Ρόδος: Αναμένονται ανακοινώσεις για τη νέα είσοδο της πόλης και το παλιό νοσοκομείο

Ανακοινώσεις για το μεγάλο έργο της νέας εισόδου της πόλης καθώς και για την αξιοποίηση των κτιρίων του παλαιού νοσοκομείου αναμένεται να έχουμε μέσα στον Οκτώβριο και μάλιστα από…κυβερνητικά χείλη, όπως έκανε γνωστό χθες ο Δήμαρχος, κ. Φώτης Χατζηδιάκος, μετά τις συναντήσεις που είχε στην Αθήνα την προηγούμενη εβδομάδα.

Συγκεκριμένα, στην ενημέρωση που έκανε χθες ο Δήμαρχος για τις συναντήσεις του στην Αθήνα όπου μετέβη, αυθημερόν, την περασμένη Πέμπτη, αναφέρθηκε σε εκείνην με τον Γ.Γ. του Υπουργείου Υποδομών και τον Υπουργό τον κ. Σπίρτζη.

Αυτή είχε ως αντικείμενο το μεγάλο έργο που, όπως είπε, παλεύει η Ρόδος από το 1984 και δεν είναι άλλο από τη μελέτη της νέας εισόδου από το αεροδρόμιο στην πόλη, για το οποίο έχει δεσμευτεί ο άξονας του δρόμου, ενώ πρόκειται για εξαγγελία που έγινε τόσο από τον ίδιο τον πρωθυπουργό όσο και από την αντιπολίτευση όταν βρέθηκαν εδώ.

Σύμφωνα με τον Δήμαρχο, λοιπόν, η μελέτη έχει ωριμάσει σε μεγάλο βαθμό και ο σχεδιασμός είναι να γίνει σε δύο φάσεις: Να ξεκινήσει η πρώτη φάση μέχρι την περιοχή Κανδυλί και από εκεί και πέρα στη διαδικασία υλοποίησης αυτού του έργου να προχωρήσει και το υπόλοιπο τμήμα που θα φθάνει στο νοσοκομείο και από εκεί θα συναντάει την περιμετρική στην περιοχή της Καλλιθέας.

Για το έργο αυτό, μάλιστα αναμένονται η οριστικοποίηση της απόφασης και οι σχετικές ανακοινώσεις και μάλιστα μέχρι τα τέλη Οκτώβρη είτε από τον Υπουργός είτε από τον Γ.Γ. καθώς ένας από τους δύο θα έρθει στη Ρόδο. Μάλιστα, ερωτηθείς ο Δήμαρχος, είπε ότι το Υπουργείο έχει εκτιμήσει το κόστος του έργου, γι’ αυτό γίνεται σε δύο φάσεις, ωστόσο δεν θέλησε να πει παραπάνω αφού είπε ότι η όποια εξαγγελία για το φορέα χρηματοδότησης θα γίνει από κυβερνητικό παράγοντα.

Είπε, ακόμη, ότι και οι δύο μελέτες είναι έτοιμες, και της περιμετρικής και η άλλη μέχρι το νοσοκομείο, αλλά επειδή έγιναν κάποιες βελτιώσεις, αποφάσισαν για να μην υπάρξει περαιτέρω καθυστέρηση να ξεκινήσει η πρώτη φάση του έργου που είναι γύρω στα 8,5 χλμ. και το υπόλοιπο θα πάει όλο μαζί. Επίσης, είναι υπολογισμένο το κόστος των απαλλοτριώσεων.

«Θεωρώ ότι είναι ένα από τα σπουδαιότερα έργα γιατί δεν αντέχεται πλέον η κυκλοφορία από τον οδικό άξονα από τα Κρητικά μέχρι το αεροδρόμιο», είπε ο Δήμαρχος και τόνισε ότι αυτό έγινε κατανοητό και από τους Υπουργούς και τους αρμόδιους υπηρεσιακούς. Μάλιστα, θεωρεί ότι και με κάποιες παρεμβάσεις που θα γίνουν μετά εκεί, θα λυθεί οριστικά το θέμα της συγκοινωνίας από την πόλη της Ρόδου μέχρι το αεροδρόμιο.

Για το παλιό νοσοκομείο
Μαζί με τον Πρόεδρο του ΤΕΕ Δωδεκανήσου, κ. Γλυνό, είχαν συνάντηση με τον νεοδιορισθέντα πρόεδρο της ΚΤΥΠ Α.Ε. για την εκκρεμότητα στο 18θεσιο σχολείο Αρχαγγέλου που σταμάτησε γιατί είχε κάποια προβλήματα ο εργολάβος και κατάφεραν να το ξεμπλοκάρουν.

Παράλληλα, ζήτησε τη δέσμευσή του να έρθει στη Ρόδο με την ευκαιρία κάποιων παρεμβάσεων που σχεδιάζει να κάνει η Εταιρία στο Καστελόριζο για να δουν το μεγάλο θέμα που απασχολεί το νησί, τη μερική μεταστέγαση του Δικαστηρίου στους χώρους του παλαιού νοσοκομείου και κατά συνέπεια την αξιοποίηση των κτιρίων του συγκροτήματος.

