Παρά τις τρικλοποδιές από παντού η Περιφέρεια στάθηκε όρθια!

Ο απολογισμός των πεπραγμένων της περιφερειακής αρχής νοτίου Αιγαίου για τη χρονιά που πέρασε πραγματοποιήθηκε χτες το μεσημέρι στη Ρόδο, παρουσία μελών του περιφερειακού συμβουλίου, του δημάρχου Ρόδου Φώτη Χατζηδιάκου, του πρώην βουλευτή Βασίλη Υψηλάντη και υπηρεσιακών παραγόντων.

Ο απολογισμός παρουσιάστηκε από τον περιφερειάρχη Γιώργο Χατζημάρκο σε ειδική συνεδρίαση που προβλέπεται από το νόμο να γίνεται κάθε χρόνο, με σκοπό την παρουσίαση του έργου που υλοποιήθηκε το προηγούμενο έτος, ώστε να ενημερωθεί το σώμα και να ακολουθήσει η λογοδοσία.
«Στο σημερινό απολογισμό αποτυπώνεται η δουλειά του πολιτικού προσωπικού της περιφέρειάς μας και των υπηρεσιακών παραγόντων συνεργατών μας αλλά και αυτών των υπέροχων αφανών ανθρώπων όσων δούλεψαν άνευ αμοιβής με αγάπη και ανιδιοτέλεια και στήριξαν με την ενέργειά τους τις δράσεις μας.

Καλύψαμε το ευρύ φάσμα της ζωής στα νησιά , υγεία, παιδεία, υποδομές, κοινωνική πολιτική, πρόνοια, αθλητισμό, πολιτισμό, τουρισμό, περιβάλλον, με τους λίγους οικονομικούς πόρους που έχουμε στη διάθεσή μας, τους λιγότερους στην Ελλάδα αλλά και τους λίγους ανθρώπινους πόρους που έχουμε επίσης τους λιγότερους στην Ελλάδα» δήλωσε ο περιφερειάρχης ξεκινώντας την παρουσίαση, συμπληρώνοντας τα εξής: «δεν επιτρέψαμε σε καμία δυσκολία να λειτουργήσει ως άλλοθι. Δεν το έχουμε ανάγκη, γιατί καλύψαμε με την υπερπροσπάθεια όλων των ανωτέρω όλους τους στόχους και τις ανάγκες που προτεραιοποιήθηκαν.

Βρισκόμαστε σήμερα εδώ για να σας παρουσιάσουμε με ιδιαίτερη υπερηφάνεια όλα όσα με στρατηγική και σχέδιο υλοποιήσαμε τη χρονιά που μας πέρασε. Και λέω με υπερηφάνεια γιατί δώσαμε μάχες πολλές και δύσκολες. Με υπομονή, επιμονή, πολύ σκληρή δουλειά και σθένος προχωρήσαμε στην υλοποίηση έργων, δράσεων και πρωτοβουλιών για τα οποία σήμερα μπορούμε να αποδείξουμε ότι βελτιώνουν τη ζωή των νησιωτών μας, δημιουργούν ευκαιρίες και λειτουργούν ως αντίβαρο στη συνεχή στοχοποίηση των νησιών μας».

Καταλήγοντας ο κ. Χατζημάρκος αναφέρθηκε στη  δυναμική των νησιών μας, λέγοντας τα εξής: «είμαστε στρατευμένοι στη δυναμική των νησιών μας, την εσωτερική τους δύναμη. Γοητευμένοι από την ικανότητά τους να νικούν τα κύματα του υπέροχου Αιγαίου και προσηλωμένοι στην αξιοποίηση της προοπτικής τους.
Στον απολογισμό μας αποτυπώνεται ο αγώνας να αγκαλιάσουμε 48 κατοικημένα νησιά το καθένα με την προσωπικότητά του, την ταυτότητά του, τις ιδιαίτερες ανάγκες του και τις ευκαιρίες του. Το Αιγαίο πρωταθλητής είναι το όνειρο που υπηρετούμε»

