Μ. Παπαβασιλείου: Η τουριστική κίνηση εξελίσσεται πολύ καλά

Την ικανοποίησή της για την εξέλιξη της τουριστικής περιόδου στη Ρόδο εξέφρασε χτες η αντιπεριφερειάρχης τουρισμού, πολιτισμού και αθλητισμού Μαριέττα Παπαβασιλείου, επισημαίνοντας μάλιστα ότι φέτος επιτυγχάνεται σε ακόμα μεγαλύτερο βαθμό, η επιμήκυνση.

Ειδικότερα στο πλαίσιο συνέντευξης τύπου, αναφέρθηκε στις επιδόσεις του τουρισμού και μάλιστα στάθηκε ιδιαίτερα στο γεγονός ότι έχουμε υψηλά ποσοστά σε ποιοτικούς τουρίστες.
«Είμαστε σχεδόν στα μέσα της σεζόν και τα αποτελέσματα από την τουριστική κίνηση είναι πάρα πολύ καλά, ο Μάιος έκλεισε με διψήφια αύξηση,  ο Ιούνιος αναμένεται να κλείσει με μονοψήφιο ποσοστό ενώ και ο Ιούλιος και ο Αύγουστος, θα έχουν αύξηση αλλά όχι τόσο μεγάλη όσο του Μαΐου.

Εφόσον ο Μάιος είχε τόσο μεγάλη αύξηση φαίνεται ότι η σεζόν πάει να επεκταθεί, καθώς γεμίζουν οι μήνες στην αρχή και το τέλος της που είναι σημαντικό για την τουριστική ανάπτυξη της περιοχής» δήλωσε συγκεκριμένα και πρόσθεσε «Νομίζω ότι το μήνυμα αυτό που παίρνουμε αυτή τη στιγμή από την αγορά είναι πως ό,τι ποιοτικό υπάρχει πάει πολύ καλά, δηλαδή οι επιχειρήσεις με ποιότητα. Όσοι δεν έχουν καταλάβει ότι η ποιότητα μετρά είναι δύσκολο να σταθούν και είναι αυτοί που παραπονιούνται. Αν καταφέρουμε για τα επόμενα δύο χρόνια να διατηρήσουμε αυτή την αύξηση, η Ρόδος θα έχει πάρει μία άλλη μορφή».

Άνοιγμα στην Κίνα
Παράλληλα αναφέρθηκε στο άνοιγμα νέων αγορών, φέρνοντας ως παράδειγμα την Κίνα μία χώρα που αποτελεί ειδική περίπτωση,  καθώς οι Κινέζοι είναι τουρίστες με πολλές ιδιαιτερότητες.
Όπως είπε η κα Παπαβασιλείου γίνονται μεγάλες προσπάθειες για άνοιγμα νέων αγορών, ενώ αναφερόμενη στην πρόσφατη φιλοξενία αντιπροσωπείας από την επαρχεία Yunnan, έκανε γνωστό ότι εκτός από τα έξι ζευγάρια των Κινέζων που θα έρθουν να παντρευτούν στη Ρόδο τον Οκτώβριο δήλωσαν ενδιαφέρον και αλλα.

«Είχαμε φιλοξενήσει ομάδα Κινέζων,  καθώς μελετήσαμε αρκετά πώς μπορούμε να προσεγγίσουμε την κινεζική αγορά, που λείπει από τη Ρόδο. Ψάξαμε πολύ για να μπορέσουμε να φέρουμε κόσμο στη Ρόδο. Τελικά φέραμε επιχειρηματίες, δημοσιογράφους που ασχολούνται αποκλειστικά με αυτό και έχουμε αυτή τη στιγμή ολοκληρώσει τη διαδικασία.

