Επιφυλάξεις για τα αποτελέσματα του αναπτυξιακού συνεδρίου στη Ρόδο

…Θετικά αλλά με πολλές επιφυλάξεις αποτιμά η πλειοψηφία του δημοτικού συμβουλίου Ρόδου τη διεξαγωγή στη Ρόδο, τις προηγούμενες ημέρες, του αναπτυξιακού συνεδρίου για την παραγωγική ανασυγκρότηση και περιμένει να δει απτά αποτελέσματα.

Συγκεκριμένα, η συνεδρίαση του δ.σ. Ρόδου προχθές το βράδυ, η οποία κύλησε σε αρκετά ήρεμους τόνους, ξεκίνησε με ένα μίνι απολογισμό που έκανε ο Δήμαρχος κ. Φώτης Χατζηδιάκος για το τι αποκόμισε η Ρόδος από το αναπτυξιακό συνέδριο.

Μεταξύ άλλων, κατέστησε σαφές ότι η προσπάθεια επαναφοράς των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ δεν έχει σταματήσει και ότι στο πρόσφατο κοινό συνέδριο ΚΕΔΕ-ΕΝΠΕ είχε συνάντηση με τους Δημάρχους του Βορείου Αιγαίου και συζήτησαν για την προσφυγή που έχουν καταθέσει στα ευρωπαϊκά όργανα, η οποία αναμένεται να συζητηθεί μέσα στον Ιούνιο.

Αναφέρθηκε, ακόμη, στις ανακοινώσεις που έγιναν όπως από τον Υπουργό Υποδομών κ. Σπίρτζη σχετικά με τη διακήρυξη για τη νέα είσοδο της πόλης, για τα δίκτυα ύδρευσης και συγκεκριμένα την ολοκλήρωση του φράγματος Γαδουρά, που για τη β’ φάση όμως είναι πολύ δύσκολο να βρεθούν 60 εκατ. ευρώ γι’ αυτό και θα ζητήσει να εκτελεστεί το έργο τμηματικά. Όπως είπε, στόχος είναι να βρεθεί χρηματοδότηση μέχρι τη Νότια Ρόδο.

Αναφορά έκανε επίσης για τα δύο φιλόδοξα σχέδια του Δήμου Ρόδου, αυτό της μονάδας επεξεργασίας απορριμμάτων και τα 11 νέα σχολικά κτήρια και τα δύο γυμναστήρια, επίσης για το λιμάνι της Καμείρου για το οποίο ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου κ. Μιχάλης Χριστοδούλου είχε συνάντηση με κυβερνητικά στελέχη κτλ.

Ο Δήμαρχος μίλησε, ακόμη, για την ανακοίνωση της Υπουργού Πολιτισμού κας Λυδίας Κονιόρδου για την προγραμματική σύμβαση της Μεσαιωνικής Πόλης και είπε ότι υπάρχει η Επιτροπή που έχει συσταθεί και στην οποία μετέχει και ο ίδιος που τη μελετά.

«Ήταν φειδωλή», είπε για την Υπουργό ενώ για τη χρηματοδότησή τους είπε ότι εμπλέκονται και άλλα Υπουργεία. Όσον αφορά στο Εθνικό Θέατρο είπε ότι έχουν πάρει τις εγκρίσεις για τις μελέτες ενώ ενημέρωσε επίσημα και για την ανακοίνωση σχετικά με την ένταξη στο ειδικό πρόγραμμα της χρηματοδότησης του μεγάλου έργου της Ροδιακής Έπαυλης.

Και κατέληξε λέγοντας ο κ. Χατζηδιάκος: «Πιστεύω ότι μπήκαμε σε μία τροχιά ορατής υλοποίησης όλων όσων σχεδιάσαμε όλα αυτά τα χρόνια και που για λόγους νομοθεσίας, διαδικασιών, δεν μπορέσαμε να τα κάνουμε ορατά να τα δει ο συμπολίτης μας».

