Στα περυσινά επίπεδα η κίνηση της ΡΟΔΑ

Στα περυσινά επίπεδα κινείται τη φετινή σεζόν η ΡΟΔΑ που, σύμφωνα με τον Πρόεδρό της, Δημήτρη Παρασκευά, θα μπορούσε να πηγαίνει πολύ καλύτερα εάν οι προσλήψεις των συμβασιούχων είχαν γίνει στην ώρα τους και προσβλέπει πλέον στην αναβάθμιση του στόλου της με την προμήθεια των δέκα καινούργιων λεωφορείων που θα προκηρυχθούν τον Σεπτέμβριο.

Τα παραπάνω έκανε γνωστά ο κ. Παρασκευάς σε συνέντευξη τύπου που παραχώρησε χθες. Όπως είπε, βρισκόμαστε στο ζενίθ της τουριστικής περιόδου και η κίνηση των επισκεπτών στο νησί μας έχει φθάσει στην κορύφωσή της. Αυτό έχει ως συνέπεια να κορυφώνεται και η κίνηση των επιβατών στα λεωφορεία της ΡΟΔΑ.

Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, βρίσκονται σε ένα αρκετά ικανοποιητικό επίπεδο όσον αφορά στην επάρκεια οδηγών και στόλου σε σχέση με δύο μήνες πριν που υπήρχε πρόβλημα και με τα λεωφορεία και με την έλλειψη οδηγών και η Επιχείρηση περίμενε να εγκριθεί η νέα σύμβαση για να προσλάβει προσωπικό.

Μάλιστα, επανέλαβε ότι πρόκειται για μία διαδικασία που κωλυσιεργεί αφού διαρκεί κάθε χρόνο τέσσερις μήνες. Χαρακτηριστικό είναι ότι η Επιχείρηση ξεκίνησε τη διαδικασία τον  Φεβρουάριο και οι προσλήψεις εγκρίθηκαν την 1η Ιουλίου! Και είπε:

«Όπως καταλαβαίνει κάποιος, όταν παίρνεις 1η Ιουλίου προσωπικό για να καλύψεις τις θερινές ανάγκες της Επιχείρησης, έχεις χάσει ήδη δύο μήνες από την τουριστική περίοδο, Μάιο και Ιούνιο, το οποίο αντικατοπτρίζεται και στα έσοδα της Επιχείρησης, τα οποία θα είναι μειωμένα κατά τουλάχιστον δύο μήνες.

Είναι ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε τα τελευταία χρόνια λόγω των Μνημονίων, λόγω του παγώματος των προσλήψεων». Ελπίζουν ότι κάποια στιγμή η Κεντρική Διοίκηση θα εγκρίνει κάποια στιγμή μόνιμες θέσεις για να ξεπεράσει τουλάχιστον αυτό το σκόπελο η Επιχείρηση και να μπορέσει να λειτουργήσει ομαλά.

Παράλληλα, η ΡΟΔΑ έχει ξεκινήσει το έργο της αντικατάστασης των στάσεων εδώ και τρεις-τέσσερις μήνες, έχουν έρθει σε συνεννόηση με την Εταιρία που έχει αναλάβει την τοποθέτησή τους και της έχει δώσει τελεσίγραφο μέχρι τα τέλη του μήνα, να ολοκληρώσει τουλάχιστον τα 16 στέγαστρα που αγόρασε η Επιχείρηση για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο, η καθυστέρηση είναι τεράστια καθώς έχουν υπογράψει σύμβαση εδώ και ένα χρόνο και ακόμα δεν έχουν παραδοθεί τα στέγαστρα. Πάντως, έχουν τη διαβεβαίωση της Εταιρίας ότι μέχρι τα τέλη Ιουλίου θα παραδώσει τα δεκαέξι στέγαστρα για να ξεκινήσει και το πρόγραμμα της τηλεματικής.

Τα λεωφορεία
Όσον αφορά στο στόλο της Επιχείρησης, περιμένουν την παράδοση των δύο μεταχειρισμένων λεωφορείων που αγόρασε φέτος η ΡΟΔΑ με διαγωνισμό. Το ένα αναμενόταν χθες το βράδυ και το άλλο θα φθάσει το Σάββατο, οπότε αυτά θα δρομολογηθούν από την ερχόμενη εβδομάδα. Τα λεωφορεία αυτά είναι μεγάλα και θα εξυπηρετούν τις ανάγκες των τουριστικών περιοχών.
Παράλληλα, θα “τρέξουν” τη διαδικασία για την αγορά δέκα νέων λεωφορείων  με τη χρηματοδότηση leasing. Όπως είπε, βρίσκονται σε καλό δρόμο και πιστεύει ότι μέσα στον Σεπτέμβριο θα βγει ο διαγωνισμός “στον αέρα”.