Τον Οκτώβριο θα έρθουν 6 έως 10 ζευγάρια στη Ρόδο για να παντρευτούν. Τα 6 ζευγάρια είναι σίγουρο ότι θα έρθουν αλλά θέλουν να έρθουν και άλλα. Εμείς θα κινηματογραφήσουμε το σκηνικό και θα βγεί σε όλα τα κανάλια της περιφέρειας Yunnan της Κίνας που έχει πληθυσμό 42 εκ. ανθρώπους» δήλωσε η αντιπεριφερειάρχης λέγοντας ότι τον Οκτώβριο μαζί με τα ζευγάρια θα έρθουν και αρκετοί τουρίστες για διακοπές.

Ειδικότερα,  μιλώντας για το θέμα πρόσθεσε και τα εξής: «Στη Ρόδο ήρθε και η πρόεδρος του επιμελητηρίου της περιφέρειας αυτής που ενθουσιάστηκε. Γνωρίζουν τη Σαντορίνη και αυτή τη στιγμή νομίζω ότι η Ρόδος θα την ακολουθήσει. Έχουμε κανονίσει πού θα γίνει ο γάμος, αυτό θα ανακοινωθεί αργότερα,  και πιστεύουμε ότι αυτό θα προσελκύσει πολλά ζευγάρι για να έρθουν να παντρευτούν στη Ρόδο.

Επίσης ενδέχεται πέρα από τα ζευγάρια , τους δημοσιογράφους και τους επιχειρηματίες που θα έρθουν τον Οκτώβριο θα έρθουν και άλλοι Κινέζοι πολίτες ως τουρίστες για να δουν το νησί, κάτι που είναι ένα μεγάλο βήμα».

Η διαφήμιση στο CNN
Σχετικά με τη συνεργασία που θα ξεκινήσει η περιφέρεια νοτίου Αιγαίου με το CNN,  η αντιπεριφερειάρχης υπεραμύνθηκε της απόφασης που πήρε η περιφέρεια για τη διαφημιστική προβολή των νησιών μας μέσω του δικτύου του, τονίζοντας ότι αυτή στοχεύει κυρίως στη μεγάλη αγορά της Αμερικής που παρουσιάζει ιδιαίτερη δυναμική.

Όπως είπε,  έχει ξεκινήσει η προσπάθεια για διαφήμιση στο CNN, καθώς μέσα από το ΕΣΠΑ θα υπάρξει χρηματοδότηση για την προβολή σε μεγάλα μέσα μαζικής ενημέρωσης και ένα από αυτά είναι και το CNN. Επίσης θα υλοποιηθεί για το επόμενο διάστημα και το πλάνο της διαφημιστικής προβολής με πόρους από το ΕΣΠΑ αλλά και με ίδιους πόρους.

Σύμφωνα με την κα Παπαβασιλείου, αυτή τη στιγμή είμαστε στο στάδιο της διαπραγμάτευσης και η συζήτηση γίνεται πάνω σε τρείς τομείς συνεργασίας. Ή θα διαφημιστούμε στην αμερικάνικη αγορά, ή σε όλα τα αεροδρόμια της Αμερικής ή η διαφήμιση θα περιλαμβάνει τμήμα της Αμερικής και τμήματα άλλων περιοχών ανά τον κόσμο.

Απάντηση στους διαφωνούντες
Με αφορμή την αναφορά της στη συνεργασία της περιφέρειας με το CNN η αντιπεριφερειάρχης, απάντησε τόσο στην αντιπολίτευση όσο και στον πρώην βουλευτή Γιώργο Νικητιάδη οι οποίοι έχουν αποτυπώσει τις αντιρρήσεις τους σχετικά με τη διαφήμιση των νησιών στο δίκτυο, ελλείψει μελέτης που να αποδεικνύει ποια θα είναι τα οφέλη.

