Αδελφοποίηση του Γυμνασίου Έμπωνα με το 3ο Γυμνάσιο Χαλκίδας

Το Γυμνάσιο Λ.Τ. Έμπωνα, στο πλαίσιο της παροχής ευκαιριών στους μαθητές/ριες του σχολείου για βιωματική παιδεία, ανάπτυξη δεξιοτήτων  αλλά και καλλιέργεια της συνεργασίας και της αλληλεγγύης μεταξύ των σχολείων υπέγραψε σύμφωνο αδελφοποίησης με το  3ο Γυμνάσιο Χαλκίδας με το οποίο τα δύο σχολεία αδελφοποιούνται στο  πλαίσιο των  κοινών εκπαιδευτικών σχολικών προγραμμάτων. 

Η αδελφοποίηση πραγματοποιήθηκε  την  Κυριακή το πρωί 6/05 στο γραφείο  του  Διευθυντή του Γυμνασίου Έμπωνα που γέμισε ασφυκτικά από μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς. Εκεί σε μια όμορφη ατμόσφαιρα, δόθηκαν αναμνηστικές πλακέτες και αντηλλάγησαν δώρα. Η εκδήλωση αδελφοποίησης διανθίστηκε από μία εξαιρετική προβολή-παρουσίαση των  μαθητών/ τριών  των μεσαιωνικών  κάστρων των περιοχών τους και ομιλίες για τη σύσφιξη των σχέσεων των δύο Γυμνασίων.


Από την πρώτη κιόλας στιγμή της διαδικασίας αδελφοποίησης δημιουργήθηκε ανάμεσα στα δύο σχολεία ένας ισχυρός δεσμός και δόθηκαν αμοιβαίες υποσχέσεις ότι ο δεσμός αυτός θα αναπτυχθεί μέσα από κοινές παιδαγωγικές δράσεις και  στο  μέλλον,  αφού  τα  σχολεία οφείλουν και  πρέπει να είναι κυψέλες πολιτισμού και κοινωνικοποίησης.

Ενθουσιασμένοι οι μαθητές/τριες και οι καθηγητές/ τριες εξέφρασαν τη θέλησή τους να βαδίσουν κοινούς δρόμους μιλώντας τη γλώσσα της φιλίας και της δημιουργίας εμπνεόμενοι από τη  μεσαιωνική  ιστορία  όπως  αυτή  αποτυπώθηκε στον  τόπο τους μέσα  από τα επιβλητικά  μεσαιωνικά κάστρα.

 Η αποστολή του 3ου Γυμνασίου που ταξίδεψε από τη  Χαλκίδα  στη Ρόδο ήταν πολυμελής αποτελούμενη από 35 μαθητές/τριες και πέντε  συνοδούς καθηγητές/τριες. Αργότερα οι μαθητές /ριες μας είχαν την ευκαιρία να  ξεναγήσουν τους  μαθητές  από  τη  Χαλκίδα στο  Λαογραφικό  Μουσείο  Έμπωνα, να  περιηγηθούν  στις φυσικές  ομορφιές του χωριού και  να επισκεφτούν  το σχολικό συγκρότημα του  Γυμνασίου-Λυκείου  εκφράζοντας τις καλύτερες εντυπώσεις γι’ αυτό. Η  ημέρα έκλεισε με  ένα γεύμα αποτελούμενο από  παραδοσιακά εδέσματα όπου  οι  συνδαιτυμόνες  το  απόλαυσαν   με  την καρδιά  τους.


Την  επόμενη ημέρα οι μαθητές/τριες  ξεναγήθηκαν στη μαγευτική  Παλιά Πόλη επισκεπτόμενοι/νες το Μουσείο  των  Ιπποτών  και το Αρχαιολογικό  Μουσείο. Οι  τελευταίες  συζητήσεις των  μαθητών πριν  από  την  αναχώρησή  τους  για  τη Χαλκίδα αφορούσαν  την  αναγκαιότητα  της  συστηματικής καλλιέργειας της  συνεργασίας μεταξύ  των  σχολείων των  μικρών  δήμων  και της αλληλοτροφοδότησης στους παιδευτικούς στόχους των προγραμμάτων τους.

Σ’ αυτή την κλίμακα δεν υπάρχει το εμπόδιο της «απόστασης», ενώ έχει ιδιαίτερο νόημα και αξία ο πρωτοβουλιακός χαρακτήρας των συνεργασιών των σχολείων σε τοπικό επίπεδο με διαφορετική ενδεχομένως κάθε φορά ατζέντα.

Μια τέτοια  αντίληψη και πρακτική ευρείας και μόνιμης συνεργασίας μεταξύ σχολείων σε τοπικό επίπεδο αναδεικνύει και την ουσιαστική σχέση μεταξύ των νέων στους θεσμούς της μόρφωσης, προάγει την ευγενή άμιλλα με τη συνεργασία – που είναι μορφωτικά και κοινωνικά προτάγματα – και όχι τον στείρο και αντιπαραθετικό ανταγωνισμό, που είναι «αξιακό προϊόν» των δυνάμεων της αγοράς.

 Και έχει σπουδαία σημασία να διαμορφώνεται ο παιδαγωγικός χάρτης των μεγάλων ανθρωπιστικών και διαφωτιστικών αξιών μέσα από τις πρωτοβουλίες των σχολείων και μέσα από την καθημερινή σχολική ζωή γιατί αποκτά βιωματικές ρίζες και μετασχηματίζει την κοινωνικότητα των νέων με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο.

Ο Διευθυντής  και ο Σύλλογος  Διδασκόντων/ουσών  του Γυμνασίου Λ.Τ. Έμπωνα  ευχαριστεί θερμά  τους  συναδέλφους και  τους  μαθητές  του  3ου Γυμνασίου Χαλκίδας, αφού  με  την τετραήμερη  επίσκεψή  τους  ανοίγουν  νέους δρόμους συνεργασίας και δημιουργούν δεσμούς εκπαιδευτικούς και πολιτιστικούς, δεσμούς αγάπης που αποτελούν επένδυση σε ένα κόσμο με κοινό όραμα τον άνθρωπο.