Κατατέθηκαν προτάσεις για την αναβάθμιση της ΑΣΤΕΡ

Ζητήματα που έχουν να κάνουν με την τουριστική εκπαίδευση έθεσε στον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκο Μητσοτάκη, ο Πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού  των ΑΣΤΕ Κρήτης και Ρόδου Μανώλης Κασέρης, με αφορμή την επίσκεψή του στη Ρόδο.

Ειδικότερα σε συνάντηση με τους εκπροσώπους των παραγωγικών τάξεων και των επιστημονικών φορέων το Σύλλογο Ε.Π. των ΑΣΤΕ εκπροσώπησαν τόσο ο Πρόεδρος όσο και ο Γενικός Γραμματέας Νικόλαος Θεοχάρης.

Για τη συνάντηση σε ανακοίνωσή του ο σύλλογος αναφέρει τα εξής: «Μετά από πρόσκληση του Αρχηγού της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και Προέδρου της Νέας Δημοκρατίας κυρίου Κυριάκου Μητσοτάκη, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με εκπροσώπους των παραγωγικών και επιστημονικών φορέων της Ρόδου, την Τρίτη 06 Μαρτίου 2018 και ώρα 18:00 στο μπαρ “OPUS” στη νέα μαρίνα της Ρόδου.

Στη συνάντηση συμμετείχαν ο Πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Βουλευτής Δωδ/νησου της Νέας Δημοκρατίας και Τομεάρχης Τουρισμού κ. Μάνος Κόνσολας, οι υποψήφιοι Βουλευτές και πολιτευτές της Νέας Δημοκρατίας, ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ρόδου κ. Αντώνης Καμπουράκης, ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου κ. Βαγγέλης Μουστακάκης, ο Προϊστάμενος ΠΥΤ Δωδ/σου-Υπουργείου Τουρισμού κ. Αγαπητός Ξάνθης, ο Πρόεδρος του Οικονομικού Επιμελητηρίου Δωδ/σου κ. Κων/νος Ζωγραφίδης, κ.α. Το Σύλλογο Ε.Π. των ΑΣΤΕ εκπροσώπησαν ο Πρόεδρος κ. Εμμανουήλ Κασέρης και ο Γενικός Γραμματέας κ. Νικόλαος Θεοχάρης. 

Επιδόθηκε πρόταση που αφορά τις προοπτικές και το μέλλον των ΑΣΤΕ Κρήτης και Ρόδου, στα πλαίσια των νέων συνθηκών που δημιουργήθηκαν με την ψήφιση του νέου νόμου για την εκπαίδευση, την υφιστάμενη κατάσταση στις ΑΣΤΕ και την δυνατότητα προσαρμογής των Σχολών στα νέα δεδομένα.

Στο πολυσέλιδο πακέτο τέθηκαν οι προτάσεις και τα αιτήματα του Συλλόγου μας, σε όλα τα θέματα που απασχολούν τις ΑΣΤΕ, νέο οργανόγραμμα για το Εκπαιδευτικό Προσωπικό των ΑΣΤΕ και στελέχωση τους με Εκπαιδευτικό και Διοικητικό Προσωπικό που θα κρίνεται και θα αξιολογείται, προτεινόμενο νέο πρόγραμμα σπουδών, εξασφάλιση πρόσβασης των αποφοίτων των ΑΣΤΕ σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών στα ελληνικά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, εξασφάλιση και για τους σπουδαστές των ΑΣΤΕ όλων των προνομίων που έχουν όλοι οι σπουδαστές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπως: λειτουργία φοιτητικής εστίας, πάσο, ενεργές βιβλιοθήκες, εργαστήρια υπολογιστών ελεύθερης χρήσης, κ.α., ενδυνάμωση παλαιών και σύναψη νέων συνεργασιών με άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και διοργάνωση επιστημονικών ημερίδων, συνεδρίων, κ.λπ.).

