Ξενοδοχεία: 10 πανεύκολοι τρόποι για να βελτιώσετε την εμπειρία πελατών

Εύκολους τρόπους με τους οποίους οι ξενοδόχοι μπορούν να ανταποκρίνονται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες προσδοκίες των πελατών τους αποκαλύπτει η ταξιδιωτική πλατφόρμα Trivago.

Για να μπορέσουν οι ξενοδόχοι να ανταποκριθούν σε αυτές, πόσο μάλλον να τις ξεπεράσουν, πρέπει πάντα να παρέχουν καινοτόμες προσφορές και να εμπλουτίζουν τις υπηρεσίες τους. Είναι αλήθεια ότι μερικές φορές οι ανακαινίσεις ξενοδοχείων χρειάζονται μήνες για να ολοκληρωθούν και, φυσικά, κοστίζουν πολύ.

Ωστόσο, πάντα υπάρχουν τρόποι για να διορθώσει ένα ξενοδοχείο ορισμένες ατέλειες αφιερώνοντας λίγο χρόνο και χρήμα αλλά, ταυτόχρονα, απολαμβάνοντας πολλαπλά οφέλη. Επομένως, αν για παράδειγμα δεν έχετε τη δυνατότητα να ανακαινίσετε όλα τα μπάνια, είναι καλή ιδέα να κάνετε τώρα ό,τι μπορείτε για να βελτιώσετε την εμπειρία διαμονής που προσφέρει το κατάλυμά σας.

Γιατί, αν δεν προσπαθείτε συνεχώς να βελτιώνετε την εμπειρία των πελατών σας, ακόμη και όσον αφορά στις λεπτομέρειες, τότε απλώς την καταστρέφετε. Αυτό σημαίνει ότι ταυτόχρονα καταστρέφετε τη φήμη και την κερδοφορία σας μακροπρόθεσμα.

Έχοντας αυτό στο μυαλό σας, διαβάστε 10 πανεύκολους τρόπους για να βελτιώσετε την εμπειρία των πελατών σας που απαιτούν ελάχιστο χρόνο και χρήματα.

1. Χαιρετίστε κάθε πελάτη με το όνομά του (και, φυσικά, με ένα χαμόγελο)
Κάθε πρωί αφιερώστε λίγο χρόνο για να ελέγξετε ποιοι κάνουν check-in την ίδια ημέρα και δείτε τα στοιχεία της κράτησής τους, ώστε να είστε έτοιμοι να καλωσορίσετε τους πελάτες θερμά, προσωπικά και με το όνομά τους. Η εντύπωση του πελάτη κατά το check-in επηρεάζει σημαντικά την υπόλοιπη διαμονή του.

Αν ψάχνετε τελευταία στιγμή να βρείτε την κράτηση ενός πελάτη κατά την άφιξή του, τότε σίγουρα δεν έχετε προσπαθήσει όσο θα έπρεπε, ώστε να ξεκινήσει με τον καλύτερο τρόπο η εμπειρία του στο ξενοδοχείο σας.
Αντίθετα, αν δείξετε στον πελάτη ότι έχετε προετοιμαστεί κατάλληλα για την άφιξή του, τότε αυτός θα εισπράξει αμέσως την εκτίμησή σας.

2. Προσφέρετε τσάι και καφέ όλο το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα
Οι πελάτες χαίρονται, όταν έχουν τον δικό τους βραστήρα για να φτιάξουν τσάι ή καφέ στο δωμάτιό τους. Ωστόσο, αυτή είναι μια πολυτέλεια που δεν μπορούν να προσφέρουν όλα τα ξενοδοχεία. Κανένα πρόβλημα! Μια ωραία και πολύ οικονομική εναλλακτική λύση είναι να έχετε στο ξενοδοχείο σας δωρεάν μηχανές για ζεστά ροφήματα σε κάθε όροφο ή τουλάχιστον μόνο στο λόμπι.

3. Γνωρίζετε τα πάντα για την περιοχή στην οποία βρίσκεται το ξενοδοχείο σας
Οι πάροχοι καταλυμάτων συχνά θα προσφέρουν στους πελάτες λεπτομερείς συστάσεις για το πού μπορούν να δοκιμάσουν τοπικές λιχουδιές και τι ώρα μπορούν να επισκεφτούν σημεία ενδιαφέροντος, για να αποφύγουν τον πολύ κόσμο. Επίσης, μπορούν να μοιραστούν μαζί τους μυστικά για το τι να δούνε, τα οποία μόνο οι ντόπιοι θα ήξεραν.

Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους τα εναλλακτικά καταλύματα είναι τόσο δημοφιλή για τους ταξιδιώτες σήμερα. Δεν είναι απαραίτητο όλα τα ξενοδοχεία να υιοθετήσουν την ίδια προσέγγιση για τη βαθιά γνώση της περιοχής.

