Τα σχέδια της Fraport για το αεροδρόμιο Ρόδου

Τα σχέδια της Fraport για το αεροδρόμιο Ρόδου

Τα σχέδια της Fraport για το αεροδρόμιο Ρόδου

Βαρβάρα Μπογδάνου

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 2974 ΦΟΡΕΣ

Θα επενδύσουν πάνω από 40 εκ. ευρώ

Σε βάθος τετραετίας θα πραγματοποιηθούν οι παρεμβάσεις ανακαίνισης που θα υλοποιήσει στο αεροδρόμιο ΔΙΑΓΟΡΑΣ η Fraport Greece, και θα ξεκινήσουν τον Οκτώβριο με τη λήξη της τουριστικής περιόδου. Ωστόσο όλο το προηγούμενο διάστημα από τη μέρα παραχώρησης των αεροδρομίων πραγματοποιήθηκαν όσες εργασίες ήταν απαραίτητες για να καταστήσουν το αεροδρόμιο λειτουργικό και να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις ανάγκες τις φετινής τουριστικής περιόδου.

Κλιμάκιο της εταιρίας επισκέφθηκε τη Ρόδο προχτές και πραγματοποίησε εκδήλωση ενημέρωσης της τοπικής κοινωνίας κατά την οποία παρουσιάστηκαν τα σχέδια ανάπτυξης του αεροδρομίου, ενώ όπως τονίστηκε αυτές τις πρώτες 100 μέρες αντικειμενικά δεν μπορούσε να γίνει κάτι παραπάνω με δεδομένη τη μεγάλη διέλευση τουριστών.
Επικεφαλής του κλιμακίου ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας Alexander Zinell ο οποίος υπογράμμισε ότι η ανάπτυξη του αεροδρομίου θα επέλθει σε συνεργασία με την τοπική κοινωνία προς όφελος της τοπικής αγοράς, ενώ στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στο επιμελητήριο παραβρέθηκε και ο περιφερειάρχης Γιώργος Χατζημάρκος.

Λίγο πριν την έναρξή της ο κ. Zinell έκανε στους δημοσιογράφους την εξής δήλωση «Είμαι πολύ χαρούμενος που βρίσκομαι σήμερα εδώ σε αυτό το νησί μοναδικής ομορφιάς και πολιτιστικού χαρακτήρα. Σήμερα θα σας εξηγήσω τα σχέδιά μας για το μέλλον. Αυτό το νησί είναι διάσημο και έχει τουρισμό εδώ και πολύ καιρό ωστόσο τώρα με τη μεγάλη εισροή τουριστών υπάρχει μία δυσκολία διαχείρισης αυτού του αριθμού τουριστών και εμείς θα σας βοηθήσουμε σε αυτό, σας βοηθάμε βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα και θα σας υποστηρίξουμε προς αυτή την κατεύθυνση.

Τερματικός σταθμός - εξωτερική όψη (πίστα)Τερματικός σταθμός - εξωτερική όψη (πίστα)

Είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τα πάντα στις 100 μέρες γιατί έχει υπάρξει μεγάλη εγκατάλειψη εδώ και πολλά χρόνια ωστόσο αυτό που πρέπει να δούμε είναι ότι γίνονται δουλειές και από τον Οκτώβριο θα γίνει μία πλήρης ανακαίνιση όλων των τερματικών σταθμών και στο τέλος θα έχουμε ένα ολοκαίνουριο αεροδρόμιο».

Στο χαιρετισμό του ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Γιάννης Πάππου δήλωσε μεταξύ άλλων τα εξής: «υποστηρίζουμε την ανάπτυξη που έρχεται μέσα από τον ιδιωτικό τομέα, και επιθυμούμε να υπάρξει σωστή διαχείριση του αεροδρομίου που θα φέρει έσοδα στη χώρα και στην τοπική αγορά. Είναι πύλη εισόδου της ΕΕ και η εικόνα του θα πρέπει να διασφαλίζει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και κοινωνικά κριτήρια που θα δώσουν την προστιθέμενη αξία στο νησί».

Τερματικός σταθμός - εξωτερική όψηΤερματικός σταθμός - εξωτερική όψη

«Θα επενδύσουμε πάνω από 40 εκ ευρώ»
Η έναρξη της ενημέρωσης έγινε από τον Alexander Zinell ο οποίος τόνισε ότι το αεροδρόμιο της Ρόδου έχει τον υψηλότερο αριθμό επιβατών και δήλωσε τα εξής: «Θα ξεκινήσουμε έναν διάλογο κάτι που δε συνηθιζόταν με τις αρχές του αεροδρομίου. Είναι μία τεράστια επένδυση ύψους 1,2 δις για την Ελλάδα χρήματα τα οποία πληρώσαμε, ενώ κάθε χρόνο θα πληρώνουμε ως πάγιο τέλος 22,9 εκ ευρώ.
Τα αεροδρόμια παραχωρήθηκαν για 40 χρόνια ενώ στο τέλος θα έχουν πληρωθεί συνολικά 10 δις ευρώ στο ελληνικό κράτος.
Είναι σημαντικό να στηρίξουμε τον τουρισμό σε αυτό το νησί, θέλουμε να αναπτύξουμε μαζί με την τοπική κοινωνία το αεροδρόμιο με ώθηση στην οικονομία. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι πραγματοποιούνται πολλές εργασίες με αντίκτυπο στην περιοχή».

