης μεταξύ του, καλώντας όλους εκείνους που πήραν την απόφαση να… έρθουν να ζήσουν στα νησιά μας το χειμώνα για να διαπιστώσουν από κοντά την κατάσταση.
Μπόνης: «παραζάλη από την αριστερή κυβέρνηση»
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του εμπορικού συλλόγου Ρόδου, Νίκος Μπόνης, έκανε λόγο για έναν ματωμένο μήνα, που ξεκινά σήμερα, και για παραζάλη της αριστερής κυβέρνησης. Τόνισε ότι οι επιχειρήσεις είναι εισπράκτορες του ΦΠΑ χωρίς αμοιβή και πρόσθεσε ότι η Ρόδος συνεισφέρει τα μέγιστα στην εθνική οικονομία.
Παράλληλα όμως έθεσε και ένα ζήτημα που ίσως δεν έχει αναδειχτεί στην κανονική του διάσταση και αφορά τις οικονομικές επιπτώσεις στα γειτονικά προς τη Ρόδο μικρά νησιά. πρόκειται για το Καστελλόριζο, τη Σύμη, την Τήλο και τη Χάλκη που εξαρτώνται οικονομικά από τη Ρόδο, και θα υποστούν μεγάλη οικονομική ζημιά.
Τσούλος: «δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε»
Τέλος παίρνοντας το λόγο ο πρόεδρος της ομοσπονδίας επαγγελματοβιοτεχνών Δωδεκανήσου Νίκος Τσούλος αναφέρθηκε στις προσπάθειες που έγιναν όλο το προηγούμενο διάστημα.
«Προσπαθήσαμε να πείσουμε για τα αρνητικά αποτελέσματα που θα είχε μία τέτοια απόφαση αλλά δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε» είπε. Μάλιστα αναφέρθηκε στο γεγονός ότι κάποιοι ενώ υπόσχονται άλλα, κάνουν τελικά το αντίθετο.
Η μάχη μεταφέρεται στις Βρυξέλλες
Πάντως από όσα ειπώθηκαν χτες προκύπτει ότι η μάχη της περιφέρειας και των φορέων μεταφέρεται πλέον στις Βρυξέλλες, καθώς όπως είπε ο περιφερειάρχης στην ελληνική πολιτική σκηνή δεν έχουμε… αξιόπιστους πολιτικούς.
«Θα προχωρήσουμε με τις δικές μας δυνάμεις» δήλωσε ο κ. Χατζημάρκος τονίζοντας ιδιαίτερα ότι το 2016 θα είναι η χρονιά που η περιφέρεια θα δώσει μάχη για να αλλάξει το καθεστώς σύμφωνα με το οποίο το νότιο Αιγαίο, εντάσσεται στο στόχο ΙΙ. Και αυτό γιατί όπως εξήγησε εξακολουθούν να ισχύουν τα στοιχεία που αφορούν τα εισοδήματα του 2008, κάτι που έχει αναλάβει να τροποποιήσει το οικονομικό επιμελητήριο, παρουσιάζοντας την πραγματική σημερινή κατάσταση.
Τέλος ο περιφερειάρχης διαβεβαίωσε ότι η απόφαση της κυβέρνησης δε θα τον οδηγήσει σε παραίτηση, λέγοντας χαρακτηριστικά «δεν θα τους απαλλάξω από την παρουσία μου, δεν θα τους κάνω το χατίρι, να παραιτηθούν πρώτα οι… θύτες» ενώ τόνισε ιδιαίτερα ότι η χώρα μας δεν έχει ασχοληθεί καθόλου με την νησιωτικότητα σε ότι αφορά τη στήριξη από την ΕΕ, μένοντας μόνο στα λόγια και στις εξαγγελίες”.
Σε ανακοίνωσή του ο αντιπεριφερειάρχης κ. Χαράλαμπος Κόκκινος αναφέρει τα εξής:
“Από σήμερα 1/10/2015, έξι (6) νησιά του Αιγαίου, πέντε (5) εξ' αυτών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου (Ρόδος, Σαντορίνη, Μύκονος, Νάξος, Πάρος), χάνουν το τελευταίο αναπτυξιακό κίνητρο που υπήρχε στην περιοχή μας, τους μειωμένους συντελεστές Φ.Π.Α..
Η ανακόλουθη, σε σχέση με τις προεκλογικές δεσμεύσεις κυβερνητική απόφαση, θα οξύνει την ύφεση στην περιοχή μας και θα δημιουργήσει νέο κύμα ακρίβειας που θα πλήξει κυρίως τα λαϊκά στρώματα.
Η αύξηση της τιμής βασικών αγαθών, σε συνδυασμό με το πλήγμα που θα δεχθεί η επιχειρηματικότητα και η ανάπτυξη, θα οδηγήσει τα νησιά μας στην υποβάθμιση και στην οπισθοδρόμηση.
Η «αψυχολόγητη» και τραυματική για την περιοχή μας απόφαση, δε θα αποφέρει περισσότερα χρήματα στα κρατικά ταμεία και δυστυχώς δεν υπάρχει καμία ρητή δέσμευση για αντισταθμιστικά σ’ αυτήν την ενέργεια μέτρα ή για την επαναφορά των μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α. στον αιγαιακό χώρο μετά από κάποιο χρονικό διάστημα. Αντίθετα, μέχρι το 2017 το μέτρο θα επεκταθεί σε όλα τα νησιά του Αρχιπελάγους, ακόμα και σε αυτά που έχουν μικρό αριθμό μόνιμων κατοίκων!
Η αντίδραση των κοινωνικών φορέων της περιοχής μας καταγράφηκε με μια σειρά από ανακοινώσεις, προϊόν κάποιων συσκέψεων. Δυστυχώς, αυτή η δημοκρατική «πίεση» δε στάθηκε ικανή να πείσει κυβέρνηση και δανειστές για το ανάλγητο και άδικο των αποφάσεών τους.
Μόνο με συνεχείς ενωτικούς κοινωνικούς αγώνες -μέσα στα πλαίσια του πολιτικού πολιτισμού και του δημοκρατικού μας πολιτεύματος- μπορούμε να ελπίζουμε στην επιστροφή του ευεργετικού μέτρου των μειωμένων συντελεστών Φ.Π.Α. που αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας και βασικό κίνητρο ανάτασης σ’ αυτούς που χρόνια τώρα «φυλούν Θερμοπύλες» γατζωμένοι στα βράχια του Αιγαίου.
Ήρθε η ώρα να αναλάβει ο καθένας την ευθύνη του. Ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε τα αντανακλαστικά της Κοινωνίας αλλά και της Κυβέρνησης. Είναι γενναίο οι ηγέτες να αναγνωρίζουν το λάθος τους και να το διορθώνουν. Είναι κοινωνικό έγκλημα να εφαρμόζεις αντιλαϊκές πολιτικές, να δημαγωγείς και να επενδύεις πολιτικά στο λαϊκισμό και στο ψέμα...”

Ακολουθήστε τη Ροδιακή στο Google News