“Σχέδια επί χάρτου...”   Η ανάπλαση του ανατολικού μετώπου της Ρόδου

Γράφει ο Σπύρος Σπυρόπουλος
Σύμβουλος Δ.Κ. Ρόδου


Για πολλοστή φορά ο δήμαρχος απαξιώνει το συμβούλιο της Δημοτικής Κοινότητας Ρόδου φέρνοντας προς ψήφιση σημαντικά θέματα κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Το ίδιο έκανε και  στην τελευταία συνεδρίαση του συμβουλίου της πόλης με θέμα την έγκριση της μελέτης για την  ανάπλαση του ανατολικού μετώπου.

Μόλις δύο ώρες είχαμε να διαβάσουμε και να μελετήσουμε ως σύμβουλοι το σχέδιο για την ανάπλαση του ανατολικού μετώπου της πόλης μας, το οποίο εκπονήθηκε σε κλειστά γραφεία χωρίς καμία διαβούλευση με την κοινωνία, τους φορείς και τους κατοίκους της πόλης. 

Η απόφαση έγκρισης μπορεί να ήταν ομόφωνη όμως εξέφρασα τις αντιρρήσεις- επιφυλάξεις μου (σημειωμένες στα πρακτικά της συνεδρίασης) και τη δυνατότητα βελτίωσής του.

Μετά τις παρατηρήσεις μου έγινε η παραδοχή από τον ίδιο τον κ. δήμαρχο ότι το σχέδιο δεν είναι ολοκληρωμένο και χρήζει αρκετών βελτιώσεων, αλλά κατά τη γνώμη του είναι καλύτερο να έχεις ένα  μη ολοκληρωμένο πρόγραμμα από το να μην έχεις καθόλου.

Αυτές οι πρακτικές με βρίσκουν αντίθετο καθώς παρόμοιες έγιναν και για τη μετεγκατάσταση των Ρομά και για την Παλιά Πόλη και για τη Νέα Αγορά και όλες έπεσαν στο κενό. Το πιθανότερο –κατά την άποψή μου-ένα τέτοιο σχέδιο, μια τέτοια πρόχειρη και εσπευσμένη μελέτη είναι μόνο για τα μάτια του κόσμου-λόγω προεκλογικής περιόδου- και θα στοιβαχτεί όπως τόσες άλλες σε κάποια… συρτάρια.

Σχέδιο ανάπλασης και αναβάθμισης με υποσταθμό υψηλής τάσης και  με διατηρητέα μνημεία- κτίσματα τα οποία είναι ερείπια –ΔΕΗ ΑΛΕΥΡΟΜΥΛΟΣ κλπ-και στα οποία ούτε καν γίνεται αναφορά νομίζω δεν γίνεται…

Επιπλέον:
1) Η οδός Δαμασκηνού στερεί την εύκολη πρόσβαση προς το λιμάνι αφού αναγκάζει (όσους έρχονται τόσο από την πλατεία Αγ. Νικολάου όσο απο Μητρόπολη και πλατεία Φώκιαλη) τους οδηγούς σε υποχρεωτική κυκλική αναστροφή στον κόμβο Εφορίας.

2) Ο κόμβος εισόδου στο λιμάνι γίνεται σε τέτοια θέση που εκ των πραγμάτων  μετατρέπει σε βασικό άξονα (χωρίς πεζοδρόμια) την οδό Κολοκοτρώνη.

3) Υπάρχει πρόβλημα με τις πεζογέφυρες και γενικότερα με τις προσβάσεις στην παραλία.

4) Έλλειψη δρόμου τοπικής σημασίας (εσωτερικός) και χώρο στάσης- στάθμευσης  κατά μήκος των καταστημάτων (Public, Eurobank, cafe).    

5) Παντελής έλλειψη κυκλοφοριακής μελέτης που θα αντιμετωπίσει τα νέα δεδομένα των προτεινόμενων ρυθμίσεων.

6) Σε ένα τόσο σημαντικό εγχείρημα η ενημέρωση, η διαβούλευση και οι τελικές τοποθετήσεις όλων των παραγωγικών φορέων άκρως απαραίτητες.

7) Αγνοεί επιδεικτικά η δημοτική αρχή την υποχρέωσή της να υποχρεώσει τη  ΔΕΗ να συντηρήσει το παλαιό κτίριο, μνημείο βιομηχανικής κληρονομίας υποχρέωσή της,  βάσει του –ΦΕK153/A/28602– για το οποίο είχε δεσμευτεί και ενώπιον της δημοτικής αρχής

8) Η μετεγκατάσταση των Ρομά από τη νέα είσοδο της πόλης και το παραλιακό ανατολικό μέτωπο απέτυχε. Καμία πρόβλεψη και καμία ουσιαστική πρόταση ούτε καν αναφορά στο θέμα.