Έντονες διαμαρτυρίες κατά  της ΔΕΥΑΡ από πέντε κοινοτάρχες της Ρόδου

Κραυγή αγωνίας εκφράζουν μιλώντας στη «Ροδιακή» οι πέντε πρόεδροι των τοπικών Κοινοτήτων της Δημοτικής Ενότητας Λινδίων, αναφορικά με τα πολλά και ιδιαίτερα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τη ΔΕΥΑΡ.

Οι Δημήτρης Παπαδημητρίου, Γιώργος Ελευθερίου, Τάσος Πατούνας, Γιώργος Φάκκας και Σωτήρης Καραμαρίας, μέσω των δηλώσεών τους εκφράζουν την απογοήτευση και τον προβληματισμό τους για τις σοβαρές… αρρυθμίες που υπάρχουν στη λειτουργία της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης Ρόδου.

 Όλοι τους, μηδενός εξαιρουμένου, «καυτηριάζουν» κυρίως τα σοβαρά προβλήματα με τους λογαριασμούς που αποστέλλονται στους καταναλωτές, αλλά και την έλλειψη έργων παρόλο που οι λογαριασμοί επιβαρύνονται σε ποσοστό 80%, λόγω της πρόβλεψης για είσπραξη τελών υλοποίησης έργων ανταποδοτικού χαρακτήρα!

Σε μια δεύτερη ανάγνωση των όσων υποστήριξαν, μπορεί να εντοπίσει κανείς και μια έμμεση -αλλά έντονη- δυσφορία για την έλλειψη επικοινωνίας με την «υδροκέφαλη» σε πολλές περιπτώσεις, λειτουργία των κεντρικών γραφείων της ΔΕΥΑΡ στην πόλη της Ρόδου.

 Κι αυτό έχει φυσικά τη σημασία του, αν αναλογιστεί κανείς ότι και οι τέσσερις από τους πέντε προέδρους (πλην Καραμαρία) ανήκουν στην παράταξη της πλειοψηφίας…

Ας δούμε λοιπόν τι έχουν να πουν οι τοπικοί άρχοντες για τα παραπάνω ζητήματα:

Ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Λάρδου, Δημήτρης Παπαδημητρίου, επιβεβαίωσε τα παραπάνω λέγοντας πως «πράγματι υπάρχουν κάποιοι υπέρογκοι λογαριασμοί. Καθημερινά γινόμαστε αποδέκτες έντονων παραπόνων από τους συμπολίτες μας, οι οποίοι μας τονίζουν ότι οι ενημερώσεις που αποστέλλονται έχουν μεγάλη απόκλιση με την πραγματικότητα. Για το συγκεκριμένο πρόβλημα υπήρξε δέσμευση από τον πρόεδρο της ΔΕΥΑΡ ότι όποιες αδικίες και όποια λάθη έχουν παρατηρηθεί θα διορθωθούν».

Ωστόσο ο κ. Παπαδημητρίου εξήγησε ότι «ένα άλλο θέμα το οποίο αντιμετωπίζουμε είναι οι παράνομες συνδέσεις. Εντός του μήνα απ’ ό,τι ενημερωθήκαμε θα γίνουν έλεγχοι και οι παραβάτες θα υποστούν τις συνέπειες του νόμου. Θα πρέπει όμως να σημειωθεί ότι το παραπάνω πρόβλημα είναι ιδιαίτερα σοβαρό, καθώς η ανεξέλεγκτη χρήση επηρεάζει την πίεση του νερού και μειώνει τα διαθέσιμα αποθέματα».

Ο πρόεδρος της Λάρδου στάθηκε όμως και στο έργο του βιολογικού που οι κάτοικοι του χωριού περιμένουν εδώ και χρόνια πώς και πώς την υλοποίησή του: «Το μεγάλο πρόβλημα το οποίο ταλανίζει το Δημοτικό Διαμέρισμα Λάρδου είναι ο βιολογικός. Αναμένουμε να ξεμπλοκάρει η χρηματοδότηση του έργου, έτσι ώστε να ολοκληρωθεί και να λάβει ένα τέλος το χρόνιο αυτό ζήτημα».

Δεν παρέλειψε πάντως να αναγνωρίσει ότι μέχρι στιγμής δεν έχουν σημειωθεί προβλήματα με την ύδρευση: «Οφείλουμε τέλος να αναφέρουμε ότι φέτος και λόγω των συχνών βροχοπτώσεων δεν παρατηρήθηκε, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, κάποιο πρόβλημα στην υδροδότηση του οικισμού».

Αιχμηρός ήταν στην τοποθέτησή του ο πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Λίνδου, Γιώργος Ελευθερίου: «Οι λογαριασμοί που λαμβάνουν ταχυδρομικώς οι καταναλωτές είναι όντως «φουσκωμένοι»! Στέλνουν συνέχεια κατά προσέγγιση μετρήσεις, χωρίς να έρχονται επί τόπου για να μετρήσουν», ήταν η αρχική του τοποθέτηση και συνέχισε τονίζοντας ότι «στα χωριά μας ήταν διαφορετική η κατάσταση στην προ ΔΕΥΑΡ εποχή. Ιδιαίτερα στη Λίνδο κάποιος που μπορεί να είχε ένα σπίτι το μετέτρεπε σε τουριστικό κατάλυμα με ένα ή δύο δωμάτια. Αυτή τη στιγμή όμως αυτές τις ιδιοκτησίες τις έχουν εντάξει στην κατηγορία των ξενοδοχείων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις χρεώσεις».

