Μόλο στην περιοχή του Κόβα θα κατασκευάσει ο Δήμος

Στα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη ή θα ξεκινήσουν άμεσα με στόχο την αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση της πόλης και του νησιού, αναφέρθηκε χθες, σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε, ο Δήμαρχος Ρόδου κ. Φώτης Χατζηδιάκος.

Όπως είπε, μάλιστα, μετά από τις δυσκολίες που πέρασε ο Δήμος τα τελευταία δύο χρόνια, λόγω της αλλαγής του νόμου, τώρα αρχίζουν και ξεμπλοκάρουν οι διαγωνισμοί.
Καταρχήν, θετική εξέλιξη αποτελεί η έγκριση που έδωσε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) στην προμελέτη για την κατασκευή ενός μόλου στην περιοχή του Κόβα.
Υπενθυμίζεται ότι την περασμένη Τετάρτη ο Πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Νότιας Δωδεκανήσου (Λ.Τ.) κ. Μιχάλης Χριστοδούλου, βρισκόταν στη συνεδρίαση του ΚΑΣ για τον λόγο αυτό.

Πήραν την έγκριση λοιπόν, και τώρα το Λ.Τ. θα προχωρήσει στην οριστική μελέτη πλέον και στη διαδικασία της δημοπράτησης του μόλου που θα ξεκινάει από το τουριστικό λιμάνι,  στην περιοχή του Κόβα, θα έχει μήκος περίπου 160 μέτρα και πλάτος 9 μέτρα. Μάλιστα, όπως εξήγησε ο Δήμαρχος, δεν τους επέτρεψε η Αρχαιολογία να συνεχίσουν το λιμενικό έργο εκεί που είναι ήδη μπαζωμένο επειδή στην αρχαιότητα η θάλασσα έβρεχε τον προμαχώνα! Έτσι, αντί να γίνει συνεχόμενο, θα κατασκευαστεί σε επέκταση ένας μόλος, εσωτερικά θα γίνει εκσκαφή και θα μπαίνουν τα ημερόπλοια και τα μικρά πλοία, δηλαδή κάτι αντίστοιχο με αυτό που υπάρχει στην Κολώνα αλλά σε μεγάλο βάθος. Με το έργο αυτό, αφενός θα αποδεσμευτούν τα ημερόπλοια που βρίσκονται στο Μαντράκι και θα ελλιμενίζονται στην περιοχή εκείνη και αφετέρου θα μπορούν να φεύγουν και να έρχονται από εκεί. 

Ο Δήμαρχος εμφανίστηκε ανακουφισμένος που δεν αντιμετώπισαν πια δυσκολίες από το ΚΑΣ γιατί αυτή η αίτηση είχε κατατεθεί εδώ και έξι μήνες. Όπως είπε, η Ρόδος δεν μπορεί να περιμένει, όταν μάλιστα οι πόροι αυτοί είναι δικοί μας και δεν προέρχονται από τα Υπουργεία. Τόνισε, ακόμη, ότι το έργο αυτό είναι απολύτως αναγκαίο γιατί όταν τελειώσει το ΤΑΙΠΕΔ τη διαδικασία, θα πρέπει όλα αυτά τα σκάφη που είναι εκεί, να βρουν ένα έτοιμο έργο και να μεταφερθούν. Όσο για τα ιδιωτικά, τα μικρά, δεν υπάρχει πρόβλημα, αφού η μαρίνα μπορεί να φιλοξενήσει 400 σκάφη.

Επίσης, την ερχόμενη Δευτέρα, οι αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου, οι Διευθύνσεις Προγραμματισμού και Μεσαιωνικής Πόλης, μαζί με το Λ.Τ. θα καταθέσουν στη Διαχειριστική Αρχή ολοκληρωμένη τη μελέτη του ενός τμήματος του ξυλοπεζόδρομου. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται στο 1 εκατ. 250 χιλιάδες ευρώ, έχουν μία χρηματοδότηση 800 χιλιάδες ευρώ από το ΣΒΑΑ, δηλαδή από το ΕΣΠΑ και τα υπόλοιπα θα συμπληρωθούν από ίδιους πόρους του Λ.Τ. Όπως σημείωσε ο κ. Χατζηδιάκος, επειδή και η Διαχειριστική Αρχή επείγεται να ξεκινήσουν οι αναπλάσεις, θεωρεί ότι με την υποβολή της μελέτης, αν δεν γίνουν σοβαρές παρατηρήσεις, θα δώσει άμεσα την εντολή για δημοπράτηση.

