Χρειάζεται επειγόντως να χαραχθεί-σημανθεί,  διάβαση πεζών στη ΔΕΥΑΡ

Γράφει ο Γεώργιος Β. Παπαγεωργίου


Επί της οδού Ρόδου-Λίνδου, δρόμου διπλής, μεγάλης και ταχείας κυκλοφορίας αυτοκινήτων, με διάζωμα στη μέση και στην άνοδο αριστερά μετά το Ροδίνι υπάρχει το κεντρικό κτίριο της ΔΕΥΑΡ, όπου στεγάζονται όλες οι υπηρεσίες της, οικονομικές, διοικητικές, τεχνικές, στο οικόπεδο ενός μεγάλου τετραγώνου που καταλαμβάνει μεγάλη έκταση, αφού εκεί σταθμεύουν και μηχανήματα της ΔΕΥΑΡ.

Σε αυτόν λοιπόν τον επικίνδυνο δρόμο, καλείται ο δημότης να επισκεφθεί τις υπηρεσίες της ΔΕΥΑΡ, χιλιάδες τον χρόνο και εκατοντάδες την ημέρα, χωρίς να έχει προβλεφθεί χώρος στάθμευσης των αυτοκινήτων, σε μια υπηρεσία που βρίσκεται σχεδόν εκτός πόλης και έτσι αναγκάζεται ή να σταματήσει παρανόμως πάνω στο δρόμο επικίνδυνα ή να αφήσει το αμάξι του απέναντι από τη ΔΕΥΑΡ όπου υπάρχει ένα αυτοσχέδιο, άναρχο, αχαρακτήριστο και χωρίς καμία σήμανση χέρσο μέρος, όπως το έπλασε η φύσης.

Τώρα καλείται λοιπόν ο πολίτης προκειμένου να επισκεφθεί τις υπηρεσίες της ΔΕΥΑΡ, να διασχίσει και τις δύο ροές κυκλοφορίας των αυτοκινήτων του δρόμου που στη μέση έχει και διαχωριστικό τσιμεντένιο διάζωμα, στο οποίο κινούνται θα έλεγα με υπερβολική ταχύτητα και που σίγουρα δεν προλαβαίνει να διασχίσει ταυτόχρονα και τις δύο, αφού η κυκλοφορία διεξάγεται τατυτόχρονα και παράλληλα εκτός και μόνο αν διακινδυνεύσει τη ζωή του ή την σωματική του ακεραιότητα, όσο γρήγορος και αν είναι.

Επιβάλλεται λοιπόν επειγόντως στο σημείο αυτό από τους ειδικούς να μελετήσουν να αποφασίσουν να επιλέξουν και να χαράξουν, να σημανθεί μάλιστα με κίτρινο φωσφορίζον χρώμα οδοστρώματα εννοώ και στις ροές του δρόμου επιδαπέδια διάβαση πεζών και να αξιοποιήσουν ή να θέσουν σε λειτουργία και φανάρια που βρίσκονται εν αδρανία ή αχρηστία στην αρχή ακριβώς του οικοπέδου της ΔΕΥΑΡ, λειτουργώντας προληπτικά για την ασφαλή διάβαση κίνηση των πεζών.

Επισημαίνω επίσης την επικινδυνότητα παρόμοιας διάβασης πεζών στο πρώην κτίριο του ΙΚΑ, σημερινό ΕΦΚΑ, που κατά την άποψή μου κακώς έχει γίνει η σήμανση κάτω ή δίπλα σχεδόν από τα φανάρια, με αποτέλεσμα ο οδηγός να επικεντρώνει την προσοχή του στα φώτα των φαναριών και όχι στους πεζούς ή να συνεχίζει ή να σταματάει αιφνιδίως στον χρόνο που του επιτρέπει το ροζ (κίτρινο) αλλά και η κακή εκτίμηση ή χρήση από τους πεζούς με αποτέλεσμα να έχουν καταγραφεί μέχρι σήμερα πολλά σοβαρά ατυχήματα.

Σωστή λοιπόν επιλογή χώρου και τεχνική που εγγυώνται ασφάλεια.