Στο κλείσιμο του απολογισμού επεσήμανε ότι η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου η περιφέρεια με τη μικρότερη χρηματοδότηση μεταξύ των 13 περιφερειών της Ελλάδας, που δοκιμάστηκε σφόδρα από τις προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές, η περιφέρεια που έχασε κεκτημένα τα οποία διέθετε εν τη γενέσει της, βλέποντας εν μία νυκτί τους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ να αποτελούν παρελθόν, η περιφέρεια με τα υποστελεχωμένα νοσοκομεία και κέντρα υγείας η περιφέρεια με τα δυσπρόσιτα ακριτικά νησιά, το ανατολικότερο σύνορο της Ευρώπης, κάνει πρωταθλητισμό και στέλνει μήνυμα σε όλους ότι όχι απλά δε σκύβει το κεφάλι υπό το βάρος της στοχοποίησης αλλά σχεδιάζει, δημιουργεί, υλοποιεί, και φέρνει εις πέρας το φορτίο της δικής της εθνικής ευθύνης εν μέσω των δυσμενών καιρών καθώς είναι η περιφέρεια που συμβάλει καθοριστικά στην αύξηση του εθνικού ΑΕΠ».

Τουρισμός και  γαστρονομία στην πρώτη γραμμή…
Το πόσο σημαντικός είναι ο τουρισμός για την περιφέρεια φάνηκε και από την επιλογή του περιφερειάρχη να κάνει το ξεκίνημα του απολογισμού από το συγκεκριμένο τομέα, ο οποίος είναι διασυνδεδεμένος με τον αθλητισμό και τον πολιτισμό.   

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Χατζημάρκος ανέφερε τα εξής: 
«Ξεκινάμε τον απολογισμό μας από τον Τουρισμό, πάνω στον οποίο εδώ και τρία χρόνια, δουλεύουμε με διεθνείς προδιαγραφές, επενδύοντας μεγάλο ποσοστό πόρων, οικονομικών και ανθρώπινων, στον μοναδικό κλάδο της οικονομίας των νησιών μας που δίνει ελπίδα, αισιοδοξία, εισόδημα και θέσεις εργασίας.

Επενδύοντας στη συνεχή παρουσία της Περιφέρειάς μας όπου υπάρχει προοπτική διατήρησης ή απόκτησης μεριδίου αγοράς, όπου και όπως μπορούν τα νησιά μας να παρουσιάσουν την ταυτότητά τους, τις δυνατότητες που δίνουν στον επισκέπτη τους και εγκαινιάζοντας και υλοποιώντας στην πράξη την ηλεκτρονική παρουσία των νησιών μας, της πλέον σύγχρονης και αποδοτικής οδού προβολής και προώθησης ενός προορισμού. 

Ξεκινάμε από τον Τουρισμό, αφού σε αυτό τον τομέα της ζωής των νησιών μας επιτεύχθηκε και το απολύτως πρωτοφανές σε παγκόσμιο επίπεδο, η συνεχής άνοδος που συνοδεύθηκε με εντυπωσιακές πρωτιές σε όλους τους τουριστικούς δείκτες, μετά ακριβώς από την αντιμετώπιση ενός προβλήματος του μεγέθους και της ποιότητας αυτού του προσφυγικού. Το αποτέλεσμα αυτής της υπερπροσπάθειας μιλά από μόνο του. Αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής του Ελληνικού Τουρισμού, και όχι μόνο, το Νότιο Αιγαίο.

Η συμμετοχή μας στις σημαντικότερες εκθέσεις του κόσμου, στοχευμένη, δεδομένη, ανελλιπής και επιβλητική.
-WTM στο Λονδίνο, τον Νοέμβριο
- ΙΤΒ στο Βερολίνο, τον Μάρτιο
- ΜΙΤΤ στη Μόσχα τον Μάρτιο
- GREEK PANORAMA στη Νέα Υόρκη, τον Μάιο
- ΒΙΤ στο Μιλάνο, τον Απρίλιο
- SALON MONDIAL DU TOURISME στο Παρίσι, τον Μάρτιο
- TOUR NATUR στο Ντύσελντορφ, τον Σεπτέμβριο, έκθεση περιπατητικού τουρισμού,
- MEDITERRANEAN PANORAMA στη Στοκχόλμη, τον Μάρτιο,
- GRECKA PANORAMA στη Βαρσοβία, τον Δεκέμβριο,
- ΙΜΤΜ στο Τελ Αβίβ,τον Ιανουάριο,
- GREEK TRAVEL SHOW στην Αθήνα, τον Μάιο
- ΜΙΤΕ στην Αθήνα, τον Οκτώβριο,
- PHILOXENIA στη Θεσσαλονίκη, τον Νοέμβριο,
- GREEK TOURISM EXPO στην Αθήνα, τον Δεκέμβριο.

