Στη «Ροδιακή» μαθητές και μαθήτριες του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αφάντου

Τους μαθητές της Β' και Δ' τάξης του 3ου Δημοτικού Σχολείου Αφάντου υποδέχθηκαν στα γραφεία σύνταξης και στις εγκαταστάσεις του πιεστηρίου της "Ροδιακής", δημοσιογράφοι και υπεύθυνοι των αντίστοιχων τμημάτων προκειμένου να τους εξηγήσουν τον τρόπο με τον οποίο μια εφημερίδα λειτουργεί.

Οι περίπου 40 μαθητές, συνοδεία των εκπαιδευτικών τους κ.κ. Ευδοκία Ανδρικοπούλου και Σωτήρη Καραμουσλή, είχαν την ευκαιρία να μιλήσουν με τον αρχισυντάκτη της "Ροδιακής" κ. Μιχάλη Μαστή, ο οποίος τους εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα διάφορα τμήματα προκειμένου να καταφέρει να τυπωθεί μια καθημερινή εφημερίδα αλλά και το πώς δουλεύουν οι δημοσιογράφοι προκειμένου να έχουν καθημερινά πλήθος ειδήσεων που θα δημοσιευθούν στην εφημερίδα. 

Ο κ. Μαστής έκανε μια αναφορά και για τα 103 χρόνια λειτουργίας της ιστορικής αυτής εφημερίδας, αλλά και για το πώς, την περίοδο της δικτατορίας και η "Ροδιακή" "φιμώθηκε" απο τους κατακτητές. 

Οι μαθητές, που παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον τον κ. Μαστή, δεν σταμάτησαν να κάνουν ερωτήσεις. Ο ίδιος, τους εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται οι δημοσιογράφοι, πώς γίνεται το ρεπορτάζ για ένα θέμα αλλά και πόσο μεγάλη ευθύνη έχουν απέναντι στο αναγνωστικό κοινό ούτως ώστε να τους ενημερώσουν έγκυρα και έγκαιρα.

Ο ίδιος, μίλησε στους μαθητές για την εφημερίδα που λειτουργεί ως εργαλείο ενημέρωσης για τον τόπο μας, ενώ τους τόνισε οτι είναι απαραίτητο ως πολίτες να ενημερώνονται για το τι συμβαίνει  στο νησί τους. 

Όπως συνηθίζει, ο κ. Μαστής, αναφέρθηκε στο μεγάλο πρόβλημα που "μαστίζει" το νησί μας και δεν είναι άλλο απο τα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα, τονίζοντας τους οτι είναι όλα θέμα παιδείας και οτι πρέπει να είμαστε προσεχτικοί όταν οδηγούμε φορώντας ζώνη ή και κράνος. 

Αμέσως μετά, οι μαθητές επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις του πιεστηρίου της "Ροδιακής", όπου εκεί τους υποδέχθηκε ο υπεύθυνος του πιεστηρίου κ. Σεραφείμ Φλώρος, ο οποίος τους εξήγησε τον τρόπο με τον οποίο τυπώνονται οι εφημερίδες στα πελώρια μηχανήματα.

Ο ίδιος, μίλησε για τα βασικά χρώματα που χρησιμοποιούνται στις έγχρωμες σελίδες, το μέγεθος του χαρτιού που χρησιμοποιείται και φυσικά πώς ένα τεράστιο ρολό χαρτί καταλήγει να πάρει τη μορφή που όλοι γνωρίζουμε.

Ο κ. Φλώρος τους εξήγησε πως, όταν αναμείξουμε το μελάνι με το νερό μπορούμε να τυπώσουμε πάνω σε τσίγκους τις σελίδες και αμέσως μετά να τους τοποθετήσουμε στα μηχανήματα προκειμένου να τυπωθεί η εφημερίδα, ενώ έδωσε και άλλες πολλές χρήσιμες πληροφορίες στους μαθητές αλλά και τους δασκάλους που τους συνόδευαν. 

Όπως συνηθίζεται, οι μαθητές έφυγαν από τις εγκαταστάσεις του πιεστηρίου, με μια "φρέσκια" εφημερίδα στο χέρι, αφού προηγουμένως έβγαλαν τις καθιερωμένες φωτογραφίες.

Οι μαθητές που επισκέφθηκαν την "Ροδιακή"
Β’ τάξη

Χέιντη Ρουστέμι
Σωτήρης Τσαβαρής
Δήμητρα Κώστα 
Ανθή Θεοδοσίου 
Ντέβις Τραγκάι
Τσαμπίκα Καλογήρου 
Ηλίας Χρήστος Πέρος
Τσαμπίκος Πατσούρης
Γιώργος Καλησπέρης
Ουρανία Ψαθά
Γιώργος Κουμνάκης
Χέρα Κανάι
Σωκράτης Καντής
Βασιλική Ναταλία Ψαρού
Παρασκευή Καραβασίλη
Ιλίσια Ελεζάι
Κρενάρ Ελεζάι

Δ’ τάξη
Ογκίστ Χοντάι
Βασιλική Καντή
Παρασκευή Ζερβάκη 
Ελένη Ζερβάκη 
Βάσω Κοιλιά 
Αντωνία Μαλωνά
Θεοδώρα Γλαρού
Ειρήνη Κώστα 
Τάσος Κώστας 
Γεωργία Πολίτη 
Τσαμπίκα Διάκου 
Βαρβάρα Βασιλικής 
Βασίλης Θεοδοσίου 
Πέτρος Πετρίδης 
Κωνσταντίνος Θώδος 
Ευρυδίκη Καραβασίλη 
Άννα Μαρίνου 
Μιχαέλα Μανίνου 
Ιωάννης Λαουδίκος 
Ιφιγένεια Καλογήρου 
Αλέξανδρος Καρπαθάκης