Φτάνει μόνο η αύξηση στις αφίξεις τουριστών στη Ρόδο;

Τις επισημάνσεις του για την εξέλιξη της τουριστικής περιόδου με αφορμή την καλή πορεία του Σεπτεμβρίου και την αύξηση στις αφίξεις, καταθέτει ο πρόεδρος του συλλόγου διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου Γιώργος Ματσίγκος.

Ειδικότερα αναφέρεται στα χαρακτηριστικά της τουριστικής περιόδου και στη στάση των επαγγελματιών, θέτοντας παράλληλα και τους προβληματισμούς του για τη διαμόρφωση του τουριστικού προϊόντος στον τόπο μας.

Πιο συγκεκριμένα ο κ. Ματσίγκος αναφέρει τα εξής: 
«Με αφορμή τα τελευταία αποτελέσματα αφίξεων στο νησί μας που δείχνει σημαντική αύξηση αφίξεων 8% αλλά και παράπονα από όλους, θα ήθελα να επισημάνω τα εξής. 

Πράγματι είχαμε αύξηση αφίξεων αλλά δεν γνωρίζουμε πόσες διανυκτερεύσεις έ-χουμε σχετικά με πέρυσι και τα τελευταία χρόνια. (Η έρευνα του Συλλόγου μας θα δείξει καθώς επίσης και πόσα ξόδεψαν και πού). 

Επιπλέον έχουμε διαμαρτυρίες ότι έχουμε φθηνό τουρισμό, δεν ξοδεύουν, δεν κυκλοφορούν οι τουρίστες κτλ. κτλ.

Άλλοι τα βάζουν με τους τουριστικούς πράκτορες ότι μας έφεραν φθηνοτουρίστες,  άλλοι κατηγορούν τους ξενοδόχους ότι πουλάνε τα δωμάτια με all inclusive και άλλοι κατηγορούν τους διευθυντές ότι κρατάνε τους πελάτες μέσα στα ξενοδοχεία.

Μήπως φταίει η υπερφορολόγηση και η κατάργηση των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ; (έχουμε τον υψηλότερο ΦΠΑ και φορολόγηση στην Ευρώπη!!! Μήπως φταίει το τέλος διανυκτέρευσης που στερεί από την αγορά της Ρόδου το ποσό αυτό;).

Μήπως μειώθηκαν οι διανυκτερεύσεις; Μήπως αυξήθηκαν περισσότερο οι κλίνες; Νόμιμες, παράτυπες ή παράνομες (AIRBNB μεγάλη αύξηση).

Μήπως έχουμε πρόβλημα κυκλοφοριακό και πάρκινγκ, οπότε δεν επισκέπτονται την πόλη οι επισκέπτες μας;

Μήπως φταίνε οι κράχτες και η άγρα πελατών; (Μεσαιωνική Πόλη).

Μήπως φταίει και η κατάργηση των πτήσεων της Ryanair; (Θα φανεί το πρόβλημα πιο έντονα τον χειμώνα). 

Μήπως φταίμε εμείς που δεν αντισταθήκαμε στην αύξηση του ΦΠΑ και τώρα ενώ εισπράττουμε... τα ταμεία είναι μείον; 

Μήπως τελικά φταίμε όλοι, άλλοι λίγο και άλλοι πολύ; 

Μήπως είχαμε καλομάθει να δουλεύουμε 6 μήνες και να ζούμε 12. Αλλά τώρα δεν βγαίνουμε διότι δεν περισσεύει μετά από τόσους φόρους και έξοδα;… 

Μήπως ο ανταγωνισμός είναι μεγαλύτερος; 

Μήπως είναι ευκαιρία να συνεργαστούμε ειλικρινά, αρ-χές, φορείς, επιχειρηματίες και εργαζόμενοι για την βελτίωση των υποδομών, της ποιότητας και της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου;…

Μεμονωμένα έχουν γίνει προσπάθειες αρκετές, οργανωμένα όμως όλοι μαζί ενωμένοι, αποφασιστικά και μεθοδικά όχι!!!

Ακούμε συχνά ενέργειες και προσπάθειες για επιμήκυνση!…

Με συσκέψεις και ευχολόγια επιμήκυνση δεν θα έχουμε!… Μέτρα χρειάζονται εδώ και τώρα, από την κυβέρνηση, φορείς, αρχές, επιχειρηματίες, εργαζόμενους!