Στις εκθέσεις της Γερμανίας, Ολλανδίας, Γαλλίας, Σουηδίας, Ιταλίας, Νέας Υόρκης και Πολωνίας, η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου κέρδισε τις εντυπώσεις του διεθνούς κοινού. Στο Λονδίνο, στο Βερολίνο και στη Μόσχα, τις τρεις μεγαλύτερες διεθνείς εκθέσεις τουρισμού, το Νότιο Αιγαίο είναι εφάμιλλο της λέξης Ελλάδας. Και πώς να μην είναι, αφού, οι επισκέπτες που κατακλύζουν κυριολεκτικά τα περίπτερά μας, φεύγουν ενθουσιασμένοι και γίνονται αυτόματα οι καλύτεροι πρεσβευτές των νησιών μας χωρίς ακόμη κάποιοι από αυτούς να τα έχουν επισκεφθεί.

Εξάλλου, αυτός πρέπει να είναι και ο στόχος της παρουσίας ενός προορισμού σε μία τέτοια έκθεση: να ξεχωρίζει απο τους εκατοντάδες προορισμούς και τις εκατοντάδες εθνικές παρουσίες, να μένει στη μνήμη του απλού επισκέπτη, του τουριστικού επαγγελματία, του travel agent, του tour operator ανάμεσα στην πλειάδα επιλογών που ανοίγονται μπροστά του στα χιλιάδες τετραγωνικά επιβλητικών περιπτέρων, μιας έκθεσης. Να είναι ο προορισμός και οι προορισμοί στους οποίους στο τέλος της ημέρας, να θέλεις οπωσδήποτε να πας.

Είμαστε περήφανοι, λοιπόν, που σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε μια μοναδική, επιβλητική και εμβληματική παρουσία των νησιών της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, κόντρα στην λογική της μιζέριας και της μετριότητας, καταφέρνοντας με επιτυχία να αναμετρηθούμε με  τα «θηρία» σε όρους οικονομικούς, του διεθνούς τουριστικού γίγνεσθαι και να κερδίσουμε τις εντυπώσεις της διεθνούς τουριστικής αγοράς, η οποία ούτε χαρίζεται σε κανέναν, ούτε με γνώμονα την μικροπολιτική ενεργεί.

Αντιθέτως, είναι ένα πεδίο σοβαρού ανταγωνισμού που γνωρίζει από κανόνες. Κανόνες που οι πραγματικοί παίκτες ακολουθούν. Και εμείς αποδείξαμε στην διεθνή τουριστική κοινότητα ότι στεκόμαστε δίπλα σε όλους τους τουριστικούς προορισμούς με σοβαρότητα. Γιατί μόνο έτσι χτίζεται σχέση εμπιστοσύνης. Και ναι, είμαστε περήφανοι γιατί για πρώτη φορά στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου κάνουμε τουριστική πολιτική εθνικού επιπέδου, όπως αρμόζει στην ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού.

Δώσαμε σάρκα και οστά στην έννοια ναυαρχίδα, μια λέξη που περιφερόταν από δελτίο τύπου σε ομιλία και χαιρετισμό, για να καλύψει με την μεγαλεπίβολη ετυμολογική έννοιά της, την κενότητα του περιεχομένου ενός κειμένου ή μιας ομιλίας, την έλλειψη προγράμματος, σχεδίου και τελικά χειροπιαστής της ύπαρξης.