4. Αφήστε καραμέλες μέντας (ή σοκολάτα ή οποιοδήποτε γλυκό) στα μαξιλάρια
Οι σοκολάτες ή οι καραμέλες μέντας στα μαξιλάρια αποτελούν μακροχρόνια παράδοση στα ξενοδοχεία σε διάφορες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών. Αυτή η μικρή, γλυκιά ένδειξη φιλοξενίας κάνει τη διαμονή σε ένα ξενοδοχείο πολύ ιδιαίτερη.

Ένα κρεβάτι ξενοδοχείου είναι απλώς ένα κρεβάτι για να κοιμηθούν οι πελάτες σας. Από την άλλη πλευρά, ένα κρεβάτι ξενοδοχείου με ένα γλυκό πάνω στο μαξιλάρι αποτελεί μια πρωτότυπη εμπειρία. Οι λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά.

5. Σερβίρετε τα πιο δημοφιλή φαγητά για πρωινό
Τα πρωινά ξενοδοχείων είναι συνήθως είτε εξαιρετικά είτε απογοητευτικά. Δεν υπάρχουν ενδιάμεσες περιπτώσεις. Γι’ αυτόν τον λόγο, διασφαλίστε ότι το πρωινό του ξενοδοχείου σας θα ικανοποιήσει πλήρως τους πελάτες σας.

Έχουμε γράψει ένα άρθρο για τις πιο δημοφιλείς επιλογές για πρωινό, ώστε να σας δώσουμε ιδέες: «Τα 5 είδη με τη μεγαλύτερη ζήτηση στο πρωινό ενός ξενοδοχείου.»

Κι αν σερβίρετε πρωινό στα δωμάτια; Ακόμη καλύτερα!

6. Αναβαθμίστε τις πιο σημαντικές παροχές
Η αναβάθμιση των δωματίων σας, ώστε να συμβαδίζουν με τα στάνταρ της εποχής, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι πρέπει να γίνουν πολλές κατασκευαστικές εργασίες. Αν απλώς αναβαθμίσετε τις πιο σημαντικές παροχές των δωματίων, ακόμη και αν αυτή η αναβάθμιση γίνει σταδιακά, ουσιαστικά ξεκινάτε τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών.

7. Χρησιμοποιήστε ένα property management system
Αν απλοποιήσετε όλες τις καθημερινές λειτουργίες σας, θα έχετε τη δυνατότητα να αφιερώνετε περισσότερο χρόνο και ενέργεια στους πελάτες σας και να διασφαλίζετε ότι αυτοί θα απολαμβάνουν την καλύτερη δυνατή διαμονή.

Έχουμε γράψει το άρθρο «Οδηγός αρχαρίων για βασική (αλλά ουσιώδη) τεχνολογία ξενοδοχείων» που αναφέρεται σε property management system καθώς και σε άλλες σημαντικές δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία ξενοδοχείων. Αν είστε έτοιμοι να χρησιμοποιήσετε ψηφιακά συστήματα, σας συνιστούμε να διαβάσετε το παραπάνω άρθρο.

8. Προσθέστε μοντέρνες πινελιές πολυτέλειας
Η μοντέρνα πολυτέλεια ξενοδοχείων σχετίζεται πλέον λιγότερο με τη χλιδή και περισσότερο με την εμπειρία. Αυτό είναι καλό για τα είδη καταλυμάτων όλων των κατηγοριών, επειδή σημαίνει ότι όλα έχουν πλέον την ευκαιρία να προσελκύσουν ταξιδιώτες πολυτελείας. Βρείτε χρήσιμες συμβουλές στο άρθρο «Οι απλές παροχές που θέλουν πια οι πελάτες πολυτελών ξενοδοχείων.»

9. Προσελκύστε το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών πριν την άφιξή τους
Όταν ένας ταξιδιώτης κάνει κράτηση σε εσάς, είναι επίσημα πελάτης σας, ακόμη και αν φτάσει στο ξενοδοχείο σας μετά από μήνες. Επομένως, καλό είναι να κάνετε από νωρίς ό,τι είναι δυνατό, ώστε να εξασφαλίσετε ότι η εμπειρία του θα είναι θετική. Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προσελκύσετε τους επιβεβαιωμένους (και όλους τους) πελάτες είναι μέσω μιας καμπάνιας email. Μπορείτε να διαβάσετε τα πάντα για αυτό στο άρθρο «Ο πλήρης οδηγός για το email marketing των ξενοδοχείων.»

10. Ακόμη καλύτερα, προσελκύστε το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών πριν κάνουν κράτηση σε εσάς
Σίγουρα θα το έχετε ακούσει ξανά: η εμπειρία των πελατών ξεκινά από τη στιγμή που ο ταξιδιώτης αρχίζει να ψάχνει το ιδανικό ξενοδοχείο. Αυτό σημαίνει ότι η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών σας ουσιαστικά ξεκινά με τη βελτίωση της online παρουσίας του ξενοδοχείου σας.