Προετοιμάζονται οι υπηρεσίες  για την αντιμετώπιση των πυρκαγιών

Όλες οι προληπτικές ενέργειες και εργασίες που πρέπει να γίνουν από όλες τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, για την καλύτερη δυνατή προετοιμασία του νησιού της Ρόδου για την αντιμετώπιση κινδύνου πυρκαγιών και εκτάκτων αναγκών, αναμένεται να απασχολήσουν τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Τοπικού Οργάνου Πολιτικής Προστασίας (ΣΤΟ) του Δήμου Ρό­δου που συνεδριάζει σήμερα, Παρασκευή 4 Μαΐου, στις 12:00 το μεσημέρι, στην αίθουσα συνεδριάσεων του δημοτικού συμβουλίου.

Η πρόωρη άνοδος της θερμοκρασίας και η αγωνία όλων να είναι έτοιμο το νησί με την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου, πιέζει τις αρμόδιες Αρχές για επίσπευση των ενεργειών που κάνουν κάθε χρόνο. Έτσι, σήμερα ο Δήμος της Ρόδου συγκαλεί το ΣΤΟ ενώ την ερχόμενη Δευτέρα 7 Μαΐου θα συνέλθει το αντίστοιχο Συντονιστικό Όργανο της Περιφέρειας για τα Δωδεκάνησα.

Σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Πολιτικής Προστασίας, κ. Αγαπητό Πάλλα, όπως κάθε χρόνο, στη σημερινή συνεδρίαση θα γίνει μία ενημέρωση κατά πόσον είναι έτοιμο το νησί, τουλάχιστον από πλευράς Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, δηλαδή σε τι κατάσταση βρίσκονται τα οχήματά της, τα εναέρια μέσα που διατίθενται αλλά και πού βρισκόμαστε με τους δασικούς δρόμους που κάθε χρόνο υπάρχει πρόβλημα.

Έτσι, λοιπόν, θα γίνουν τοποθετήσεις από τους αρμόδιους υπηρεσιακούς και ο Δήμος θα εξετάσει πού και με ποιο τρόπο μπορεί να συνδράμει. Σημειώνεται ότι ο Δήμος έχει ήδη πάρει τα 258 χιλιάδες ευρώ που διατίθενται από την Κεντρική Διοίκηση για την Πολιτική Προστασία και ήδη έχουν κάνει την κατανομή, την οποία θα καταθέσουν στην επόμενη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής ώστε να μπορέσουν να κάνουν εργολαβίες για μηχανήματα έργου που θα διατεθούν στη συντήρηση της αγροτικής οδοποιίας και εν μέρει της δασικής. 

Όπως είπε ο Αντιδήμαρχος, ευελπιστούν ότι θα τελειώσει γρήγορα η διαδικασία ώστε να μπορέσουν να είναι έτοιμοι τους επόμενους δύο μήνες που ξεκινάει η δύσκολη περίοδος του καλοκαιριού. Μέσα, λοιπόν, από τη νέα νομοθεσία βρέθηκε μία φόρμουλα για να προσλαμβάνουν με δίμηνες συμβάσεις για την πυροπροστασία και έπειτα από συνεννόηση με τον Δήμαρχο προχώρησαν στην προκήρυξη αλλά επειδή η αντιπυρική περίοδος ξεκινάει Μάιο δεν μπορούσαν να τους προσλάβουν νωρίτερα.  Έτσι, θα δουλέψουν μέχρι και τον Ιούνιο και στη συνέχεια, αρχές με μέσα Ιουλίου, θα ξεκινήσει η προγραμματική σύμβαση μεταξύ Δήμου, Περιφέρειας και ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ για το επόμενο πεντάμηνο.

Παράλληλα, ο στόλος οχημάτων της ΠΕΔ που παραχωρείται στην ΕΤΑΙΠΡΟΦΥΚΑ έχει ήδη επισκευαστεί και θεωρούν ότι όλα βαίνουν καλώς, οι αποφάσεις από την Αποκεντρωμένη θα έρθουν γρήγορα, θα ελεγχθούν από τον Επίτροπο και θα προχωρήσουν στην πεντάμηνη π.σ.

Εν τω μεταξύ, την ερχόμενη Τρίτη αναμένεται να πιάσουν δουλειά οι εργάτες με τη δίμηνη σύμβαση, και θα κάνουν έναν σχεδιασμό μαζί με τον Δήμαρχο και την Αντιδήμαρχο Πρασίνου κα Λίτσα Κρεμαστινού από πού θα ξεκινήσουν. Αυτό που τους ενδιαφέρει περισσότερο είναι η εικόνα της πόλης και στη συνέχεια η επέκταση προς τα χωριά. Σήμερα το πρωί, μάλιστα, ο κ. Πάλλας θα έχει συνάντηση εργασίας με την κα Κρεμαστινού για να οργανώσουν το πλάνο και πιστεύει ότι την Τρίτη θα ξεκινήσουν με το κόψιμο των χόρτων.

