Η ζωή ξεκινά αμέσως μετά τις πανελλαδικές εξετάσεις, ανεξαρτήτως τι θα γράψουμε

Την προσωπική της εμπειρία από την προετοιμασία για τις πανελλαδικές εξετάσεις καταγράφει στο παρακάτω άρθρο η μαθήτρια Μ. Π., η οποία κατάφερε να ενταχθεί στο Τμήμα Βιολογίας του ΕΚΠΑ, μετά την ανακοίνωση των σχετικών αποτελεσμάτων.

Επιλέξαμε το κείμενο που απέστειλαν στη “Ροδιακή” οι φροντιστές καθηγητές της ως  σημαντικό για  να μελετηθεί από τους επόμενους υποψήφιους φοιτητές.

Αναφέρει συγκεκριμένα η νέα πλέον φοιτήτρια από τη Ρόδο:
"Οι πανελλήνιες για εμένα δεν ήταν μόνο μια διαδικασία εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, αλλά και μια δοκιμασία για τον ίδιο μου τον εαυτό, ένας αγώνας που με ωρίμασε.

Σαφώς κατά τη διάρκεια της χρονιάς αντιμετώπισα πληθώρα δυσκολιών, όπως άλλωστε και κάθε υποψήφιος. Το άγχος συγκεκριμένα και ο φόβος της αποτυχίας δεν έλλειπαν καθόλου, ενώ τέτοια συναισθήματα γίνονταν ακόμα εντονότερα τις φορές που δεν έγραφα ικανοποιητικό βαθμό στα διαγωνίσματα. Ευτυχώς δεν άργησα να καταλάβω ότι αυτά αποτελούν μέρος της «προπόνησης», μία διαδικασία με σκοπό ο καθένας μας να θέσει τον πήχη ακόμα πιο ψηλά.

Άλλωστε κατάλαβα πως τo ζήτημα είναι να μαθαίνει κανείς από τα λάθη του, να μην απογοητεύεται και να γίνεται όλο και καλύτερος: αυτό μόνο θα τον βοηθήσει για την τελική δοκιμασία. Ένα ακόμα πρόβλημα που αντιμετώπισα δεν ήταν άλλο από το ωράριο του σχολείου σε συνδυασμό με το φροντιστήριο και το απαραίτητο διάβασμα στο σπίτι, τα οποία απέβαιναν για εμένα πολλές φορές εξαντλητικά.  Η αντιμετώπιση του προβλήματος αποτελεί μονόδρομο: ένα αυστηρό-αναμφισβήτητα πολύωρο- πρόγραμμα μελέτης προσαρμοσμένο στις ανάγκες και τις δυνατότητές μου βοήθησε στο να περιορίσω τις «εξοντωτικές» μέρες της εβδομάδας και ταυτόχρονα να αποφύγω την κακή συνήθεια του «ξενυχτάω για να διαβάσω».

Ας σημειωθεί όμως ότι οποιοσδήποτε θέλει να πάρει στα σοβαρά τις πανελλήνιες και να εκπληρώσει τον στόχο του είναι σημαντικό να έχει την επίγνωση της βαρύτητας μιας τέτοιας απόφασης: πρέπει να θυσιάσει σίγουρα πολλά πράγματα τα οποία ενδεχομένως θεωρεί δεδομένα, τις βόλτες του, τις εκδρομές του· προφανώς όλα αυτά με ένα σχετικό μέτρο. Επειδή ας είμαστε ειλικρινείς, ένα καλό πρόγραμμα είναι αναγκαία αλλά όχι επαρκής προϋπόθεση για να πετύχει κανείς στις πανελλήνιες.

Η προσωπική μου εμπειρία έδειξε ακόμα ότι οι καθηγητές του φροντιστηρίου είναι αρωγοί και καθοδηγητές για έναν συνειδητοποιημένο μαθητή, όμως η ουσιαστική δουλειά γίνεται από τον ίδιο. Επομένως, θα ήταν σφάλμα να περιμένει κανείς να βγει από την τάξη του φροντιστηρίου γνωρίζοντας όσα πρέπει για να αντιμετωπίσει τις εξετάσεις. Γι’αυτό, θεωρώ πως η προσωπική προσπάθεια αποτελεί καθοριστικό παράγοντα για την επιτυχία του μαθητή. Κάτι που με βοήθησε πολύ στην προετοιμασία μου ήταν ακριβώς αυτό: δεν περίμενα από τους καθηγητές να μου βάλουν στο κεφάλι τη γνώση, αλλά επεδίωκα αδιαλείπτως να αναβαθμίζω το γνωστικό μου επίπεδο, να γίνομαι όσο το δυνατόν καλύτερη για τον εαυτό μου, αντλώντας πληροφορίες από κάθε δυνατή πηγή.

Η διάρκεια της προετοιμασίας απαιτεί επιμονή, ζήλο και αυτοπειθαρχία για να αντεπεξέλθει κανείς της απαιτήσεις των εξετάσεων. Έτσι, ακόμα κι αν δεν πετύχει κανείς τον στόχο του βγαίνει από αυτή τη διαδικασία κερδισμένος· με νέες αρετές και ψυχικά εφόδια, έτοιμος να προσπαθήσει μέχρι να πετύχει τον στόχο του. Η ζωή δεν τελειώνει μετά τις πανελλαδικές, αλλά ξεκινά για όλους, ανεξάρτητα των αποτελεσμάτων."