Και η διεθνής επιβράβευση σε αντίθεση με την τοπική εσωστρέφεια, ήρθε. Αποτέλεσμα της σκληρής δουλειάς που κάναμε, ήταν μία πολύ σημαντική διάκριση για την καμπάνια “Aegean Islands-Like No Other”. Λάβαμε το βραβείο “Best Creative Destination 2017” από το διεθνές δίκτυο Creative Tourism Network® στο περιθώριο της Διεθνούς τουριστικής έκθεσης του Λονδίνου. Τα μέλη της διεθνούς κριτικής επιτροπής επέλεξαν τους νικητές των πέντε βασικών κατηγοριών ανάμεσα σε 250 υποψηφιότητες, οι οποίες διακρινόταν για το υψηλό επίπεδο δημιουργικότητας, αυθεντικότητας και βιωσιμότητας.

Η κριτική επιτροπή των διεθνών βραβείων αξιολόγησε θετικά τη δημιουργική προσέγγιση της εκστρατείας μας για τη διαφοροποίηση του προορισμού του Νοτίου Αιγαίου μέσω της πολιτιστικής ποικιλομορφίας κάθε νησιού, όπου ο ταξιδιώτης μπορεί να βιώσει ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων.

Αξιολογήθηκε επίσης το μοντέλο διαχείρισης και ο τρόπος με τον οποίο η προώθηση αποτελεί μέρος της εμπειρίας που βασίζεται σε ένα “εκτεταμένο δίκτυο δράσεων προς ορισμένες αγορές-στόχους και με τη δημιουργία μιας ευρείας και διαδραστικής κοινότητας φίλων και υποστηρικτών, που προωθούν περαιτέρω τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου”.

Για την πραγματοποίηση όλων αυτών των σπουδαίων πραγμάτων, συνεργαζόμαστε με τους καλύτερους γνώστες του αντικειμένου. Έτσι, και το 2017 συνεχίσαμε την συνεργασία με την Marketing Greece στο πλαίσιο της υλοποίησης ενός τριετούς στρατηγικού σχεδίου δράσεων για την περίοδο από το 2016 έως το 2018. Η ενίσχυση της θέσης των Κυκλάδων και της Δωδεκανήσου στη διεθνή τουριστική βιομηχανία αποτελεί καίριο στόχο που θέσαμε σε εφαρμογή από το 2015.

Σε συνεργασία με τη Marketing Greece, υλοποιούμε, ένα ολοκληρωμένο και πολυεπίπεδο πλέγμα δράσεων, κάτω από την επικοινωνιακή ομπρέλα AegeanIslands.  LikeNoOther, με στόχο την ανάδειξη των μοναδικών και πολυμορφικών εκείνων εμπειριών που προσφέρουν οι προορισμοί του Νοτίου Αιγαίου στον επισκέπτη. Η καμπάνια μας, συμβάλει σταθερά στη δημιουργία ανταγωνιστικής ταυτότητας, η οποία διαφοροποιεί την Περιφέρεια, συνθέτει και προωθεί τη μοναδική της εικόνας της ως μοναδικού τουριστικού προορισμού.

Τα βασικά αποτελέσματα από την πρώτη περίοδο εφαρμογής του τριετούς πλάνου τουριστικής προβολής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, έχουν ως εξής:
- 150.000.000 Social Media Impressions
- 950 έντυπα και online άρθρα
- 19.000.000 συνολική κυκλοφορία μέσων
- 4.000.000.000 μοναδικοί επισκέπτες κάθε μήνα στις σελίδες των ΜΜΕ που έχει προβληθεί η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου
- 29 δημοσιογραφικές αποστολές μεγάλων Μέσων του εξωτερικού
- 31 blogger & digital influencers αποστολές (ψηφιακοί διαμορφωτές γνώμης)
- Φιλοξενία του Blogtrotters2016
- Συνεργασία με 48 Blogposts και 15vlogs
- 160 διαφημιστικές εφαρμογές
- Δημιουργικές εφαρμογές και διαφημιστικά μηνύματα για κάθε νησί ξεχωριστά
- Διαδραστική πλατφόρμα διαχείρισης περιεχομένου και επικοινωνίας με τις τοπικές αρχές και φορείς κάθε νησιού
- Ανάπτυξη αποκλειστικού campaign microsite για τις ανάγκες  της ψηφιακής προώθησης
- Ανάπτυξη ειδικών σελίδων στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης
- Προώθηση και διαφήμιση των προορισμών στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης Υλοποίηση Πλάνου Ψηφιακής Προώθησης.