Επιθυμία του είναι αυτούς τους μήνες να “τρέξουν” οι διαδικασίες ώστε τα έργα να ξεκινήσουν  μέσα στη χειμερινή περίοδο για να μην επιβαρυνθούν το οδικό δίκτυο, οι κοινόχρηστοι χώροι κτλ. κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου.
Με το που θα ξεκινήσει το έργο αυτό, πάντως, θα πρέπει να έχουν περάσει τις κανονιστικές πράξεις για τη μονοδρόμηση της κυκλοφορίας από την πύλη Ντ’ Αμπουάζ, περιμετρικά της Μεσαιωνικής Πόλης, καθώς τα οχήματα θα κινούνται σε δύο λωρίδες και θα κάνουν κυκλικά τη διαδρομή αυτή. Μάλιστα, έσπευσε να προκαταλάβει τυχόν αντιδράσεις λέγοντας ότι τώρα μπορεί να φαίνεται δύσκολο αλλά πρόκειται για 3,5 χλμ., διαδρομή που μπορεί να γίνει μέσα σε πέντε λεπτά. Σύμφωνα με τον Δήμαρχο, υπάρχουν κάποιες αντίθετες απόψεις αλλά θα δούμε ότι στην πράξη δεν θα δημιουργήσει πρόβλημα, από τη στιγμή μάλιστα που όταν ξεκινήσουν τα έργα δεν μπορεί να υπάρχει διπλή κυκλοφορία. 

Άλλα έργα
Όπως ενημέρωσε, λοιπόν, ο Δήμαρχος, καταρχήν, χθες, ήρθε η έγκριση από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης που δίνει το πράσινο φως για να προχωρήσει ο Δήμος στον διαγωνισμό για τις παρεμβάσεις που θα γίνουν στο Δημαρχείο και στη βόρεια και ανατολική πλευρά του Δημοτικού Θεάτρου. Ο προϋπολογισμός είναι συνολικά περί τα 800 χιλιάδες ευρώ, από τα οποία τα 300 χιλιάδες ευρώ συμπληρώνει ο Δήμος. Πρόκειται για παρεμβάσεις που έχουν να κάνουν με την ενεργειακή αναβάθμιση και τη συντήρησή τους, τα κουφώματα, τις μονώσεις και γενικά την επισκευή γιατί σ’ αυτά έχουν γίνει κάποιες μικροπαρεμβάσεις λόγω κάποιων σημαντικών επισκέψεων, όμως συνολικές και ριζικές παρεμβάσεις δεν έχουν γίνει ποτέ. Κατάφεραν, λοιπόν, να μπουν σε ένα πρόγραμμα Interreg και το αποτέλεσμα, λόγω και της εμπειρίας των στελεχών του Δήμου, ήρθε χθες με το πράσινο φως που δόθηκε για να προχωρήσουν στη διαδικασία της δημοπράτησης. Έτσι, ευελπιστούν ότι μέχρι τον Οκτώβριο θα υπάρχει ανάδοχος και θα ξεκινήσουν οι εργασίες.

Ένα ακόμη έργο που υπέγραψε τις προηγούμενες ημέρες ο Δήμαρχος, είναι ένας διαγωνισμός που είχε ολοκληρωθεί για τη συντήρηση των σχολικών κτιρίων εντός της πόλεως Ρόδου, προϋπολογισμού 130 χιλιάδων ευρώ από ίδιους πόρους του Δήμου και κατάφεραν οι εργασίες αυτές να γίνουν το διάστημα από τον Ιούλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο.
Παράλληλα, περιμένει να υπογραφεί και η παράταση της προγραμματικής σύμβασης με την Περιφέρεια, καθώς υπάρχει μία χρηματοδότηση μέσω Περιφέρειας και ΠΔΕ 1 εκατ. 140 χιλιάδων ευρώ, είχαν ήδη δημοπρατηθεί κάποια έργα με έναν προϋπολογισμό 400 χιλιάδων ευρώ και τα υπόλοιπα θα προχωρήσουν όπως και ένα ποσό από ίδιους πόρους.