Με την ευκαιρία αυτή καταθέτω εκ νέου τις προτάσεις του Συλλόγου μας μετά από συνέδρια, ημερίδες, έρευνες και συσκέψεις που είχαμε τα τελευταία 10 χρόνια, αλλά και ενέργειες – μέτρα που εφάρμοσαν οι ανταγωνιστές μας και πέτυχαν, όπως η Κύπρος, η Βουλγαρία, η Μάλτα και η Τουρκία… 

Βέβαια, για να πετύχουμε χρειάζεται συν εργατικότητα, ειλικρινής συνεργασία, όχι μυστικοπάθεια, αποφασιστικότητα, φορέων, αρχών, επιχειρηματιών, εργαζομένων, κυβέρνησης και λήψη άμεσων μέτρων, με μείωση της φορολογίας, επιδότηση εργασίας και τόσα άλλα τα οποία έχουν μηδενικό κόστος (αφού δεν εισπράττουμε τον χειμώνα) θα είναι όμως κίνητρο για μειωμένες τιμές πακέτου, ώστε να γίνουμε πιο ανταγωνιστικοί. 

Χρειάζεται οργάνωση και προβολή των εναλλακτικών μορφών τουρισμού και ειδικά της τοπικής γαστρονομίας, δημιουργίας 3 γηπέδων γκολφ και τόσα άλλα που ακολουθούν με υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας και τήρησης των συμφωνηθέντων. 
Όλοι μαζί... μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα... μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα!»

Προτάσεις για την επιμήκυνση
Ειδικότερα για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου αναφέρει τα εξής:

 «Η Ρόδος μας έχει  ιδανικές κλιματικές συνθήκες για τουρισμό χειμώνα καλοκαίρι, έχουμε αξιοθέατα, πολιτισμό, αρχαιότητες, μοναστήρια, εμπορικά κέντρα, ποιοτικά αγροτικά προϊόντα, ξενοδοχειακές υποδομές, κέντρα Spa, CASINO, γήπεδα, γυμναστήρια, μόνο λίγα γήπεδα του Golf χρειαζόμαστε.

Έχουμε τόσες πολλές εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως: Θρησκευτικός (μοναστήρια-εκκλησίες)–Πολιτιστικός (Μεσαιωνική Πόλη, μουσεία, αρχαιολογικοί χώροι) - Γαστρονομίας-Αγροτουρισμός (καλλιέργεια – συγκομιδή καρπών, γιορτές πορτοκαλιού, λαδιού, ελιάς)- περιπατητικός-shopping-citybreaks-casino-χαλάρωσης-ιατρικός-διασκέδασης-αθλητικός-συνεδριακός-μαθητικός-Honeymoon κ.α.

Ήδη οι μεγάλοι τουριστικοί οργανισμοί το σκέπτονται, το συζητούν, εμείς τι κάνουμε; Αποφασιστικότητα χρειάζεται εδώ και τώρα!

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ:
1. Απευθείας αεροπορική τακτική σύνδεση περιοχών με κράτη, όπως Ρωσία, Τουρκία, Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ισραήλ, Σουηδία, Φινλανδία, σε συνεργασία με Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες.

2. Συνεχής λειτουργία πλήρως εξοπλισμένων ξενοδοχείων μς θερμαινόμενη πισίνα, χώρος εκδηλώσεων κ.λπ.

3. Σημαντικές μειωμένες τιμές σε σχέση με τους θερινούς μήνες.

4. Συνειδητοποίηση ότι η λειτουργία των μονάδων κατά τη χειμερινή περίοδο δεν είναι αποδοτική, τουλάχιστον στην αρχή, αλλά χρειάζεται “προσάναμμα”.

5. Οργάνωση εκδηλώσεων προγραμμάτων - ειδικών βραδιών εντός των ξενοδοχείων (μαθήματα χορού, μαγειρικής, παιχνίδια κ.λπ.).

6. Προσήλωση στην ποιότητα - τιμή.

7. Τήρηση υποσχέσεων υπηρεσιών με υπογραφή συμφώνου συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων.

