Επιλέγουν την Ρόδο για τις  παραλίες και την ιστορία της

Τα αποτελέσματα που προέκυψαν στο πλαίσιο της μεγάλης  έρευνας ποιότητας παρεχόμενων υπηρεσιών στον τουρισμό της Ρόδου, παρουσιάστηκαν την περασμένη εβδομάδα στο Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, παρουσία των αρχών και φορέων του νησιού, αλλά και εκπροσώπων της τουριστικής βιομηχανίας του τόπου.

Την έρευνα διεξήγαγε όπως είναι γνωστό, ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου σε συνεργασία με το American College of Thessaloniki (ACT), μέλος του Κολλεγίου Ανατόλια που ενισχύει τις συνέργειες του μη κερδοσκοπικού εκπαιδευτικού οργανισμού με φορείς και επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου.

Τα προς εξέταση θέματα αναπτύχθηκαν σε σχετικό ερωτηματολόγιο, που μεταφράστηκε σε τέσσερις (4) γλώσσες και διανεμήθηκε σε ξενοδοχειακές μονάδες, όπου εργάζονται τα μέλη του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου, και σε σημεία αναχώρησης των τουριστών προς το αεροδρόμιο. Με τη βοήθεια τοπικών  τουριστικών πρακτόρων το δείγμα των ερωτώντων έγινε ακόμα μεγαλύτερο και έχει προσεγγίσει τα 3.000 άτομα, ένα πρωτόγνωρο νούμερο για έρευνα τέτοιου αντικειμένου και κλίμακας.

Η έρευνα ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2017 και διήρκεσε μέχρι την ολοκλήρωση της τουριστικής περιόδου, με στόχο την αναβάθμιση και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών και υποδομών της Ρόδου, συγκεντρώνοντας και αξιολογώντας έγκυρες και επίκαιρες υποδείξεις τουριστών. Μεταξύ άλλων, επιχειρεί να εντοπίσει τα βασικά σημεία ικανοποίησης των επισκεπτών, τα σημεία που τράβηξαν περισσότερο το ενδιαφέρον τους, το ποσό που ξόδεψαν τόσο κατά την αγορά του πακέτου όσο και κατά την παραμονή τους στη Ρόδο, το είδος καταλύματος που επέλεξαν, τον βαθμό ικανοποίησης τους από την νέα και μεσαιωνική πόλη της Ρόδου, από την καθαριότητα, συγκοινωνίες, εστιατόρια και ταβέρνες αλλά και από τα ίδια τα ξενοδοχεία. Τέλος οι επισκέπτες απάντησαν αν θα ξαναέρχονταν στη Ρόδο σε κάποιο επόμενο ταξίδι τους και αν θα τη σύστηναν σε άλλους.

Τα πρώτα ευρήματα της έρευνας παρουσιάστηκαν  τον Νοέμβριο του 2017 στην πρωτεύουσα του νησιού κατά τη διάρκεια της Ολομέλειας του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου (ΣΔΞΡ).
Σήμερα η «Ρ» παρουσιάζει όλα τα αποτελέσματά της ώστε να γίνει γνωστό τι απάντησαν οι επισκέπτες μας στα ερωτήματα που τους τέθηκαν. Πολλά από όσα επεσήμαναν, είναι γνωστά σε τοπική κοινωνία και αρμόδιες αρχές, και φυσικά χρήζουν βελτίωσης όπως το θέμα των μεταφορών και η καθαριότητα.

Ειδικότερα:
- Τα 2/3 των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι επισκέπτονται για πρώτη φορά τη Ρόδο, σημειώνοντας ποσοστό 71%, παρά το γεγονός ότι πολλοί πιστεύουν πως οι επαναλαμβανόμενοι τουρίστες καταλαμβάνουν μεγαλύτερο ποσοστό. Στους Γερμανούς το ποσοστό είναι 73%, στους Ρώσους είναι 71% και στους Άγγλους 69%.

• Όσον αφορά στη μέση διαμονή, οι Ρώσοι διαμένουν στο νησί περισσότερες ημέρες σε σχέση με τους Γερμανούς ή τους Βρετανούς. Ο μέσος όρος ανέρχεται στις 9,7 μέρες, με το ποσοστό στους Γερμανούς να είναι 9,6 στους Ρώσους 11 και στους Άγγλους 9,4 μέρες.
• Αντίστοιχα η διαφοροποίηση της διάρκειας παραμονής, επηρεάζεται από τον μήνα. Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας ο οποίος χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη διάρκεια παραμονών.

