Τα οφέλη της έκθεσης στον ήλιο

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι πρέπει να προστατευόμαστε από τον ήλιο και την υπεριώδη ακτινοβολία του.

Πρέπει να φοράμε αντηλιακό όταν βγαίνουμε έξω, και αν περάσουμε αρκετές ώρες στον ήλιο, θα πρέπει να το ανανεώνουμε τακτικά. Την ίδια στιγμή, πρέπει να βγαίνουμε στον ήλιο για λίγη ώρα καθημερινά, για να συνθέσουμε βιταμίνη D. Πόσα όμως ακόμα πρέπει να γνωρίζουμε για τον ήλιο, και το πώς επηρεάζει την υγεία μας;

Βιταμίνη D
Η υπεριώδης ακτινοβολία μπορεί να μας κάνει κακό σε μεγάλες δόσεις, αλλά είναι και αναγκαία για την σύνθεση βιταμίνης D, που προστατεύει τα οστά, τα αιμοσφαίρια και το ανοσοποιητικό. Επίσης, συνεισφέρει στην καλύτερη απορρόφηση ασβεστίου και φωσφόρου.

Τι συμβαίνει με τον καρκίνο;
Γνωρίζουμε ότι η υπερβολική έκθεση στον ήλιο μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου του δέρματος, αλλά αν τον αποφεύγουμε συστηματικά, αυξάνεται ο κίνδυνος για άλλα είδη καρκίνων, όπως του μαστού, του παχέος εντέρου και του προστάτη. 

Επιπλέον μπορεί να αυξάνεται ο κίνδυνος υπέρτασης, διαβήτη, ακόμα και καρδιοπάθειας, και όλα αυτά πιστεύεται ότι συσχετίζονται με τα χαμηλά επίπεδα βιταμίνης D.

Καλύτερος ύπνος
Τα μάτια μας έχουν ανάγκη το φως του ήλιου, ώστε να ρυθμίζεται σωστά το εσωτερικό μας ρολόι. Ειδικά η πρωινή ηλιοφάνεια έχει αποδειχτεί ότι μπορεί να μας βοηθήσει να κοιμόμαστε καλύτερα το βράδυ—κάτι πολύ σημαντικό για άτομα προχωρημένης ηλικίας, που τα μάτια τους δυσκολεύονται να απορροφήσουν αρκετό φως.

Πώς επηρεάζονται  τα μάτια μας;
Αν, σε μικρότερες ηλικίες, βγαίνατε στον ήλιο χωρίς υπερβολές, το φως μπορεί να σας προστατεύσει από προβλήματα όρασης σε μεγαλύτερη ηλικία. Το έντονο ηλιακό φως που χτυπάει αμέσως στα μάτια, όμως, έχει τα αντίθετα αποτελέσματα.

Απώλεια βάρους
Έρευνες έχουν δείξει ότι η επαφή με το φως του ήλιου κατά τις πρωινές ώρες μπορεί να συρρικνώνει τα κύτταρα του λίπους κάτω από την επιδερμίδα. Επιπλέον, η γυμναστική σε εξωτερικούς χώρους είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη.

Βοηθάει και την ψυχική μας υγεία
Το φως του ήλιου μπορεί να μας βοηθάει να αντιμετωπίζουμε τα συμπτώματα της κατάθλιψης, και επιπλέον ενισχύει την παραγωγή σεροτονίνης. Και ας μην ξεχνάμε ότι υπάρχει ένα ολόκληρο είδος κατάθλιψης που εμφανίζεται τον χειμώνα και σχετίζεται με την αλλαγή της εποχής και την έλλειψη ηλιοφάνειας.

Ποια είναι τα οφέλη  που έχει για το σώμα μας;
Το αντηλιακό είναι ο μεγαλύτερός μας σύμμαχος εναντίον του μελανώματος—αλλά μην ξεχνάμε πως το μελάνωμα κατά βάση προκαλείται με υπερβολική έκθεση στον ήλιο. Σε μικρές δόσεις όμως, η υπεριώδης ακτινοβολία μπορεί να ανακουφίσει από τα συμπτώματα δερματοπαθειών όπως το έκζεμα και η ψωρίαση.

Πηγή: iatronet.gr