Ο κ. Ελευθερίου υπογράμμισε ακολούθως τον τρόπο που θα πρέπει να λειτουργήσει η Δημοτική Επιχείρηση για να συνεχίσει να είναι βιώσιμη: «Για να επιβιώσει η ΔΕΥΑΡ θα πρέπει να δώσει σε έναν εργολάβο την αρμοδιότητα της εγκατάστασης νέων παροχών, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις απουσιάζουν εντελώς! Θα πρέπει να υπάρξει ένας προγραμματισμός, ένα νοικοκύρεμα, να μπει επιτέλους μια τάξη και στη συνέχεια να έρχεται και η ΔΕΥΑΡ να μετράει τα "ρολόγια" γιατί είναι πράγματι γεγονός ότι υπάρχουν σοβαρά λάθη στους λογαριασμούς».

Ο πρόεδρος της Λίνδου πάντως αναφέρθηκε και στα άλλα ζητήματα καθημερινότητας που προκύπτουν: «Έρχονται συνεχώς οι υδραυλικοί για να αποκαταστήσουν μια βλάβη και πολύ καλά κάνουν, όμως παράλληλα κάνουν διάφορες ζημιές στο οδόστρωμα κλπ. και δεν υπάρχει άνθρωπος να τις φτιάξει. Δεν ξέρουμε ποιος είναι υπεύθυνος για την αποκατάστασή τους. Είναι η ΔΕΥΑΡ, είναι κάποιος άλλος, να μας απαντήσουν».

Ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Λαέρμων, Τάσος Πατούνας, σημείωσε: «Είναι απλό! Δεν έρχονται να μετρήσουν. Μας λένε στείλτε τους στα κεντρικά γραφεία. Άλλοι καταφέρνουν να βρουν λύση, άλλοι όχι. Είναι γεγονός ότι οι λογαριασμοί έρχονται «φουσκωμένοι» και ενώ επικρατεί η κατάσταση που σας περιέγραψα, στέλνουν κι από πάνω ειδοποιήσεις διακοπής υδροδότησης, για ανείσπρακτες οφειλές που δεν ισχύουν».

Ο κ. Πατούνας υπογράμμισε δύο ακόμη σημαντικά ζητήματα για τα οποία έχει ενημερώσει τη  διοίκηση της ΔΕΥΑΡ, αλλά δεν υπήρξε οποιοδήποτε αποτέλεσμα: «Το σοβαρότερο θέμα για εμένα είναι η καμένη αντλία στο αντλιοστάσιο. Μου υποσχέθηκαν ότι θα την αντικαταστήσουν μέσα στον Απρίλιο, αλλά δεν έγινε τίποτα. Τα Λάερμα υδροδοτούνται με μια μόνο αντλία, κι αν καεί και αυτή τότε θα αναγκαστούν και πάλι, όπως έγινε πέρσι, να μας μεταφέρουν νερό με τα βυτιοφόρα».

Παράλληλα, ο πρόεδρος των Λαέρμων επεσήμανε ότι «κλέβουν νερό από το δίκτυο ύδρευσης, γεγονός για το οποίο έχω επίσης ενημερώσει. Ζητάω εδώ και ένα μήνα να έρθουν να κάνουν ελέγχους, αλλά παρά τις καθημερινές οχλήσεις δεν υπάρχει φως. Η ΔΕΥΑΡ έχει το μαύρο της το χάλι, δυστυχώς περίμενα πως θα ήταν καλύτερα τα πράγματα»!

Ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Καλάθου, Γιώργος Φάκκας, είναι από τους παλαιότερους αυτοδιοικητικούς στο νησί, έχει διαμαρτυρηθεί επανειλημμένως για τα προβλήματα ύδρευσης και άρα μπόρεσε να απαριθμήσει με πολύ μεγάλη… ταχύτητα τα προβλήματα στη δικιά του περιοχή: «Πρώτον, το νερό δεν επαρκεί, δεν έχει την πίεση που χρειάζεται. Δεύτερον, η ίδια η ΔΕΥΑΡ πήρε την απόφαση για μειωμένα τιμολόγια λόγω ακαταλληλότητας του πόσιμου νερού. Όμως δεν εφαρμόζεται. Τρίτον, οι φόροι είναι σχεδόν 150% πάνω από την αξία του νερού και δεν υπάρχει ανταποδοτικότητα στα έργα. Το δίκτυο ύδρευσης της Καλάθου κατασκευάστηκε το 1958! Τέταρτον, δεν έχουν γίνει μετρήσεις εδώ και τρία εξάμηνα. Έρχονται οι λογαριασμοί κατά προσέγγιση και ενώ μπορεί να μην ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, στέλνουν και ειδοποιήσεις διακοπής».

Ο πρόεδρος της Καλάθου, σημείωσε μάλιστα με νόημα: «Παρόλο που γινόμαστε κουραστικοί και επίμονοι πολλές φορές, δεν μας δίνουν σημασία γιατί απλώς είναι άλλο να ζεις το πρόβλημα στη ρίζα του και άλλο στα γραφεία».

Τέλος, ο πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Πυλώνας, Σωτήρης Καραμαρίας, εξήγησε ότι «το νερό δεν πίνεται, υπάρχει σχετική απόφαση για μειωμένο τιμολόγιο από τη ΔΕΥΑΡ, αλλά στην ουσία μας χρεώνουν κανονικά! Πρόκειται για κοροϊδία. Δεν έρχονται να μετρήσουν καν την κατανάλωση. Χάνονται χιλιάδες κυβικά νερού από τις υπερχειλίσεις και την υπεράντληση στις δεξαμενές, και μετά στέλνουν σε εμάς υπέρογκους λογαριασμούς και ειδοποιήσεις διακοπής της υδροδότησης».