8. Συνεχής και έντονος προσανατολισμός marketing.

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΑΠΟ ΚΡΑΤΟΣ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΕΣ, ΔΗΜΟΥΣ, ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ
1. Βελτιώσεις υποδομών αεροδρομίων, οδικών δικτύων, στάσεων λεωφορείων – δρομολογίων – οργάνωση παραλιών.

2. Βελτιώσεις αθλητικών εγκαταστάσεων – ψυχαγωγίας και χρήση από επισκέπτες.

3. Δημιουργία γηπέδων γκολφ και αθλοπαιδιών.

4. Ικανοποίηση ειδικών ενδιαφερόντων.

5. Πολιτιστικές δραστηριότητες, ενημέρωση και προβολή.

6. Συνεργασία επιχειρηματιών - Τοπικής Αυτοδιοίκησης – ΕΟΤ - τουριστικών οργανισμών - αεροπορικών εταιρειών.

7. Μείωση φόρων.

8. Μειωμένο ενεργειακό τιμολόγιο.

9. Μείωση τιμών εισόδου αρχαιολογικών χώρων.

10. Μείωση κόστους visa από Ρωσία, Ουκρανία και Τουρκία.

11. Μείωση τελών αεροδρομίου.

12. Έγκαιρη ενημέρωση - προβολή προγραμμάτων.

13. Τήρηση υποσχέσεων.

14. Επιδότηση εργασίας αντι-ανεργίας στις επιχειρήσεις (ασφαλστικές εισφορές).

15. Προγράματα 3ης ηλικίας (επιδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση).

16. Στοχευμένο marketing ανά προορισμό ανάλογα με το ενδιαφέρον των πελατών. Π.χ. Ισραήλ (ταξίδια αγορών - διασκέδασης -αξιοθέατα), Ρωσία (θρησκευτικός τουρισμός - γαστρονομίας - χαλάρωσης - ψώνια), Σκανδιναβικά κράτη (Golf)...

17. Προβολή όλων των εναλλακτικών μορφών τουρισμού ανά περιοχή και προορισμό.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ-ΛΟΙΠΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
1. Ανοιχτά καταστήματα - εστιατόρια - μπαρ.

2. Ειδικές τιμές τον χειμώνα – Εκπτωτικές κάρτες.

3. Rent-a-car: Ειδικές τιμές, δωρεάν parking.

4. Χειμερινές εκδρομές - διαδρομές.

5. Ανάδειξη  - προβολή τοπικής γαστρονομίας.

6. Κατάλογος ανοιχτών επιχειρήσεων – Εκπτωτικά κουπόνια - Προβολή.

7. Ανάδειξη εποχικών πλεονεκτημάτων του τόπου μας.

8. Προβολή της διαφορετικότητας των ελληνικών διακοπών και φιλοξενίας.

9. Συνεχής προβολή με επιμονή και υπομονή.

10. Συνεργασία με Aegean και Ellinair για αεροπροικές συνδέσεις - διευκολύνσεις.

11. Συνεργασία  με Υπουργείο Τουρισμού - Υπηρεσία Τουρισμού Περιφέρειας  - Δ/νση Τουρισμού Δήμου - Ένωση Ξενοδόχων Ρόδου - Ένωση Τουριστικών Γραφείων - Επιμελητήριο  - ΣΕΤΕ και όλων των φορεών που εμπλέκονται με τον τουρισμό.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να επισημάνω γι’ άλλη μία φορά ότι δεν υστερούμε σε τίποτα από τους ανταγωνιστές μας. Είναι ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια καινούρια εμπειρία ζωής προβάλλοντας εξειδικευμένα και αναδεικνύοντας όλες τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού που διαθέτουμε, βελτιώνοντας παράλληλα τις υποδομές.

Συνεργαζόμενοι όλοι μαζί ειλικρινά, επιδεικνύοντας μεγαλύτερο επαγγελματισμό και ικανότητα συνεργασίας, συντονισμό στρατηγικών δραστηριοτήτων, σωστή και έγκαιρη προβολή με διαφοροποίηση του προϊόντος μας, μπορούμε να πετύχουμε την πολυπόθητη επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στοχεύοντας πάντα στην ποιότητα σε προσιτή τιμή».