Πρόκειται για τα παλιά ιταλικά κτίρια, την παλιά τετραώροφη πτέρυγα, την πρώην μαιευτική και παιδιατρική κλινική που και εκείνη παραμένει αυτή τη στιγμή σε κατάσταση εγκατάλειψης. Όπως είπε, και για το θέμα αυτό έτυχαν μίας θετικής ανταπόκρισης και μάλιστα αναμένεται επίσκεψη των αρμοδίων της ΚΤΥΠ μέσα στον Οκτώβριο για να δουν πως μπορούν να προχωρήσουν αυτό το θέμα.

Αναβάθμιση της δημοτικής συγκοινωνίας
Στη συνέχεια, ενημέρωσε για τη συνάντηση που είχε μαζί με στελέχη της ΡΟΔΑ με τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Μεταφορών σχετικά με το θέμα που προέκυψε με το σχέδιο νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή για τα υδροπλάνα, το οποίο περιλαμβάνει και διατάξεις για την εναρμόνιση της δικής μας νομοθεσίας με ευρωπαϊκή οδηγία και έχει να κάνει με την εκτέλεση συγκοινωνιακού έργου στις αστικές περιοχές.

Ο Δήμαρχος επιβεβαίωσε αυτό που είχε πει και ο Αναπληρωτής Υπουργός Ναυτιλίας κ. Νεκτάριος Σαντορινιός τις προηγούμενες ημέρες από τη Ρόδο, ότι δηλαδή, σε επίπεδο Βουλής, θα διευκρινιστεί το θέμα της εκτέλεσης της αστικής συγκοινωνίας, ώστε να συνεχίσει να εκτελείται από τη ΡΟΔΑ. Εκεί, όμως, όπως είπε, μπήκαν και άλλοι παράμετροι όπως είναι η βελτίωση του στόλου της, η δυνατότητα πρόσληψης προσωπικού «αφού όσα λεωφορεία και να έχει κανείς εάν δεν του δοθεί η δυνατότητα για περισσότερους οδηγούς, η ανανέωση του στόλου παραμένει γράμμα κεν».

Στο σημείο αυτό, ο κ. Χατζηδιάκος αναφέρθηκε και στα σχέδια της Δημοτικής Αρχής για την αναβάθμιση της αστικής συγκοινωνίας στο νησί. Όπως είπε, λοιπόν, φιλοδοξία τους είναι να προμηθευτούν ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα τα οποία θα εξυπηρετούν κάποια κομβικά σημεία της πόλης, όπως από το λιμάνι προς το κέντρο, ή από περιφερειακές θέσεις στάθμευσης προς το κέντρο.

Ήδη, έχουν πάρει μία έγκριση από ευρωπαϊκό πρόγραμμα που είναι το ίδιο για τους ενημερωτικούς πίνακες που θα τοποθετηθούν στις στάσεις των λεωφορείων. Σ’ αυτό έχουν περιλάβει και την προμήθεια δύο ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων, μάλιστα η Αποκεντρωμένη ενέκρινε τη σχετική διαδικασία του διαγωνισμού.

Επίσης, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ανοιχτά Κέντρα Εμπορίου» που θα πραγματοποιηθεί σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Δωδεκανήσου, δίνεται η δυνατότητα να προμηθευτούν τέτοια αυτοκίνητα, οπότε θα προμηθευτούν άλλα δύο. Παράλληλα, θύμισε ότι με τον Πρόεδρο της ΡΟΔΑ έχουν μεταβεί στην Αθήνα και έχουν ξεκινήσει μία διαδικασία leasing για την ανανέωση του στόλου σε βάθος τριετίας, κάτι που σημαίνει ότι η Επιχείρηση θα προμηθευτεί τριάντα καινούργια λεωφορεία τα οποία θα δρομολογηθούν για τις υπεραστικές γραμμές.

Όλα αυτά, τέθηκαν υπόψη του Γ.Γ., ωστόσο εμπλέκεται και το Υπουργείο Εσωτερικών, και όπως είπε ο Δήμαρχος έγινε, καταρχήν, κατανοητό το αίτημα με τη λογική ότι δεν πληρώνει το δημόσιο, ούτε το ταμείο του Δήμου αλλά είναι από τις ανταποδοτικές κατηγορίες η πρόσληψη προσωπικού αφού οι ίδιοι οι εργαζόμενοι με τις υπηρεσίες που προσφέρουν καλύπτουν τη μισθοδοσία τους.

Τώρα, λοιπόν, θα πρέπει να δοθεί από το ΥΠΕΣ στη ΡΟΔΑ η δυνατότητα να προσλάβει περισσότερους οδηγούς.

Επίσης, έθεσε και το θέμα των μικρών ηλεκτροκίνητων αυτοκίνητων, των λεγόμενων golf cars τα οποία ο Δήμος θέλει να προμηθευτεί για να σταματήσει την κυκλοφορία τροχοφόρων εντός της Μεσαιωνικής Πόλης.

Όπως είπε ο κ. Χατζηδιάκος, από το Υπουργείο δείχνουν κατανόηση αλλά κολλάνε στις διαδικασίες, τονίζοντας ότι χωρίς τη δυνατότητα πρόσληψης προσωπικού δεν μπορεί να υπάρξει σχεδιασμός.