Επίσης, χθες, ο Δήμαρχος υπέγραψε την τρίτη εργολαβία  για τη Νέα Αγορά, προϋπολογισμού 350 χιλιάδων ευρώ, που έχει να κάνει με τα περιστύλια. Επίσης, η αρμόδια υπηρεσία τον ενημέρωσε ότι, αυτές τις ημέρες, ολοκληρώνονται οι δύο εργολαβίες των 60 και 40 χιλιάδων ευρώ που είχαν να κάνουν με τη μόνωση, τον τρούλο και με την επικινδυνότητα στις σκάλες. Όπως είπε ο Δήμαρχος, αυτή είναι η τρίτη εργολαβία μέσα σε λίγες ημέρες και, μάλιστα, εξέφρασε το παράπονό του για αυτά που ακούνε κατά καιρούς, ότι δηλαδή έχουν εγκαταλείψει τη Νέα Αγορά και ότι δεν κάνουν παρεμβάσεις.

Δεν παρέλειψε, ακόμη, να πει ότι, παρά το γεγονός ότι προχωράει ο σχεδιασμός, η ομάδα νομικών, τεχνικών συμβούλων και εκτιμητών θα συναντηθεί  την ερχόμενη Τρίτη για να προχωρήσει στη διαδικασία  της διακήρυξης του διαγωνισμού για τη Νέα Αγορά. Όμως, από την άλλη, δεν μπορούν να την αφήσουν έτσι.
Επίσης, περιμένει την ερχόμενη εβδομάδα να έρθει ο εργολάβος που ανέλαβε τις ασφαλτοστρώσεις της δυτικής πλευράς, δηλαδή από Ιαλυσό μέχρι και Κρητηνία-Έμπωνα, κόστους 340 χιλιάδων ευρώ, για να ξεκινήσουν άμεσα τον Ιούλιο οι ασφαλτοστρώσεις μέσα στα χωριά. Μάλιστα, είπε ότι έξι μήνες περίμενε ο Δήμος να γίνουν οι διαγωνισμοί για μία εργολαβία 75 χιλιάδων ευρώ για τις διαγραμμίσεις οι οποίες θα ξεκινήσουν την ερχόμενη εβδομάδα με την υπογραφή της σύμβασης. Πάντως, ήδη, οι υπηρεσίες του Δήμου έχουν ξεκινήσει διαγραμμίσεις, από την πλευρά του λιμανιού προς το κέντρο, κυρίως στις διαβάσεις πεζών γιατί υπάρχει αυξημένη κίνηση.

Επίσης, αν και ο Δήμος βρίσκεται εν αναμονή μέσα στον Ιούλιο για το πράσινο φως από το Ειδικό Ταμείο για τον διαγωνισμό που θα αναδείξει τον ανάδοχο των δύο εργολαβιών για το κτίριο και τον αύλειο χώρο της Ροδιακής Έπαυλης, εδώ και τρεις ημέρες οι υπηρεσίες πρασίνου του Δήμου καλλωπίζουν τον αύλειο χώρο που είναι 24 στρέμματα, ώστε τουλάχιστον μέχρι τότε να υπάρξει ένας ευπρεπισμός.

Τέλος, ο Πρόεδρος της ΡΟΔΑ, κ. Παρασκευάς, βρίσκεται καθοδόν από Γερμανία καθώς φέρνει τα δύο καινούργια τριαξονικά λεωφορεία που αγόρασε η ΡΟΔΑ, κόστους 180 χιλιάδων ευρώ. Επίσης, ο κ. Χατζηδιάκος επικοινώνησε και με τον ανάδοχο που ανέλαβε τις στάσεις από το αεροδρόμιο και μέσα στην πόλη ζητώντας του να επισπεύσει την ολοκλήρωσή τους καθώς, όπως είπε, τον είχε πιέσει για να είχε ολοκληρωθεί το έργο μέσα στον Απρίλιο κάτι που δεν έγινε. Όπως είπε ο Δήμαρχος, δυστυχώς πάντα συμβαίνουν αυτές οι αστοχίες με αποτέλεσμα και παράπονα να ακούγονται και κάτι που προγραμματίζουν πριν από την τουριστική περίοδο τελικά να καθυστερεί. Ωστόσο, πιστεύει ότι η παρέμβαση θα γίνει μέσα σε λίγες ημέρες.