Μιλώντας αναλυτικά για τα σχέδια που υπάρχουν είπε τα εξής: «Θα επενδύσουμε πάνω από 40 εκ. ευρώ στις υποδομές ενώ δημιουργήσαμε 560 νέες θέσεις εργασίας σε εθνικό επίπεδο. Για να λειτουργήσει σωστά ένα αεροδρόμιο γίνονται και διάφορες άλλες ενέργειες. Όλο αυτό το διάστημα προσπαθήσαμε να καθαρίσουμε το αεροδρόμιο, αναλάβαμε πολλές διαδικασίες, για να αυξήσουμε τις δυνατότητες του.
Δημιουργούμε πέντε νέους τερματικούς σταθμούς ανακαινίζουμε και επεκτείνουμε τα κτίρια σε πέντε αεροδρόμια, αναδιαμορφώνουμε σημαντικά τέσσερις τερματικούς σταθμούς.

Στελέχη της Fraport και στο βήμα ο κ. ZinellΣτελέχη της Fraport και στο βήμα ο κ. Zinell

Η Ρόδος είναι ένα αεροδρόμιο το οποίο θα αναδιαμορφωθεί και αν κάποιος το δει σε τέσσερα χρόνια θα δει μια μεγάλη διαφορά εσωτερικά και εξωτερικά. Συνολικά θα αυξήσουμε το χώρο στο αεροδρόμιο σε 300 τ.μ. θα αυξήσουμε τον αριθμό των θυρίδων ελέγχου διαβατηρίων, ενώ θα αυξηθούν και οι πύλες αναχώρησης, καθώς και οι θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών. Έτσι θα αυξηθούν οι χώροι και οι δυνατότητες του αεροδρομίου.
Δεν θα δείτε μία μεγάλη αλλαγή στο εξωτερικό άμεσα, αλλά η μεγάλη αλλαγή θα προκύψει στο εσωτερικό του αεροδρομίου, μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια. Γιατί θα χρειαστεί τόσο; Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορούμε να κάνουμε πολλά πράγματα κατά τη διάρκεια της σαιζόν. Έχουμε επίσης αναπτύξει ειδικό λογισμικό με ιστοσελίδα για όλα τα αεροδρόμια. Σκοπός η βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας με ένα κατάλληλο αεροδρόμιο».

Αλλαγές εντός και εκτός κτιρίου
Από την πλευρά του ο Rolf Klitscher υπεύθυνος για το πρόγραμμα τεχνικής αναβάθμισης του αεροδρομίου κατά την παρουσίαση των σχεδίων της κοινοπραξίας είπε τα εξής : «Θα αυξήσουμε τους χώρους θα έχουμε πολύ περισσότερα τ.μ. και θα τροποποιήσουμε τον τερματικό σταθμό για να αξιοποιηθούν καλύτερα οι χώροι. Αυτό που θα κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε συστήματα παραλαβής αποσκευών χωρίς να σταματά ο ιμάντας των αποσκευών θα δημιουργήσουμε επιπλέον λωρίδες ασφαλείας, θα έχουμε καλύτερα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα και συστήματα αερισμού. Θα δημιουργήσουμε έναν νέο σταθμό πυρόσβεσης, θα δημιουργήσουμε καλύτερους χώρους στάθμευσης στην εξωτερική πλευρά του αεροδρομίου θα έχουμε νέο χώρο απορριμμάτων, και θα βελτιώσουμε τους διαδρόμους στην πίστα. Θα δημιουργήσουμε επιπλέον χώρο 540 τ.μ. για λιανική πώληση και θα αυξηθεί ο χώρος των καταστημάτων. Θα φέρουμε πιο κοντά τις θυρίδες ελέγχου εισιτηρίων και θα δημιουργηθεί περισσότερος χώρος για τον έλεγχο των αποσκευών. Θα έχουμε 17 θυρίδες ελέγχου εισιτηρίων και χώρο για τις εξερχόμενες αποσκευές. Επίσης θα έχουμε 10 πύλες για επιβάτες Σένγκεν και κάποιες πύλες που θα χρησιμοποιούνται και για εκτός Σένγκεν ενώ θα υπάρχουν 6 πύλες για πτήσεις εκτός Σένγκεν..