«Θεωρώ πως όταν μιλάμε για τουρισμό, δεν μπορούμε να βγάλουμε έξω τα μεγάλα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Κανένας δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι το CNN είναι το μεγαλύτερο μέσο. Αν νομίζουν ο κ. Νικητιάδης ή η αντιπολίτευση ότι υπάρχει κάποιο καλύτερο μέσο μαζικής ενημέρωσης πολύ ευχαρίστως να το συζητήσουμε και να δούμε τι άλλο μπορούμε να κάνουμε. Ενδεχομένως να προσθέσουμε στο CNN και κάτι άλλο που έτσι κι αλλιώς θα το κάνουμε. Επίσης θεωρώ ότι (κάτι που δεν το ξέρουν ο κ. Νικητιάδης και η αντιπολίτευση) η Αμερική είναι αυτή τη στιγμή ο Νο1 προορισμός που αν ανοίξει για την Ελλάδα,  θα είναι πολύ καλό καθώς θα υπάρχει μία πολύ μεγάλη δυναμική» είπε η κα Παπαβασιλείου.

Μάλιστα έκανε γνωστό ότι από τις επαφές και τις συναντήσεις της με τουρ οπερέιτορς της Αμερικής και από τη συμμετοχή της σε συνέδρια στις ΗΠΑ, είναι σε θέση να γνωρίζει ότι η αμερικανική αγορά, θα έχει μεγάλα οφέλη για τον τόπο μας.

Όπως έκανε γνωστό 130 τουριστικοί πράκτορες θα έρθουν του χρόνου από την Αμερική, χωρίς να έχει αποφασιστεί ακόμα αν θα πάνε Κυκλάδες ή Δωδεκάνησα. «Αυτή τη στιγμή υπάρχει τρομερή δυναμική από την αμερικάνικη αγορά, και αν ανοίξει αυτή η αγορά δεν μπορείς να μην πας στο μεγαλύτερο μέσο ενημέρωσης που είναι το CNN» κατέληξε.

Οι εκθέσεις
Σε ό,τι αφορά τις εκθέσεις του επόμενου διαστήματος, ο προγραμματισμός έχει γίνει σύμφωνα με την αντιπεριφερειάρχη, η οποία δήλωσε χαρακτηριστικά ότι  «βασιζόμαστε στο ίδιο μοτίβο με πέρσι, θα προσθέσουμε όμως κάποιες θεματικές εκθέσεις» . Μάλιστα έκανε ειδική αναφορά στην έκθεση της Σεούλ, στην οποία η περιφερεια συμμετείχε μαζί με τον ΕΟΤ καθώς έγιναν σημαντικές επαφές, αφού καταφέραμε να καλέσουμε σημαντικούς δημοσιογράφους της χώρας να έρθουν στα νησιά μας. Σημειώνεται ότι η Κορέα είναι μία πολύ καλή αγορά, και οι Κορεάτες είναι καλοί πελάτες…

Σημείο αναφοράς θα αποτελέσουν και φέτος οι δύο βασικές διεθνείς εκθέσεις τουρισμού του Λονδίνου το Νοέμβριο και του Βερολίνου που θα ακολουθήσει το 2019. Μάλιστα όπως έκανε γνωστό, η πυραμίδα της εισόδου στο εκθεσιακό κέντρο του Λονδίνου θα προβάλλει και φέτος τα νησιά μας ,ενώ θα έχουμε ένα μεγάλο περίπτερο όπως πέρσι 360 τ.μ. καθώς όλο και περισσότερα νησιά συμμετέχουν κάθε χρόνο στην έκθεση.

«Οι μεγάλες μας «βάσεις» σε ό,τι αφορά τις εκθέσεις είναι το Λονδίνο και το Βερολίνο στα οποία κατασκευάζουμε μεγάλα περίπτερα και ξοδεύουμε αρκετά χρήματα γιατί έτσι πρέπει, καθώς έχουμε 49 νησιά και κάθε ένα από αυτά έχει ένα brand name. Πρέπει να τους δώσουμε την ευκαιρία να το προβάλλουν αυτό, και οφείλουμε να δώσουμε τα κίνητρα για να μπορέσουν να προωθήσουν το προϊόν τους» κατέληξε η κα Παπαβασιλείου.