Αρκετά τα προβλήματα  της Πυροσβεστικής στην Κω

Το πρόβλημα της υποστελέχωσης των υπηρεσιών, η παλαιότητα των οχημάτων του στόλου αλλά και η αναβάθμιση των υπηρεσιών στην περιοχή μας, ήταν μερικά από τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκε το κλιμάκιο της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Δωδεκανήσου, κατά την επίσκεψη του στην Κω.

Μιλώντας χθες στον ΠΑΛΜΟ και στην εκπομπή «Ελευθερία του Λόγου», ο πρόεδρος της Ένωσης κ. Ιωάννης Χατζηκυριάκος έκανε γνωστό ότι εκτός από την υπηρεσία της Πυροσβεστικής στο αεροδρόμιο, όλες οι υπόλοιπες τόσο σε Ρόδο όσο και σε Κω είναι υποστελεχωμένες.

Ο πρόεδρος των Πυροσβεστών αναφέρθηκε στο θέμα της αναδιάρθρωσης του Πυροσβεστικού Σώματος λέγοντας χαρακτηριστικά «θεωρούμε ότι είναι η μοναδική ευκαιρία μας φέτος, ώστε να ενισχυθούν οι υπηρεσίες μας με περισσότερα άτομα, αναβαθμίζοντας τες με τις λεγόμενες κατηγορίες που έχουμε εμείς. Και παράλληλα διεκδικούμε για την Κω να ιδρυθεί και ένα πυροσβεστικό κλιμάκιο ώστε να καλυφθούν ανάγκες νησιού».

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στο υπόμνημα που κατέθεσαν σε εκπροσώπους αρχών και φορέων κατά την επίσκεψή τους στην Κω, στο οποίο και περιλαμβάνονταν το θέμα της αναβάθμισης του Πυροσβεστικού κλιμακίου στ’ Απόλλωνα της Ρόδου αλλά και το θέμα του κανονισμού μεταθέσεων τους. Οι πυροσβέστες ζητούν ο κάθε συνάδελφος τους με το που θα τελειώνει τη σχολή να γνωρίζει που θα υπηρετήσει και για πόσο χρονικό διάστημα.

«Υπάρχουν πυροσβέστες- είπε ο κ. Χατζηκυριάκος- που έχουν δέκα χρόνια μακριά από τα σπίτια τους»!
«Γερασμένα» πυροσβεστικά οχήματα
Η παλαιότητα των πυροσβεστικών οχημάτων είναι επίσης ένα σημαντικό θέμα που απασχολεί τους συνδικαλιστές πυροσβέστες.

Όπως είπε ο πρόεδρος της Ένωσης Υπαλλήλων Πυροσβεστικού Σώματος Δωδεκανήσου «ο στόλος της Πυροσβεστικής στα Δωδεκάνησα είναι «γερασμένος». Το μεγαλύτερο ποσοστό των οχημάτων είναι πέρας της 25ετίας για αυτό και ζητάμε τη σταδιακή απόσυρση των οχημάτων από 20-25 χρόνια και πάνω καθώς επίσης και να υπάρχει υποχρεωτικός ετήσιος έλεγχος ΚΤΕΟ για τα πυροσβεστικά οχήματα έτσι ώστε να εξασφαλίζεται καταρχήν, η σωματική ακεραιότητα των συναδέλφων μας και να υπάρχει ακριβής εικόνα των προβλημάτων των οχημάτων».

Όπως είπε ο Χατζηκυριάκος, τα οχήματα δεν περνούν από ΚΤΕΟ και προσπαθούν να τα διατηρήσουν με τις συντηρήσεις τους, όμως τα κονδύλια είναι μειωμένα χρόνο με το χρόνο και έτσι με ιδιωτική πρωτοβουλία μέσω χορηγιών προσπαθούν να εξασφαλίσουν τα οχήματα ώστε να είναι «ετοιμοπόλεμα».

Τέλος, οι συνδικαλιστές πυροσβέστες έθεσαν το θέμα της αναγνώρισης του επαγγέλματός τους ως επικίνδυνο και ανθυγιεινό.