• Παρά την ομολογουμένως μεγάλη συμβολή του Ίντερνετ στην επιλογή της Ρόδου ως τόπο διακοπών, στην περίπτωση των Ρώσων, ιδιαίτερη βαρύτητα έχει το παραδοσιακό γραφείο ταξιδίων. Πιο συγκεκριμένα κατά μέσο όρο ποσοστό 34% καταλαμβάνει το διαδίκτυο, 1% οι εκθέσεις, 27% τα τουριστικά γραφεία, 3% τα περιοδικά, και 24% οι φίλοι και οι συγγενείς.

• Οι παραλίες, η φύση, η ιστορία και ο πολιτισμός αποτελούν καθοριστικούς λόγους επιλογής της Ρόδου. Από τα ερωτηματολόγια προκύπτει συγκεκριμένα ότι οι παραλίες και οι φυσικές ομορφιές καταλαμβάνουν ποσοστό 23%, ο πολιτισμός 17% , η τιμή του πακέτου 11%, τα σχόλια του διαδικτύου 18%, τα τουριστικά πρακτορεία 10% και οι φίλοι 12%.

• Οι άγγλοι σε ποσοστό 37% χρησιμοποιούν το διαδίκτυο, 33% οι Γερμανοί και 26% οι Ρώσοι.
• Υψηλά ποσοστά προτιμήσεων συγκεντρώνει το all inclusive φτάνοντας κατά μέσο όρο το 44%, με τους ρώσους να το προτιμούν σε ποσοστό 48%, τους Γερμανούς σε ποσοστό 42% και τους άγγλους σε ποσοστό 44%.

• Το 49% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι ξόδεψαν συνολικά κάτω από 1000 ευρώ για τις διακοπές τους στη Ρόδο, με το 55% των Γερμανών να έχει ξοδέψει πάνω από 1000 ευρώ συνολικά, το 70% των Ρώσων να έχει ξοδέψει κάτω από 1000 ευρώ και το 53% των άγγλων να έχει ξοδέψει πάνω από 1000 ευρώ
•    Πάνω από το 70% του δείγματος ξοδεύουν λιγότερα από 40 ευρώ την ημέρα, πέραν του κόστους του πακέτου τους.

•     Στα αποτελέσματα της έρευνας, «πρωταθλητές» στα φθηνότερα πακέτα διακοπών αναδεικνύονται οι Ρώσοι. Εκείνοι όμως, που ξοδεύουν λιγότερα κατά την παραμονή τους στη Ρόδο είναι οι Γερμανοί.
• Και επειδή υπάρχει η εκτίμηση ότι οι Ρώσοι ξοδεύουν πολλά χρήματα στις διακοπές τους θα πρέπει να επισημανθεί ότι η έρευνα έδειξε πως το μεγαλύτερο ποσοστό των επισκεπτών και συγκεκριμένα το 34% ξόδεψε στη Ρόδο από 200 έως 400 ευρώ.

• Ο συνολικός βαθμός ικανοποίησης των τουριστών είναι σχετικά υψηλός. Τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση είναι η καθαριότητα και οι συγκοινωνίες στο νησί. Συγκεκριμένα τα ξενοδοχεία βαθμολογήθηκαν με 8,9, το νησί με 8, τα εστιατόρια με 8,1, το φαγητό εντός των ξενοδοχείων με 8,6, το φαγητό εκτός με 8,1 και οι περιηγήσεις με 8. Επίσης βαθμό 7,4 πήραν οι παραλίες, 6,7 τα μέσα μεταφοράς και 6,5 η καθαριότητα.

• Σημαντικό ποσοστό των τουριστών, αν και παραμένουν στο νησί κατά μέσο όρο 9 με 10 ημέρες, δεν επισκέπτονται καθόλου την παλιά και νέα πόλη της Ρόδου. Το υψηλότερο ποσοστό, 31%, σημειώνεται στους Βρετανούς.

• Τη νέα πόλη επισκέφθηκε το 73% των τουριστών, και την παλιά πόλη το 70% ενώ ο βαθμός ικανοποίησης για τη νέα πόλη ανήλθε σε 7,6 και για την παλιά πόλη σε 7,8. Οι περισσότεροι επισκέπτες της νέας και της παλιάς πόλης είναι οι Ρώσοι τουρίστες.
• Στα αισιόδοξα μηνύματα κατατάσσεται το πολύ υψηλό ποσοστό των ερωτηθέντων να συστήσουν τη Ρόδο ως ελκυστικό προορισμό, αλλά και να την επισκεφτούν οι ίδιοι ξανά.