Αγανακτισμένοι οι κάτοικοι της Καλάθου  με τους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΡ

Την αγανάκτηση και την απογοήτευσή τους εκφράζουν για μια ακόμη φορά οι κάτοικοι της Καλάθου, για τις πρακτικές και τις αδράνειες της ΔΕΥΑΡ που ζημιώνουν τελικά τους καταναλωτές.

 Για μια ακόμη φορά το ζήτημα αφορά στις χρεώσεις της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης, οι οποίες χαρακτηρίζονται παράλογες, αλλά και υπέρογκες εξαιτίας του γεγονότος ότι οι λογαριασμοί δεν αποστέλλονται έγκαιρα!

Θα περίμενε μάλιστα κανείς ότι μετά τα έντονα παράπονα που υπήρξαν όλο το προηγούμενο διάστημα, η συγκεκριμένη πολιτική της ΔΕΥΑΡ με τις μετρήσεις των παροχών ύδρευσης θα βελτιωνόταν αισθητά, όμως μάλλον το αντίθετο φαίνεται πως συμβαίνει…

 Χαρακτηριστικές είναι οι δηλώσεις στη «Ροδιακή» του προέδρου της Τοπικής Κοινότητας Καλάθου κ. Γιώργου Φάκκα: «Η ΔΕΥΑΡ έχει ξεπεράσει κάθε όριο. Αντί για μηνιαίους λογαριασμούς, τους στέλνει μια φορά το εξάμηνο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αλλάξει η κλίμακα κατανάλωσης του νερού και άρα και οι χρεώσεις.  Σύμφωνα με πρόχειρους υπολογισμούς οι καταναλωτές οικιακού τιμολογίου επιβαρύνονται με 40-50 επιπλέον ευρώ και του επαγγελματικού τιμολογίου κοντά στα 100 ευρώ. Αν δεν βρεθεί μια λύση στο ζήτημα θα προτείνουμε στον κόσμο να μην πληρώνει τους λογαριασμούς της ΔΕΥAΡ!».

 Μάλιστα ο κ. Φάκκας συνέχισε εξηγώντας ότι «ζητάμε από τον πρόεδρο της Δημοτικής Επιχείρησης κ. Αλέξανδρο Μανωλάκη, να επισκεφθεί την Κάλαθο για να λυθούν τα προβλήματα, αντί να πάμε εμείς στα γραφεία της ΔΕΥΑΡ και να μιλούν 20 άτομα χωρίς να βρίσκεται λύση!». 

Επιπλέον ο πρόεδρος της Καλάθου αναφέρθηκε για μια ακόμη φορά στο ζήτημα των τελών έργων και αποχέτευσης: «Δεν φτάνουν όλα τα παραπάνω, αλλά υπάρχει προσαύξηση στους λογαριασμούς κατά 80% για τέλη έργων τα οποία δεν γίνονται στην περιοχή μας και 20% για τέλη υπονόμων οι οποίοι δεν υπάρχουν. Για ποιο λόγο πληρώνουμε αυτά τα τέλη;».

Οι  χρεώσεις της ΔΕΥΑΡ
Όπως φαίνεται και στους λογαριασμούς που δημοσιεύει σήμερα η «Ροδιακή» (έναν οικιακό και έναν επαγγελματικό) από την περιοχή της Καλάθου, η περίοδος αναφοράς είναι από 28/11/2016 έως 29/5/2017. Για τα οικιακά τιμολόγια υπάρχουν έξι κλίμακες χρεώσεων: 0 – 20 κυβικά 0,16 ευρώ, 20 – 60 κυβικά 0,20 ευρώ, 60 – 100 κυβικά 0,28 ευρώ, 100 – 150 κυβικά 0, 42 ευρώ, 150 – 200 κυβικά 0,56 ευρώ και 200 – 999999 0,65 ευρώ.

Με λίγα λόγια λόγω της μεγάλης χρονικής περιόδου που καλύπτεται στους λογαριασμούς που αποστέλλονται, είναι βέβαιο ότι η κατανάλωση ενός μέσου νοικοκυριού έχει ξεπεράσει τα 200 κυβικά και άρα οι χρεώσεις είναι αντίστοιχα υψηλές, αφού χρεώνονται έως και με 0,65 λεπτά το κυβικό.
 


Αντίθετα αν ο λογαριασμός ήταν μηνιαίος, τότε οι χρεώσεις θα ήταν σαφώς χαμηλότερες, αφού είναι εξαιρετικά δύσκολο ένα νοικοκυριό να ξεπεράσει τα 60 – 100 κυβικά μέσα σε 30 ημέρες, με αποτέλεσμα οι χρεώσεις σε αυτή την περίπτωση να μην ξεπερνούν τα 0,28 ευρώ ανά κυβικό.

Ανάλογο καθεστώς ισχύει και στα επιχειρηματικά τιμολόγια, με τη μόνη διαφορά ότι εκεί υπάρχουν τρεις κλίμακες χρεώσεων: 0 – 60 κυβικά 0,40 ευρώ, 60 – 300 0,54 ευρώ και 300 – 600 0,80 ευρώ. Και σε αυτή την περίπτωση όταν οι λογαριασμοί αφορούν μια περίοδο έξι μηνών, τότε σχετικά εύκολα έχουν καλυφθεί τα 300 - 600 κυβικά κατανάλωσης νερού από ένα κατάστημα υγειονομικού ενδιαφέροντος και άρα οι χρεώσεις φτάνουν και εκεί στην ανώτερη κλίμακα…
 


Η ποιότητα νερού
 Όσο για την ποιότητα του νερού και εκεί σαφώς υπάρχει ζήτημα. Ο κ. Φάκκας υπενθυμίζει το ζήτημα που προέκυψε τον περασμένο Ιούλιο όταν η ΔΕΥΑΡ πήρε απόφαση για εκπτώσεις 30% - 50% στα τιμολόγια ύδρευσης επτά οικισμών, μεταξύ των οποίων και η Κάλαθος, καθώς διαπιστώθηκε υπέρβαση των ορίων σε χλωρίοντα (mg/lt) και αγωγιμότητα (σ.σ. υφαλμύρωση των γεωτρήσεων λόγω υπερβολικής άντλησης) σε δεξαμενές οι οποίες τροφοδοτούν το σύνολο ή μέρος των Τοπικών Κοινοτήτων. Όπως δήλωσε σκωπτικά ο Γιώργος Φάκκας: «περιμένουμε να δούμε αν τελικά θα ισχύσουν οι εκπτώσεις!».