Τονίστηκε πως:
1. Οι εθνικής εμβέλειας και ιστορικής σημασίας Σχολές μας, μπορούν να παίξουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση δυναμικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων στο ευρύτερο τουριστικό προϊόν, το οποίο αποτελεί μέρος της ποιότητας ζωής των κατοίκων του προορισμού, στο τρίπτυχο τουρισμός, πολιτισμός, αγροτική οικονομία. 
2. Υπάρχουν δυνατότητες για την επάνδρωση των τουριστικών επιχειρήσεων με ειδικότητες όπως για παράδειγμα οι «διαχειριστές εκδηλώσεων», οι οποίες μπορούν να αντικαταστήσουν θέσεις εργασίας που τώρα καλύπτονται από εργαζόμενους που δεν είναι προσωπικό των ξενοδοχείων, ούτε καν Έλληνες εργαζόμενοι, που σε συνδυασμό με την επικοινωνιακή απομάκρυνση των τουριστών από τα τμήματα μετώπου υποδοχής και επισιτιστικών, διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ικανοποίηση του πελάτη. Οι εν λόγω δυνατότητες θα σταματούσαν τον εκφυλισμό της ελληνικής ταυτότητας του τουρισμού.

3. Αντίστοιχα οφέλη μπορούν να προκύψουν και από απόφοιτους των Σχολών και όχι πρακτικά ασκούμενους σε ειδικότητες όπως: Διοίκηση & Οργάνωση Επιχειρήσεων Φιλοξενίας, Γαστρονομία, Διαχείριση Ταξιδίων & Τουρισμού, Ξεναγοί, κ.α.
4. Η δυνατότητα να δημιουργηθεί τέτοιας μορφής εκπαίδευση, καθορίζετε από την ένταξη των Σχολών ΑΣΤΕ στο 6ο επίπεδο του εθνικού πλαισίου προσόντων. Το γεγονός αυτό το γνωρίζουν όλοι, όμως δεν γίνεται το παραμικρό όλα αυτά τα χρόνια ως προς αυτή την κατεύθυνση.
5. Δυστυχώς έως σήμερα οι ΑΣΤΕ ανήκουν στο 5ο επίπεδο του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων του ΕΟΠΠΕΠ και βρίσκονται στην ίδια θέση με τα ΕΠΑ.Λ (απόφοιτοι της τάξης μαθητείας μετά από πιστοποίηση-Πτυχίο Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Επιπέδου 5) και τα Ι.Ε.Κ. (απόφοιτοι μετά από πιστοποίηση-Δίπλωμα Επαγγελματικής Ειδικότητας, Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Επιπέδου 5). Ως εκ τούτου, υπάρχει αδυναμία πρόσβασης των αποφοίτων των ΑΣΤΕ σε μεταπτυχιακά προγράμματα ειδίκευσης στα ελληνικά Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι.

Παρουσία στελεχών της Νέας Δημοκρατίας, ο Πρόεδρος του κόμματος, άκουσε πολύ προσεκτικά τα ζητήματα τουριστικής εκπαίδευσης όπως αυτά τέθηκαν από τον Πρόεδρο του Συλλόγου Ε.Π. των ΑΣΤΕ κ. Κασέρη, τοποθετήθηκε δε λέγοντας τα εξής: «…οι δυνατότητες ανάπτυξης των δεξιοτήτων είναι απολύτως χρήσιμες για να στελεχώσουν όλη την αλυσίδα του τουρισμού. Σε συνεργασία με τον ΣΕΤΕ θα σκεφτούμε ένα πλαίσιο αναβάθμισης της τουριστικής εκπαίδευσης. Χρειάζεται να υπάρξουν ακόμη περισσότερα στελέχη που θα επιλέξουν να κάνουν τον τουρισμό καριέρα ζωής στην βαριά βιομηχανία του τουρισμού και σας ευχαριστώ πολύ για την δουλειά που έχετε κάνει».

Τα προβλήματα των ΑΣΤΕ είναι πάρα πολλά, σοβαρά και χρονίζοντα. Θεωρούμε, ότι οι προτάσεις και τα αιτήματα του Συλλόγου Ε.Π. των ΑΣΤΕ μπορούν να δώσουν τις απαραίτητες λύσεις στην αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης, αλλά και του συνολικού τουριστικού προϊόντος της χώρας. Σε κάθε περίπτωση, όλα τα μέλη του Ε.Π. των ΑΣΤΕ είμαστε διατεθειμένοι να συνεργαστούμε με παραγωγικούς και επιστημονικούς φορείς, προκειμένου να αναδειχθεί η προστιθέμενη αξία της τουριστικής εκπαίδευσης στην ευρύτερη ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας. 

Με εκτίμηση, 
Για το ΔΣ του Συλλόγου
Ο Πρόεδρος Κασέρης Εμμανουήλ 
Καθηγητής Τεχνικών Μαθημάτων ΑΣΤΕ Ρόδου»