Όσον αφορά στο δασικό οδικό δίκτυο, περιμένουν ενημέρωση στη σημερινή συνεδρίαση από το Δασαρχείο για το πότε θα έχει η Υπηρεσία την επιχορήγηση για τη συντήρηση του δασικού οδικού δικτύου αλλά πρέπει να γίνουν οι διαδικασίες ώστε να περάσουν οι προτεινόμενες εργολαβίες ανά δ.ε. για να μπορέσουν να είναι πιο λειτουργικοί.

Η συνεδρίαση του ΣΤΟ
Στη σημερινή συνεδρίαση του Συντονιστικού, έχουν προσκληθεί να συμμετάσχουν, όπως κά­θε φορά, εκπρόσωποι όλων των εμπλεκομένων Αρ-χών και φορέων. Ανάμεσά τους:
Ο Αντιπεριφερειάρχης, ο εντεταλμένος περιφερειακός σύμβουλος για την Πολιτική Προστασία, ο προϊστάμενος του αντίστοιχου Τμήματος της Περιφερειακής Ενότητας Δωδεκανήσου, όπως και ο προϊστάμενος ΠΑΜ-ΠΣΕΑ, ο Διοικητής της 95 ΑΔΤΕ, ο Διοικητής της ΠΥΡ, ο Αστυνομικός Διευθυντής, ο Λιμενάρχης Ρόδου, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Δασών Δωδεκανήσου, ο Αερολιμενάρχης Ρόδου, η Διοικήτρια του Νοσοκομείου, ο προϊστάμενος του ΕΚΑΒ, οι αρμόδιοι υπηρεσιακοί παράγοντες δημοτικών και Κρατικών Υπηρεσιών, εκπρόσωποι φορέων και εθελοντικών συλλόγων.
Αναλυτικά, η ημερήσια διάταξη της συνεδρίασης περιλαμβάνει τα παρακάτω θέματα:

1. Την εκτέλεση προγραμμάτων προληπτικού καθαρισμού της βλάστησης για τη μείωση του κινδύνου, σε περιοχές ιδιαίτερης προστασίας (άλση, πάρκα, κατασκηνώσεις, κλπ) αρμοδιότητάς τους. (Εισηγητής Αγαπητός Πάλλας Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας).
2. Την απομάκρυνση των υπολειμμάτων καθαρισμού της βλάστησης που ενεργείται για τους ίδιους λόγους από ιδιοκτήτες σε περιβάλλοντες χώρους κατοικιών και οικοπεδικές εκτάσεις, εντός των διοικητικών τους ορίων. (Εισηγητής Παναγιώτης Μάτσης Προϊστ. Διεύθυνσης Καθαριότητας και Ανακύκλωσης).

3. Την εκτέλεση έργων και εργασιών προληπτικού καθαρισμού της βλάστησης από τους Δήμους καθ’ υπόδειξη και συνεργασία με τις κατά τόπους αρμόδιες Δασικές Υπηρεσίες κυρίως στη ζώνη μίξης δασών - πόλεων και οικισμών για λόγους αντιπυρικής προστασίας των πολεοδομικών τους συγκροτημάτων. (Εισηγητής Αγαπητός Πάλλας Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας).
4. Την ετοιμότητα του δυναμικού και μέσων για διάθεση προς υποβοήθηση του έργου του Πυροσβεστικού Σώματος στην καταστολή δασικών πυρκαγιών, στα πλαίσια εφαρμογής του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών Εξαιτίας Δασικών Πυρκαγιών. (Τοποθέτηση Εκπροσώπων Φορέων).

5. Τα μέτρα πρόληψης και ετοιμότητας κατά τις ημέρες υψηλής επικινδυνότητας βάσει του ημερήσιου χάρτη πρόβλεψης κινδύνου πυρκαγιάς, που εκδίδεται από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. (Εισηγητής Νίκος Χατζηγεωργίου, Προϊστάμενος Τμ. Πολιτικής Προτασίας Π.Ε. Ρόδου ΠΝΑ).
6. Τη διασφάλιση της επικοινωνίας μεταξύ όλων των εμπλεκόμενων υπηρεσιών και οργάνων σε επίπεδο Δήμου για την απρόσκοπτη ροή πληροφοριών. (Εισηγητής Παντελής Βασιλειάς Ε.Ρ.Δ.).

7. Το συντονισμό σε τοπικό επίπεδο της αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών και διαχείρισης των συνεπειών που προκαλούνται από τις δασικές πυρκαγιές, στα πλαίσια εφαρμογής του Γενικού Σχεδίου Αντιμετώπισης Εκτάκτων Αναγκών εξαιτίας Δασικών Πυρκαγιών. (Εισηγητής Ιωάννης Τσιτσικάς Διοικητής Π.Υ.Ρ..).
8. Την υλοποίηση της δράσης της οργανωμένης απομάκρυνσης πολιτών. (Εισηγητής Ηλίας Αργύρης, Προϊστάμενος Αυτ. Γρ. Πολιτικής Προτασίας).
9. Την Οργάνωση Εθελοντισμού στο επίπεδο των δημοτικών Τοπικών Κοινοτήτων. Λειτουργία του Δικτύου Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας Δ. Ρόδου. (Εισηγητής Κωνσταντίνος Στυλιανού Συντονιστής Εθελοντικής Ομάδας Π.Π.Δ. Ρόδου).