Δημοκρατία δεν σημαίνει Ασυδοσία

Δημοκρατία δεν σημαίνει Ασυδοσία

Δημοκρατία δεν σημαίνει Ασυδοσία

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 149 ΦΟΡΕΣ

Της Μαίρης Παπανδρέου

Πρέπει να κατανοούμε τις έννοιες των λέξεων που χρησιμοποιούμε, δυστυχώς όμως, δείχνουμε επιεικώς αδιάφοροι, με τον κακώς εννοούμενο «μοντέρνο» τρόπο ζωής και για να μην φανούμε κατώτεροι άλλων (ανόητων), γινόμαστε πολέμιοι συγκεκριμένων Παραδόσεων.

Παραδείγματος χάρη, χορεύομε «Ζεϊμπέκικο», και δεν κάνουμε τον κόπο να μάθουμε τις ρίζες του, που μελετητές αποκαλύπτουν ότι αυτός ο λαϊκός μας χορός, έχει τις ρίζες του στον Μέγα Αλέξανδρο.

Συγκεκριμένα, λέγεται ότι ο «Ζεϊμπέκικος» με τις φιγούρες του, είναι οι πολεμικές ασκήσεις που ο Μέγας Στρατηλάτης, υπέβαλε στο στράτευμά του, για να είναι πάντα ετοιμοπόλεμοι. Π.χ. ήταν αναπαράσταση με τα βήματα του συγκεκριμένου χορού, της «παραπλάνησης» (βήματα δεξιά και αριστερά), της «οπισθοχώρησης» (βήματα προς τα πίσω) και της «επίθεσης» (βήματα προς τα εμπρός).

Όμως, ο «μοντερνισμός» ή ο «αριστερισμός», μας επιβάλλει να είμαστε πολέμιοι των Χριστιανικών (Ορθοδόξων) Παραδόσεων, που υπαγορεύει η Επίσημη και αναγνωρισμένη Θρησκεία, όπως αναφέρεται στο 3ο Άρθρο του Συντάγματός μας. Κάποιοι Κοινωνιολόγοι έχουν επανειλημμένως διατυπώσει τη θέση: «Η πολύ Δημοκρατία, βλάπτει…», και αυτή η στάση ζωής, επιβεβαιώνεται σήμερα, όπως και η ΡΟΔΙΑΚΗ στο φύλλο της Κυριακής 13.5.2018, αναλύει.

Ο Χριστιανισμός γενικά και η Ορθοδοξία μας ειδικότερα, πολλές φορές παρερμηνεύεται, είτε από «θρησκόληπτους» είτε από αυτοονομαζόμενους «άθεους». Δεν πιστεύω ότι στην Ελλάδα υπάρχουν συνειδητά «άθεοι», διότι όλοι πιστεύουν ότι υπάρχει κάτι ανώτερο, δηλαδή πιο εκλεπτυσμένο από την ορατή και απτή ύλη, όπως είναι η «δύναμη της σκέψης», η «αυθυποβολή», το συναίσθημα, η προαίσθηση, η διαίσθηση, που πραγματικά δεν ξέρω πώς να ερμηνεύουν αυτά τα καθημερινά φαινόμενα, που βέβαια, δεν εξηγούνται με τη θεωρία του «υλισμού».

Ο Χριστιανισμός γενικά, και ιδιαίτερα η Ορθοδοξία που είναι η Θρησκεία της συντριπτικής πλειοψηφίας των Ελλήνων, είναι αναμφισβήτητα προοδευτική, μπροστά από την εποχή της, και ψηλότερα από κάθε «πολιτικό κόμμα».

Kι όμως, οι αυτό-ονομαζόμενοι «άθεοι προοδευτικοί», τυφλά υπακούνε σε πανάρχαιες συνήθειες και έθιμα, όπως είναι οι χοροί «ζεϊμπέκικος», ή ο τσακώνικος (που συμβολίζει την έξοδο των 12 παρθένων από τον Λαβύρινθο, απ’ όπου τις οδήγησε ο Θησέας), αλλά θεωρούν αναχρονιστικές τις θρησκευτικές τελετές, όπως είναι ο γάμος, η βάπτιση κλπ.

Δεν κατανοούν, ότι ο Χριστιανισμός και στην προκειμένη περίπτωση της χώρας μας, η Ορθοδοξία, είναι η πρώτη Θρησκεία που δίδαξε την οικουμενικότητα και την ισοτιμία με το «ουδέ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ, πάντες γαρ υμείς εις έστε…» (Επιστολή Παύλου προς Γαλάτας Γ΄28).

Παροτρύνει επίσης για την εξέλιξη του ανθρώπου, που πρέπει να κοιτάζει το ‘αύριο’ και όχι το ‘χθες’ με την παραβολή: «Ουδείς επιβαλών την χείρα αυτού επ’ άροτρον και βλέπει εις τα οπίσω….» (Λουκάς Θ 62). Μας συμβουλεύει να είμαστε προοδευτικοί με την παραβολή: «Ουδείς βάλλει οίνον νέος εις ασκούς παλαιούς, ει δε μη, ρήσει ο οίνος ο νέος τους ασκούς, και ο οίνος εκχείται και οι ασκοί απολούνται, αλλά οίνον νέον εις ασκούς καινούς βλητέον…»(Μάρκος Β΄22). Και όμως, πολλοί, γίνονται ανίκανοι να κατανοήσουν την προοδευτικότητα του Ι. Ευαγγελίου, λόγο «προσκολλήσεων».