Στο πλαίσιο της προβολής των νησιών μας και της προώθησης του τουρισμού εμπειρίας, φιλοξενήσαμε στις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα τους σημαντικότερους εκπροσώπους των Διεθνών ΜΜΕ.

Στην Κω, την Κάλυμνο, τη Νίσυρο, την Πάτμο το ρωσικό National Geographic Traveler με αφορμή και την έναρξη δρομολογίων της ρωσικής αεροπορικής εταιρείας S7. Παράλληλα και ειδικά για το νησί της Κω που επλήγη από τις προσφυγικές ροές, την Ρώσικη εφημερίδα Ιζβέστια, το πρακτορείο ΡΙΑ-Νόβοστι και το ειδικό ταξιδιωτικό κανάλι Μαγιά Πλανέτα (Ο Πλανήτης Μου).

Έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα από καίριες ευρωπαϊκές αγορές όπως Γαλλία, Αγγλία, Γερμανία, Αυστρία, Βέλγιο, Πολωνία, Μεξικό και ΗΠΑ επιπλέον των παραπάνω νησιών στη Ρόδο, τη Σύρο, την Ίο, τη Σύμη, την Πάρο, τα Κουφονήσια, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, τη Σίφνο,τ ην Κέα, την Αμοργό, Τήνο, Άνδρο, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Καστελλόριζο, Μήλο, Κάσο, Κίμωλο, Σέριφο, Φολέγανδρο, Λειψούς, Αστυπάλαια, Κύθνο, Τήλο.

Αποτέλεσμα των ταξιδιών αυτών ήταν εκτενή αφιερώματα και ρεπορτάζ, που εξυμνούν τη μοναδικότητα των νησιών, αναδεικνύοντας τις ιδιαίτερες ομορφιές τους. Περισσότερα από 2300 έντυπα και ηλεκτρονικά όπως Focus.de, Bild.de, Spegel.de, T-Online.de, BBC1 Northern Ireland, MEXICO TRAVEL CHANNEL, HollywoodReporter, Berliner-Zeitung.de αναπαρήγαγαν τα σχετικά άρθρα αγγίζοντας συνολικά πάνω από 800 εκατ. αναγνώστες. 
Προβάλλαμε τα νησιά μας σε σημαντικές θεματικές και μη εκδόσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό και εμβληματική την υποστήριξη της έκδοσης GREECE is Mykonos,  GREECE is Santorini, GREECE is Rhodes και GREECE is Kos που φιλοξενήθηκαν στα περίπτερά μας στο εξωτερικό αλλά και σε κεντρικά σημεία και ξενοδοχεία της Ελλάδας. 

Για την οικονομική στήριξη αυτού του τεράστιου έργου, υποβάλλαμε στο Υπουργείο Ανάπτυξης αίτημα χρηματοδότησης ύψους 3 εκ. Ευρώ, αφού η Περιφέρεια που επλήγη από το προσφυγικό όσο καμμία άλλη στη χώρα, η Περιφέρεια που κρατά ψηλά τα στοιχεία και τους δείκτες του Ελληνικού Τουρισμού, σηκώνει όλο αυτό το φορτίο μόνη της χωρίς να έχει μέχρι σήμερα λάβει χρηματοδότηση από το Κράτος για τον σκοπό αυτό.

Επιπλέον η ΠΕ Κυκλάδων αδυνατεί να ακολουθήσει οικονομικά την ΠΕ Δωδεκανήσου στις αυξημένες ανάγκες τουριστικής προβολής και για τον σκοπό αυτό δεσμεύσαμε και το ποσό των 1,5 εκ. Ευρώ από το ΕΣΠΑ 2014-2020 στο ΠΕΠ Ν. Αιγαίου».