UNICEF: Μόλις κατά 1,3% μειώθηκε, την τελευταία 10ετία, το ποσοστό των παιδιών που μένουν εκτός σχολείου

UNICEF: Μόλις κατά 1,3% μειώθηκε, την τελευταία 10ετία, το ποσοστό των παιδιών που μένουν εκτός σχολείου

UNICEF: Μόλις κατά 1,3% μειώθηκε, την τελευταία 10ετία, το ποσοστό των παιδιών που μένουν εκτός σχολείου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 211 ΦΟΡΕΣ

Με το 11,5% των παιδιών σχολικής ηλικίας (123 εκατομμύρια παιδιά) να απουσιάζουν από τις σχολικές τάξεις σήμερα, σε σύγκριση με το 12,8% το 2007 (135 εκατομμύρια παιδιά), το ποσοστό των παιδιών ηλικίας 6 έως 15 ετών, που είναι εκτός σχολείου, παρουσιάζει ελάχιστη μείωση μέσα στην τελευταία δεκαετία, αναφέρει σε ανακοίνωσή της η UNICEF.

Η εκτεταμένη φτώχεια, οι παρατεταμένες συγκρούσεις και οι πολυσύνθετες ανθρωπιστικές κρίσεις, έχουν γίνει αιτία της στασιμότητας αυτού του ποσοστού, δήλωσε η UNICEF, ζητώντας περισσότερες επενδύσεις ώστε να αντιμετωπιστούν οι αιτίες που αφήνουν τα ευάλωτα παιδιά εκτός σχολείου.

Από την άλλη, η ανεπαρκής χρηματοδότηση για την εκπαίδευση, σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης επηρεάζει την πρόσβαση των παιδιών στο σχολείο. Κατά μέσο όρο, λιγότερο από το 2,7% των παγκόσμιων ανθρωπιστικών εκκλήσεων για χρηματοδότηση αφορούν την εκπαίδευση.

Το πρώτο εξάμηνο του 2017, η UNICEF συγκέντρωσε μόνο το 12% της απαιτούμενης χρηματοδότησης για την παροχή εκπαίδευσης σε παιδιά που έχουν πληγεί από κρίσεις.

Χρειάζονται επειγόντως περισσότερα κεφάλαια για να αντιμετωπιστεί ο αυξανόμενος αριθμός και η πολυπλοκότητα των κρίσεων και να δοθεί στα παιδιά η σταθερότητα και οι ευκαιρίες που τους αξίζουν, τονίζει ο οργανισμός.

Τα παιδιά που ζουν στις φτωχότερες χώρες του κόσμου και σε ζώνες συγκρούσεων επηρεάζονται δυσανάλογα. Από τα 123 εκατομμύρια παιδιά που απουσιάζουν από το σχολείο, το 40% ζουν στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες, και το 20% σε ζώνες συγκρούσεων.

Οι πόλεμοι στο Ιράκ και στη Συρία έχουν γίνει αιτία, επιπλέον 3,4 εκατομμύρια παιδιά να χάσουν την εκπαίδευσή τους, φέρνοντας τον αριθμό των παιδιών εκτός σχολείου στη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική πίσω στο επίπεδο των περίπου 16 εκατομμυρίων του 2007.

Η υποσαχάρια Αφρική και η Νότια Ασία -με τα υψηλά επίπεδα φτώχειας, στους ταχέως αυξανόμενους πληθυσμούς και τις επαναλαμβανόμενες καταστάσεις έκτακτης ανάγκης- αντιπροσωπεύουν το 75% των παιδιών της πρωτοβάθμιας και της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είναι εκτός σχολείου παγκοσμίως.

Όμως, υπήρξε κάποια πρόοδος. Η Αιθιοπία και ο Νίγηρας, που είναι από τις φτωχότερες χώρες του κόσμου, σημείωσαν τη μεγαλύτερη πρόοδο στα ποσοστά εγγραφής των παιδιών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά την τελευταία δεκαετία, με αύξηση άνω του 15% και περίπου 19% αντίστοιχα.

Διαβάστε ακόμη

Θεατρική παράσταση από το Λύκειο Ιαλυσού: «Ένα Αταίριαστο Ζευγάρι»

60.650 μαθητές, μία καρδιά – Η δύναμη της εκπαίδευσης στη ζωή»

Π.ΕΠΑ.Λ. Ρόδου: Παγκόσμια Ημέρα Τροφίμων 2025 – Βιωματικές δράσεις και εκπαιδευτικές εμπειρίες για τη διατροφή και τη βιωσιμότητα

Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκε η αθλητική δράση «Ο παππούς και η γιαγιά γίνονται ξανά παιδιά!»

Το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου στις Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2024

Η ιστορικός Μαρία Ευθυμίου στο 2ο ΓΕΛ Ρόδου «Καζούλλειο»

Γ. Χατζημάρκος από το Εσπερινό Γυμνάσιο Ρόδου: «Το “The Rhodes Co-Lab” φέρνει την αλλαγή στην πράξη»

Εκπαίδευση σε ΚΑΡΠΑ και Απινιδωτή από τους «Διασώστες Ρόδου» στο Εσπερινό ΕΠΑΛ