Στον όροφο θα αξιοποιήσουμε το εστιατόριο που υπάρχει και είναι δίπλα στο χώρο VIP, ενώ θα υπάρχει νέος χώρος για τους φύλακες κοντά στο χώρο του αεροσταθμού.

Το κοινό στην παρουσίαση των σχεδίων ανάπτυξηςΤο κοινό στην παρουσίαση των σχεδίων ανάπτυξης

Επίσης θα υπάρχουν αλλαγές σε ότι αφορά την κίνηση των αεροσκαφών οπότε και θα εξοικονομηθεί χώρος κάτι που γίνεται διεθνώς. Θα δημιουργηθεί ένας καινούριος σταθμός πυροσβεσης και διάσωσης και θα υπάρχει χώρος για 8 οχήματα μέσα μαζί με τους κοιτώνες και ότι άλλο χρειάζεται.
Καθαρίστηκαν οι δρόμοι εκκένωσης, έγινε γενικός καθαρισμός των τερματικών σταθμών, βελτιώθηκαν τα ακτινοσκοπικά μηχανήματα, επιδιορθώθηκαν οι καλωδιώσεις, έγιναν παρεμβάσεις στους χώρους στάθμευσης και τοποθετήθηκε σήμανση.

Συντηρήσαμε τα συστήματα πυρασφάλειας, συντηρήθηκαν οι πύλες εξόδου και οι πυροσβεστήρες, αλλά αυτά δεν είναι ορατά. Πολλά μάλιστα γίνονταν τη νύχτα. Το αεροδρόμιο δε δουλεύει τέλεια αλλά μας βοηθά να ξεπεράσουμε τη σαιζόν και να έχουμε ένα καλύτερο προϊόν. Βάλαμε 18 νέες μονάδες κλιματισμού, ενώ σημαντικό πρόβλημα είχαμε με τις τουαλέτες, τις οποίες καθαρίσαμε.
Οι ηλεκτρικές σκάλες λειτουργούν σωστά και κόπηκε το χορτάρι για να βελτιωθεί η πλοήγηση των αεροσκαφών. Αντικαταστάθηκαν πολλοί εξωτερικοί λαμπτήρες και καθαρίστηκε το δάπεδο».

Εμπειρογνώμονας για τα… πουλιά!
Επίσης ο Ian Matheson ως επιχειρησιακός διευθυντής επικέντρωσε την ομιλία του στην ασφάλεια και στη συμμόρφωση των διεθνών κανονισμών, γιατί σε διαφορετική περίπτωση υπάρχουν κυρώσεις όπως είπε. Στη Ρόδο τόνισε σημειώθηκαν 728 παραβιάσεις μία δύσκολη κατάσταση που πρέπει να διαχειριστούμε, όπως δήλωσε χαρακτηριστικά.

«Οι 636 από αυτές τις πτήσεις έφυγαν με πάνω από 20 λεπτά καθυστέρησης από την προγραμματισμένη ώρα. Πρέπει να εφαρμοστούν οι κανονισμοί ώστε όλα να είναι ασφαλή και να μην υπάρχει συμφόρηση στους τερματικούς σταθμούς.
Επίσης υπάρχουν 15 περιστατικά με πουλιά και αυτό είναι δύσκολο να το διαχειριστούμε. Έχει να κάνει με την ασφάλεια του αεροδρομίου. Πρέπει όμως να μην υπάρχουν και πουλιά στην περιοχή και αυτό χρειάζεται χρόνια. Πρέπει να επενδύσουμε πολύ χρόνο και ενέργεια. Έχουμε προσλάβει εμπειρογνώμονες για να κατευθύνουν την κίνηση των πουλιών προς άλλη κατεύθυνση για να μην εμποδίζεται η αναχώρηση και η άφιξη των αεροσκαφών».

Διαβάστε ακόμη

Στ. Κασσελάκης: Θα επισκεφθεί 26 νησιά του Αιγαίου σε 9 μέρες

Πολλές οι «παρθένες» παραλίες στα Δωδεκάνησα που εντάσσονται στις... απάτητες

Ολοκληρώθηκαν τα αντιπλημμυρικά έργα που χρηματοδότησε η Eurobank

Συλλυπητήρια δήλωση του Γιάννη Παππά για την απώλεια του Κώστα Κωτικώστα

Αλ. Κολιάδης: Ας μην μας κουνάνε το δάχτυλο και ας μην επικαλούνται τη Δημοκρατία αυτοί που έξι μήνες τώρα αρνούνται να αποδεχτούν τη λαϊκή ετυμηγορία

Επίσκεψη γυναικών από το Κέντρο Ημερήσιας Απασχόλησης «Κορωνίς»

Ν. Γερονικόλας: Περί πολιτικής ηθικής

Απεργία δικαστικών υπαλλήλων στις 24 Απριλίου