Όσον αφορά στη Μεσαιωνική Πόλη, ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος κ. Τέρης Χατζηιωάννου, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι πάντα το ζητούμενο ήταν το οικονομικό θέμα και ότι το Υπουργείο θέτει το θέμα της σωστής αξιοποίησης της περιουσίας του ΤΑΠΑ στο Μνημείο.

Αυτό που τίθεται είναι το κοινωνικό μοντέλο αυτής της προγραμματικής σύμβασης, είπε.

Η μειοψηφία
Στην τοποθέτησή του, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας κ. Στράτος Καρίκης, καταρχήν, θύμισε ότι είχε τοποθετηθεί θετικά για το αναπτυξιακό αλλά, όπως είπε, μετά την ομιλία του πρωθυπουργού δεν είναι και τόσο ικανοποιημένος. Ειδικότερα, αναφέρθηκε στις εξαγγελίες για το Μεταφορικό Ισοδύναμο, λέγοντας ότι έτσι όπως ανακοινώθηκε δεν είναι σημαντικό για τη Ρόδο.

Είπε, ακόμη, ότι για το νησί θέλαμε πολύ περισσότερα αφού για τα μεγάλα έργα που μας ενδιαφέρουν δυστυχώς η Ρόδος έχει πολλά στάσιμα επί δεκαετίες όπως επίσης και σοβαρές ελλείψεις.

Αναφορά έκανε ο κ. Καρίκης και για το τοπίο που έχει διαμορφωθεί με τις αεροπορικές συγκοινωνίες στην περιοχή μας, κάνοντας λόγο για μία άσχημη κατάσταση αφού τα εισιτήρια εκτινάσσονται και πρότεινε να ξεκινήσουμε επαφές και με ξένες εταιρείες γιατί δημιουργείται μία κατάσταση μονοπωλιακή.

Μάλιστα, απαντώντας ο Δήμαρχος είπε ότι θα θέσει το θέμα στο συνέδριο της TUI που, ως γνωστόν, διεξήχθη το προηγούμενο τριήμερο στη Ρόδο. Σχετικά με τις νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που έθεσε ο κ. Καρίκης, είπε ότι βρίσκονται υπό την έγκριση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, ωστόσο εξαιτίας της νέας νομοθεσίας έχουν προκύψει κάποια νομικά κωλύματα.

Στα θετικά και τα αρνητικά του αναπτυξιακού αναφέρθηκε ο εκπρόσωπος της παράταξης «ΡΟ.ΔΗ.» κ. Γιάννης Γιαννακάκης ενώ ο επικεφαλής της ελάσσονος μειοψηφίας κ. Γιώργος Υψηλάντης, εμφανίστηκε ιδιαίτερα επιφυλακτικός στην τοποθέτησή του. Μεταξύ άλλων, είπε ότι θα περιμένει να δει αν υπάρξουν αποτελέσματα, δηλαδή ένα σχέδιο παραγωγικής ανασυγκρότησης του τόπου.

Όπως είπε, πρακτικά κατέβηκε η κυβέρνηση για να συζητήσει τα θέματα με τους τοπικούς φορείς αλλά «αυτό δεν είναι αναπτυξιακό συνέδριο» αφού η παραγωγική ανασυγκρότηση ενός τόπου είναι ο μπούσουλας, η «γραμμή πλεύσης» για το μέλλον.

Ιδιαίτερα επικριτικός ήταν, βέβαια, ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» κ. Τάκης Πότσος, ο οποίος στάθηκε ιδιαίτερα στο Μεταφορικό Ισοδύναμο και είπε χαρακτηριστικά ότι μας πήραν 10 εκατομμύρια ευρώ και μας δίνουν 1 εκατ. ευρώ. Τόνισε, ακόμη, ότι αυτό δεν θα ισχύει στα καύσιμα, στη μεταφορά προϊόντων και στα πλοία για τους εργαζόμενους που δεν είναι από εδώ κτλ.