Δέκα τρόποι να μην αρρωσταίνεις

1. Απέφυγε την επαφή των χεριών με το πρόσωπο (κυρίως στόμα, μύτη) μετά από χρήση των μέσων μεταφοράς χωρίς να έχεις πλυθεί ή οποτεδήποτε τα νιώθεις βρώμικα.

2. Φρόντισε να λαμβάνεις επαρκή ποσότητα βιταμίνης C με φυσικό τρόπο (π.χ εσπεριδοειδή) ή μέσω συμπληρωμάτων διατροφής.

3. Γυμνάσου. Μετά από έρευνες έχει φανεί ότι όσο περισσότερο αθλούμαστε τόσο περισσότερες ενδορφίνες εκκρίνονται, παρέχοντας προστασία τόσο για τα ψυχικά όσο και για οργανικά νοσήματα.

4. Ακολούθησε μια ισορροπημένη διατροφή. Πέντε γεύματα ημερησίως που να καλύπτουν όλες τις διατροφικές ομάδες θα χαρίσουν στον οργανισμό σου τα όπλα που χρειάζεται.

5. Διακοπή καπνίσματος. Το κάπνισμα μειώνει τις άμυνες του οργανισμού μας και μας κάνει περισσότερο ευάλωτους σε λοιμώξεις. Ένας καπνιστής έχει πολλαπλάσιες πιθανότητες να αρρωστήσει σε σχέση με κάποιον που δεν έχει υιοθετήσει τη βλαβερή συνήθεια του καπνίσματος.

6. Εμβολιάσου! Αν ανήκεις στις ευπαθείς ομάδες ( άτομα με χρόνια νοσήματα του αναπνευστικού, του καρδιαγγειακού, αυτοάνοσα, ηλικιωμένοι άνω των 65 ετών κτλ.) μην αμελείς να κάνεις το εμβόλιο της γρίπης μια φορά το χρόνο κατά τους μήνες Οκτωβριο-Νοεμβριο.

7. Απόφυγε τα μέρη με συνωστισμό ιδίως τους μήνες που ο ιός της γρίπης είναι σε έξαρση. Δεν είπε κανείς να κλειστείς στο σπίτι, αλλά παν μέτρον άριστον.

8. Ξεκουράσου! Ο ευάλωτος οργανισμός είναι εκείνος που δεν έχει αναπαυθεί αρκετά. Συμπλήρωσε τις απαραίτητες ώρες ύπνου, απόφυγε το ξενύχτι και την καταπόνηση του οργανισμού σου.

9. Ντύσου! Η μαμά που φώναζε να πάρεις ζακέτα φεύγοντας από το σπίτι κάτι ήξερε! Μην εκθέτεις τον εαυτό σου στο κρύο απροστάτευτο.

10. Απόφυγε τις μεγάλες διαφορές θερμοκρασίας. Διατήρησε το χώρο σου ζεστό αλλά όχι με διαφορά μεγάλη από την εξωτερική θερμοκρασία. Βγαίνοντας από έναν πολύ ζεστό χώρο σε έναν αρκετά περισσότερο κρύο είμαστε περισσότερο ευπαθείς!

Πηγή: stogiatro.gr