Σημαντική πρωτιά σε διαγωνισμό Φυσικής από μαθήτρια της Ρόδου

Μια μαθήτρια, της Ε΄Τάξης του 18ου Δημοτικού Σχολείου της Πόλεως Ρόδου, η Κατερίνα Μαΐλλη του Χρήστου και της Σοφίας, κατάφερε να καταγράψει πρωτιά στα Δωδεκάνησα σε διαγωνισμό Φυσικής που έγινε και να καταταγεί 37η ανάμεσα σε 2.474 παιδιά από όλη την Ελλάδα.

Πρόκειται για τον  Πανελλήνιο  Διαγωνισμό  Φυσικών Δημοτικού (β’ φάση) «Αριστοτέλης» 2018, στον οποίο πήραν μέρος μαθητές της Ε’ και Στ’ τάξης των δημοτικών σχολείων από όλη τη χώρα.

Χθες ανακοινώθηκαν τα ονόματα των 997 πρωτευσάντων της Ε’ τάξης (β΄ φάση) και των 871 πρωτευσάντων της Στ’ τάξης (β’ φάση), από τους 2474 μαθητές Ε’ τάξης και 2012 μαθητές Στ’ τάξης που συμμετείχαν στη β’ φάση του Διαγωνισμού «Αριστοτέλης», σημειώνοντας υψηλές επιδόσεις. 

Επισημαίνεται ότι οι μαθητές αυτοί είχαν πρωτεύσει (2 από κάθε τμήμα, κάθε τάξης) στην α’ φάση του Διαγωνισμού σε περισσότερα από 1.300 Ελληνικά Δημοτικά Σχολεία του εσωτερικού και του εξωτερικού που έλαβαν μέρος. 

Στην α’ φάση του Διαγωνισμού έλαβαν μέρος περισσότεροι από 50.000 μαθητές. Οι πρωτεύσαντες μαθητές στη β’ φάση βραβεύονται -σύμφωνα με το πρότυπο βράβευσης των Διεθνών Ολυμπιάδων Φυσικής- με 1ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ, 2ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ, 3ο ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ και ΕΥΦΗΜΟ ΜΝΕΙΑ για κάθε τάξη του Δημοτικού (Ε’ και Στ’). 

Στους υπόλοιπους μαθητές που διαγωνίστηκαν απονέμεται ΕΠΑΙΝΟΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ. Επισημαίνεται ότι η συμμετοχή των μαθητών στους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς δεν στοχεύει στην όποια συγκυριακή βαθμολογική κατάταξή τους, ούτε οι καλές επιδόσεις είναι αυτοσκοπός. 

Η συμμετοχή τους στοχεύει στην εξοικείωσή τους με ένα ευρύτερο του σχολείου τους περιβάλλον άμιλλας, με εφαρμογή της Επιστημονικής Μεθοδολογίας με Διερεύνηση, με διαθεματικά εναύσματα ενδιαφέροντος και υποθέσεις, με πειραματισμούς -απαραίτητα- και συμπεράσματα / γενικεύσεις (όπως επιβάλλουν τα Αναλυτικά Προγράμματα και οι διεθνείς πρακτικές της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες). 

Ο μεγάλος αριθμός των συμμετεχόντων σχολείων και μαθητών στους Πανελλήνιους Διαγωνισμούς «Αριστοτέλης» επιτρέπει όχι μόνο την ανάπτυξη ευρείας άμιλλας μεταξύ των μαθητών και τη βελτιστοποίηση της προετοιμασίας τους για να γίνουν ενεργοί πολίτες –με γνώση του φυσικού κόσμου, ορθολογική σκέψη, κριτική ικανότητα– ή ακόμη για την προετοιμασία τους για την περεταίρω εκπαίδευσή τους, αλλά διευκολύνει και την εξαγωγή συμπερασμάτων για τη βελτιστοποίηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των αναλυτικών προγραμμάτων και πρακτικών. 

Οι Απονομές των Βραβείων 
Η απονομή των Βραβείων, των Εύφημων Μνειών και των Επαίνων θα γίνει στον χώρο του σχολείου, στο οποίο φοίτησε ο κάθε μαθητής. 

Η Επιτροπή θεωρεί ότι η διαδικασία αυτή απονομής στους μαθητές των Βραβείων, των Ευφήμων Μνειών και των Επαίνων στον χώρο του σχολείου και με την παρουσία των εκπαιδευτικών και των συμμαθητών τους (ίσως και των γονέων, συγγενών και φίλων τους) τιμά –εκτός από τους μαθητές– και το σχολείο και τους εκπαιδευτικούς τους, αλλά και ενισχύει την ευγενή άμιλλα μεταξύ των μαθητών.