Κι όμως, η Χριστιανική Θρησκεία, ήταν και εξακολουθεί να είναι ο στόχος συγκεκριμένης θρησκείας, που από την εμφάνισή της, δηλαδή, του Μουσουλμανισμού από τον 6ο μ.Χ. αιώνα. Να θυμηθούμε τις σφαγές των δυόμισι εκατομμυρίων Αρμενίων Ορθοδόξων Χριστιανών, του ενός και πλέον, εκατομμυρίου Ποντίων Χριστιανών, των εκατοντάδων χιλιάδων όλων των Χριστιανικών Δογμάτων (κυρίως Ορθοδόξων) στη Σμύρνη το 1922, όπως και σήμερα τον Αμερικανό Προτεστάντη Πάστορα που κρατούν σε φυλακές ύψιστης ασφάλειας στην Τουρκία επί ένα και πλέον χρόνο, τους δύο Ορθόδοξους Αρχιεπισκόπους που μαζί με τον Καθολικό Αρχιεπίσκοπο «εξαφάνισαν» στη Συρία πριν από δύο χρόνια, για να μη θυμηθούμε και τον Οικουμενικό μας Πατριάρχη Γρηγόριο Ε΄, που κρέμασαν στο Φανάρι.

Πριν από λίγες ημέρες, μέσα σε δύο Χριστιανικούς Καθολικούς Ι. Ναούς σε Μουσουλμανικές χώρες, την ώρα της Θείας Λειτουργίας, φανατικοί Μουσουλμάνοι πυροδότησαν εκρήξεις με εκατοντάδες θύματα. Ας είμαστε λοιπόν περισσότερο παρατηρητικοί, για τις ψαλμωδίες των Ιμάμηδων, που Μουσουλμάνοι εργαζόμενοι στη χώρα μας, βάζουν στη διαπασών, σε τουριστικές περιοχές της Ρόδου.

Ο Προκαθήμενος της Ορθόδοξης Εκκλησίας μου στη Ρόδο, Μητροπολίτης κ.κ. Κύριλλος, συνέστησε να ηχούν οι καμπάνες της Ρόδου σε χαμηλούς τόνους, για να μην ενοχλούνται οι τουρίστες, όπως και ο Καθολικός Αρχιερατικός Επίτροπος Δωδεκανήσου Άγγλος Ιερέας π. Λουκάς Gregory, έχει στο έπακρο χαμηλώσει τους ήχους από τις καμπάνες του για τον ίδιο λόγο.

Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα, ότι ο π. Λουκάς, στις κορυφές των κονταριών των ελληνικών σημαιών που αναρτίζει στις Καθολικές Εκκλησίες της Ρόδου και της Κω, έχει και τον βυζαντινό χρυσό σταυρό, διότι όπως λέγει: «Όλοι οι ξένοι που πλησιάζουν τα νησιά, πρέπει να γνωρίζουν ότι είναι Ελληνικά και Χριστιανικά».

Ας προσέξουν οι αρμόδιοι, τουλάχιστον για την «ηχορύπανση» που προκαλούν οι αυθάδεις αλλόθρησκοι φιλοξενούμενοι στη χώρα μας και ας μην ξεχνάμε και την Ευαγγελική επιταγή: «Μη δώτε το άγιον τοις κυσί μηδέ βάλητε τους μαργαρίτας υμών έμπροσθεν των χοίρων, μήποτε καταπατήσωσιν αυτούς εν τοις ποσίν αυτών και στραφέντες ρήξωσιν υμάς» (Ματθαίος Ζ 6).

Διαβάστε ακόμη

Δρ. Μελίνα Φιλήμονος - Τσοποτού: Τα νησιά, τα μουσεία και οι φύλακες

Σπύρος Σπυρόπουλος: "Δωριέας: Ο αρχιτέκτονας του πολιτικού μεγαλείου μιας διαχρονικής πόλης"

Φίλιππος Ζάχαρης "«Δικαίωμα στη Λήθη»: H ασφαλιστική κάλυψη των ασθενών που επιβίωσαν από καρκίνο"

Γιάννης Παρασκευάς: Οι ενστάσεις και η ουσία του πολιτικού προβλήματος

Φίλιππος Ζάχαρης: Ο πολύπλευρος άνθρωπος σε μία πολύπλοκη ζωή

Ηλίας Καραβόλιας: «Η επικίνδυνη εμμονή»

Θανάσης Καραναστάσης: Με τους... κράχτες στην Ευρωβουλή

Σωτήρης Ντάλης: "Iσραήλ- Ιράν: Από τον σκιώδη πόλεμο στην απόλυτη σύγκρουση;"