Επίσης, θα υλοποιήσουν και το πρόγραμμα των έξυπνων ηλεκτρονικών εισιτηρίων με το οποίο, καλώς εχόντων των πραγμάτων, από την 1η Ιανουαρίου του 2019 θα σταματήσει η έκδοση των εισιτηρίων εντός των λεωφορείων και θα προμηθεύεται ο κόσμος το ηλεκτρονικό εισιτήριο με διάφορους τρόπους εκτός του λεωφορείου, είτε με αυτόματους πωλητές, είτε μέσω Ίντερνετ, είτε από διάφορα σημεία πώλησης.

Αυτή τη στιγμή η ΡΟΔΑ διαθέτει τριάντα λεωφορεία ωστόσο, ανά πάσα στιγμή, μπορούν να γίνουν και…είκοσι λόγω της παλαιότητας των οχημάτων και των βλαβών που παρουσιάζονται συχνά. Πάντως, φέτος βρίσκονται σε πολύ καλύτερο επίπεδο, με πολύ λιγότερες βλάβες, μια και την πρώτη χρονιά κάθε μέρα υπήρχε ένα λεωφορείο ακινητοποιημένο στη μέση του δρόμου!

Όπως είπε ο κ. Παρασκευάς, έκαναν μία προσπάθεια, αντικατέστησαν κάποια λεωφορεία, περιμένουν άλλα δυο φέτος και στην πορεία επισκεύασαν αρκετά με το κόστος να υπερβαίνει τα δέκα-δεκαπέντε χιλιάδες ευρώ για κάθε φορά. Για να έχει, όμως, η Επιχείρηση έναν αξιόπιστο και αξιόμαχο στόλο είναι η προμήθεια των καινούργιων λεωφορείων που το κόστος τους ανέρχεται στα 2,5 εκατ. ευρώ.

Τα έσοδα
Όσον αφορά στα έσοδα, κινούνται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, ωστόσο σημείωσε ότι δεν είναι ευχαριστημένοι αφού έχουν χάσει ήδη δύο μήνες από τη σεζόν και θα μπορούσαν τα έσοδα να είναι περισσότερα. Επίσης, με την καθυστέρηση των προσλήψεων, το προσωπικό θα το έχουν κάποιους νεκρούς μήνες και η Επιχείρηση θα είναι υποχρεωμένη να πληρώνει αυτό το προσωπικό ακόμα και αν δεν το έχει ανάγκη, λόγω της οκτάμηνης σύμβασης.

Όλα αυτά, τόνισε ο κ. Παρασκευάς, λειτουργούν ως τροχοπέδη για τη λειτουργία της Επιχείρησης που δεν είναι ιδιωτική ώστε να μπορεί να είναι πιο ευέλικτη.

Αναφέρθηκε, ακόμη, και…στο παράδοξο με τα καύσιμα: Όπως εξήγησε, λοιπόν, πληρώνουν την τιμή του λίτρου του πετρελαίου με μεγαλύτερη τιμή απ’ ότι πωλείται στη λιανική-μάλιστα, γι’ αυτό έχει γίνει και ερώτηση στη Βουλή-από τότε που τους διαγωνισμούς των Κοινωφελών τους διενεργεί ο Δήμος αφού δεν υπάρχει τρόπος να ζητήσει τη μέση τιμή του νησιού και μπαίνει η μέση τιμή παρατηρητήριου νομού Δωδεκανήσου, με αποτέλεσμα να το αγοράζουν πιο ακριβά και από το βενζινάδικο!

Το προσωπικό
Όσον αφορά στο προσωπικό, βρίσκονται σε καλό επίπεδο αφού με τη δεύτερη σύμβαση που πήραν, η ΡΟΔΑ έχει γύρω στους 45 οδηγούς που επαρκούν για τις ανάγκες αυτή την περίοδο, πήραν και εκδότες για τα εκδοτήρια στο Μαντράκι, και μηχανικούς. Το θέμα βέβαια είναι η καθυστέρηση που υπάρχει κάθε χρόνο και δημιουργείται όλο αυτό το πρόβλημα.

Τέλος, όσον αφορά στα δρομολόγια της πόλης, αυτή τη στιγμή είναι τρία και τηρούνται «όσο μπορούν» αφού όταν προγραμματίζεται ένα δρομολόγιο να εκτελεστεί σε σαράντα-σαράντα πέντε λεπτά, με την κίνηση που υπάρχει το καλοκαίρι αυτά μπορούν να γίνουν μία-μιάμιση ώρα και το απέδωσε στην κίνηση.

Αναγκαστικά, θα χάσουν κάποιο γύρο λόγω της κίνησης στην πόλη και το αποτέλεσμα είναι στο τέλος της ημέρας να χαθεί ένα δρομολόγιο.