Τρόφιμα ασπίδα  για το άρρωστο παιδί

«Ένα μήλο την ημέρα, το γιατρό τον κάνει πέρα!». Αρκεί, όμως, μόνο αυτό; Η σωστή διατροφή και ο επαρκής ύπνος αποτελούν ισχυρά όπλα κατά των ιώσεων στα παιδιά. Θωρακίζουν το ανοσοποιητικό τους σύστημα, το οποίο θα δουλέψει αδιάκοπα, προκειμένου να συνθέσει και να ενεργοποιήσει τα μόρια υπεράσπισής του.

Τα κύρια θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα είναι κάποιες αντιοξειδωτικές ουσίες (όπως οι βιταμίνες A, C, και Ε), ο ψευδάργυρος, ο σίδηρος, οι πρωτεΐνες και τα προβιοτικά. Σε ποια τρόφιμα, λοιπόν, τα συναντάμε;

Γιαούρτι
Ίσως να μη βρισκόταν στην πρώτη σας επιλογή για το άρρωστο παιδί, αλλά αξίζει να του δώσετε προτεραιότητα! Το μυστικό του βρίσκεται στα προβιοτικά,  είναι «φιλικά» βακτήρια, που βελτιώνουν τη χλωρίδα του εντέρου και ενδυναμώνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα. Ειδικά σε περιπτώσεις που, από τη χρήση ορισμένων αντιβιοτικών, εμφανίζεται διάρροια στα παιδιά, τα προβιοτικά είναι αποτελεσματικά για τη φυσική αντιμετώπισή της. Κι αν το παιδί σας δε συμπαθεί το γιαούρτι, ευτυχώς, τα προβιοτικά απαντώνται και σε άλλα προϊόντα που έχουν υποστεί ζύμωση, όπως το ξινόγαλο, το κεφίρ, ο ξινός τραχανάς, οι ελιές, το τουρσί, κ.ά..

Κοτόσουπα
Παραμένει ακόμη ένα παραδοσιακό πιάτο, που κάνει θαύματα ειδικά στην περίπτωση της λοίμωξης του αναπνευστικού! Ο συνδυασμός του ζεστού υγρού και των θρεπτικών συστατικών που περιέχει εμφανίζει αντιφλεγμονώδη δράση και συμβάλλει στη μείωση των βλεννικών εκκρίσεων. Κι αν θέλετε να εμπλουτίσετε ακόμη περισσότερο αυτό το ήδη θρεπτικό πιάτο, θυμηθείτε τα αντιοξειδωτικά των λαχανικών…προσθέστε καρότα  ή γλυκοπατάτες στο μαγείρεμα και σερβίρετε με μπόλικο λεμόνι!

Κρέας
«Φάε λίγο κρέας, για να δυναμώσεις», μία λαϊκή ρήση, με ισχυρή επιστημονική βάση. Το κρέας είναι βασική πηγή πρωτεϊνών υψηλής βιολογικής αξίας, τις οποίες ο οργανισμός μας αφομοιώνει άμεσα και χρησιμοποιεί για τη σύνθεση των  κυτταροτοξικών Τ-λεμφοκυττάρων, τα μόρια δηλαδή που καταστρέφουν τα κύτταρα που έχουν προσβληθεί από κάποιον ιό.  Τον ίδιο ρόλο διαδραματίζουν και δύο ιχνοστοιχεία, ο σίδηρος και ο ψευδάργυρος, που συναντάμε κατά κόρον στο κρέας. Κατά προτίμηση, επιλέξτε άπαχα κομμάτια χοιρινού, μοσχαριού ή κοτόπουλου και συνδυάστε τα με πολύχρωμα λαχανικά εποχής, προκειμένου να ενισχύσετε την απορρόφηση των πολύτιμων συστατικών τους!

Πολύχρωμα φρούτα  και λαχανικά
«Ένα μήλο την ημέρα, το γιατρό των κάνει πέρα!». Η επιστημονική αλήθεια είναι ότι τα παιδιά χρειάζονται τουλάχιστον 5 μικρομερίδες φρούτων και λαχανικών την ημέρα, προκειμένου να θωρακίσουν τον οργανισμό τους με πολύτιμες βιταμίνες και αντιοξειδωτικά. Δώστε έμφαση σε όσα έχουν έντονο πορτοκαλί, κόκκινο και πράσινο χρώμα. Το ζωηρό χρώμα τους είναι σημάδι της υψηλής περιεκτικότητας σε αντιοξειδωτικά, τους αληθινούς «ενισχυτές» του ανοσοποιητικού συστήματος. Ιδανικά επιλέξτε ρόδι, ακτινίδια, καρότα, μούρα, αβοκάντο, σπανάκι και τολμήστε να τα αναμείξετε σε ένα απολαυστικό smoothie!

Ζεστά υγρά
Προσφέρετε πολλά υγρά, ειδικά στην περίπτωση που το παιδί σας υποφέρει από πυρετό, καθώς μπορεί να εμφανίσει αφυδάτωση. 
Είναι σημαντικό να του υπενθυμίζετε ανά τακτά διαστήματα την ενυδάτωσή του και αν αρνείται την κατανάλωση νερού, προσφέρετέ του ποικιλία ροφημάτων, όπως τσάι, χαμομήλι, χυμούς, smoothies, γάλα, κ.ά.. Τα υγρά βοηθούν στη ρευστοποίηση των φλεγμάτων και των εκκρίσεων.

Extra tip! 
Σε ζεστά ροφήματα προσθέστε 1κ.γλ. μέλι, το οποίο φαίνεται ότι εμφανίζει αντιβακτηριδιακή δράση, βοηθάει στην αντιμετώπιση του ερεθισμένου λαιμού και μαλακώνει το βήχα. Προσοχή, όμως η κατανάλωση μελιού απαγορεύεται σε παιδιά μικρότερα του 1 έτους, για την αποφυγή της τροφικής δηλητηρίασης βοτουλινισμός ή αλλαντίαση.
Πηγή: iator.gr