Σε εξέλιξη η έρευνα για  την ικανοποίηση των επισκεπτών της Ρόδου

Ικανοποιημένος είναι ο σύλλογος διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου από την εξέλιξη της έρευνας που συνεχίζεται στο νησί μας και αποσκοπεί στο να αποτυπώσει το βαθμό ικανοποίησης των επισκεπτών μας από τον προορισμό και τις υπηρεσίες που προσφέρει κατά τις διακοπές τους.

Όπως δήλωσε στη «Ρ» ο πρόεδρος του συλλόγου Γιώργος Ματσίγκος, μέχρι στιγμής έχουν συγκεντρωθεί περίπου 2.000 ερωτηματολόγια, και ο στόχος είναι μέχρι το τέλος της τουριστικής περιόδου να συγκεντρωθούν συνολικά 4.000 ερωτηματολόγια κάτι που αναμένεται να επιτευχθεί.

Αυτό, όπως τόνισε ο κ. Ματσίγκος, θα βοηθήσει ώστε να βγουν συμπεράσματα που θα περιλαμβάνουν κάθε μήνα διακοπών, κάθε εθνικότητα, κάθε περιοχή στο νησί και κάθε κατηγορία ξενοδοχείου που έχει φιλοξενήσει τους ερωτηθέντες.

Μάλιστα, το ερωτηματολόγιο φέτος είναι διευρυμένο και στοχευμένο όπως υπογράμμισε ο πρόεδρος του συλλόγου, ο οποίος έκανε γνωστό ότι στις αρχές Νοεμβρίου θα γνωρίζουμε τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας.

Ένα μήνα αργότερα θα έχουμε μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα ενώ η παρουσίαση των τελικών αποτελεσμάτων θα γίνει κατά τη διεξαγωγή της ημερίδας ποιότητας που θα πραγματοποιήσει ο σύλλογος τον ερχόμενο Απρίλιο.

Υπενθυμίζεται ότι ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου σε συνεργασία με το ACT – American College of Thessaloniki, μέλος του Κολλεγίου Ανατόλια (www.act.edu) και τους υπεύθυνους καθηγητές, Δρα Νικόλαο Χουρβουλιάδη, Διευθυντή του Business School του ACT και Ανέστη Αναστασίου, υπεύθυνο Προγραμμάτων Τουρισμού του ACT, συνεχίζουν για δεύτερη χρονιά τη διεξαγωγή της έρευνας ποιότητας του προορισμού στη Ρόδο.

Η συλλογή των ερωτηματολογίων ξεκίνησε από τις αρχές Μαΐου 2018. Όπως αναφέρουν ο πρόεδρος του ΣΔΞΡ Γιώργος Ματσίγκος και η γ.γ. Τίνα Ξάνθη, «σκοπός της έρευνας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά είναι η προσπάθεια αναβάθμισης και βελτίωσης των παρεχόμενων υπηρεσιών και υποδομών του νησιού μας.

Τα ερωτηματολόγια έχουν μεταφραστεί σε τέσσερις γλώσσες και συγκεντρώνονται με τη βοήθεια των τοπικών τουριστικών γραφείων καθώς και των Tour Operator που δραστηριοποιούνται στο νησί μας.  Η διανομή γίνεται στα λεωφορεία κατά την αναχώρηση των τουριστών για το αεροδρόμιο καθώς και στα Ξενοδοχεία  εντός των οποίων εργάζονται τα μέλη του Συλλόγου Διευθυντών Ξενοδοχείων.

Γίνεται προσπάθεια ώστε φέτος τα ερωτηματολόγια να συλλέγονται από περισσότερα σημεία, για  να έχουμε ευρύτερο φάσμα απόψεων από τους επισκέπτες μας.

Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας και την επεξεργασία από το ACT – American College of Thessaloniki, θα γίνει τον Νοέμβριο του 2018 εκδήλωση παρουσίασης των αποτελεσμάτων της έρευνας και σύγκρισής τους με τα ευρήματα της περασμένης χρονιάς. Με αυτήν την ενέργεια θα είναι εύκολο να προγραμματίσουμε αντικειμενικές βελτιώσεις έπειτα από τις έγκυρες υποδείξεις των πελατών».

Υπενθυμίζουμε ορισμένα από τα κύρια σημεία της έρευνας που πραγματοποιήθηκε πέρσι στο νησί μας και αναμένονται με ενδιαφέρον τα δεδομένα της νέας έρευνας για να γίνει σύγκριση ώστε να προκύψουν τα τελικά συμπεράσματα για τη σαιζόν του 2018:

• Όσον αφορά στη μέση διαμονή, οι Ρώσοι διαμένουν στο νησί περισσότερες ημέρες σε σχέση με τους Γερμανούς ή τους Βρετανούς.

• Αντίστοιχα η διαφοροποίηση της διάρκειας παραμονής, επηρεάζεται από τον μήνα. Ο Σεπτέμβριος είναι ο μήνας ο οποίος χαρακτηρίζεται από τη μεγαλύτερη διάρκεια παραμονών.

• Παρά την ομολογουμένως μεγάλη συμβολή του Ίντερνετ στην επιλογή της Ρόδου ως τόπο διακοπών, στην περίπτωση των Ρώσων, ιδιαίτερη βαρύτητα έχει το παραδοσιακό γραφείο ταξιδίων.

• Οι παραλίες, η φύση, η ιστορία και ο πολιτισμός αποτελούν καθοριστικούς λόγους επιλογής της Ρόδου.

• Πάνω από το 70% του δείγματος ξοδεύουν λιγότερα από 40 ευρώ την ημέρα, πέραν του κόστους του πακέτου τους.

•  Στα αποτελέσματα της έρευνας, «πρωταθλητές» στα φθηνότερα πακέτα διακοπών αναδεικνύονται οι Ρώσοι. Εκείνοι όμως, που ξοδεύουν λιγότερα κατά την παραμονή τους στη Ρόδο είναι οι Γερμανοί.

• Ο συνολικός βαθμός ικανοποίησης των τουριστών είναι σχετικά υψηλός. Τα σημεία που χρειάζονται βελτίωση είναι η καθαριότητα και οι συγκοινωνίες στο νησί

• Σημαντικό ποσοστό των τουριστών, αν και παραμένουν στο νησί κατά μέσο όρο 9 με 10 ημέρες, δεν επισκέπτονται καθόλου την παλιά και νέα πόλη της Ρόδου. Το υψηλότερο ποσοστό, 31%, σημειώνεται στους Βρετανούς.

• Στα αισιόδοξα μηνύματα κατατάσσεται το πολύ υψηλό ποσοστό των ερωτηθέντων να συστήσουν τη Ρόδο ως ελκυστικό προορισμό, αλλά και να την επισκεφτούν οι ίδιοι ξανά.