Δ. Γάκης από τη Λέρο: «Να ενταχθεί με δημιουργικό τρόπο η διδασκαλία της τοπικής ιστορίας στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των σχολείων»

Ο βουλευτής Δωδεκανήσου από τη Λέρο, όπου συμμετείχε στις επετειακές εκδηλώσεις για την ηρωϊκή θυσία των Ελλήνων ναυτικών του Α/Τ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ, έστειλε επιστολή προς τον Υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Γαβρόγλου ζητώντας την πιο ενεργό συμμετοχή των μαθητών των σχολείων σε εκδηλώσεις που αφορούν σημαντικά ιστορικά ορόσημα του τόπου τους.

Πιο συγκεκριμένα, η πρόταση του βουλευτή Δωδεκανήσου, όπως διαμορφώθηκε μετά από εκτενή και εποικοδομητική συζήτηση με πολίτες (γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές) της Λέρου, αφορά στη διδασκαλία της τοπικής ιστορίας του κάθε Δήμου με σύγχρονο και παιδαγωγικά κατάλληλο τρόπο, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος των σχολείων.

«Στόχος μας και απαίτηση των τοπικών κοινωνιών είναι η διδασκαλία της τοπικής ιστορίας στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, αφιερώνοντας μία ημέρα, που θα προσδιοριστεί με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, στην διδασκαλία της τοπικής ιστορίας μέσα στην ώρα της δημιουργικής απασχόλησης και θα ολοκληρώνεται με την συμμετοχή των σχολείων στις δημόσιες εκδηλώσεις.

Έτσι, με την ενεργό συμμετοχή των μαθητών και των εκπαιδευτικών στις εορταστικές εκδηλώσεις, αυτές θα πάρουν ένα πιο δημιουργικό χαρακτήρα. Θα μετατραπούν σε ένα «παιδαγωγικό εργαστήρι», συζήτησης για τα σύγχρονα προβλήματα/προκλήσεις της παιδαγωγικής διδακτικής διαδικασίας, που θα ενισχύσει τόσο την εκπαίδευση όσο και την πραγματική κοινωνική συνοχή στα νησιά μας», καταλήγει στην επιστολή του προς τον Υπουργό Παιδείας ο Δημήτρης Γάκης.

Ακολουθεί η επιστολή του βουλευτή Δωδεκανήσου Δημήτρη Γάκη προς τον Υπουργό Παιδείας Κωνσταντίνο Γαβρόγλου:

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, κ. Κωνσταντίνο Γαβρόγλου

Αγαπητέ κύριε Γαβρόγλου,

Από την ακριτική Λέρο, που σήμερα, 26 Σεπτεμβρίου, τιμά την 75η επέτειο από την ηρωϊκή θυσία των Ελλήνων ναυτικών του Α/Τ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ στην αντιφασιστική μάχη των Λαών για Ελευθερία και Εθνική ανεξαρτησία, θα ήθελα με την παρούσα να σας ενημερώσω για ένα

ζήτημα παιδαγωγικού και κοινωνικού χαρακτήρα που απασχολεί έντονα τις τοπικές νησιωτικές κοινωνίες της Δωδεκανήσου και όχι μόνο. Το ζήτημα αφορά στην ενεργό συμμετοχή των μαθητών των σχολείων των νησιών σε εκδηλώσεις που αφορούν σημαντικά ιστορικά ορόσημα του τόπου. Σε γεγονότα, που καθορίζουν την ιστορική πορεία του νησιού αλλά και όλης της Δωδεκανήσου, όπως είναι χαρακτηριστικά η σημερινή επέτειος της βύθισης του Α/Τ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΟΛΓΑ στη Λέρο το 1943.

Τέτοιες εκδηλώσεις (πέραν της 7ης Μαρτίου, που γιορτάζουμε την επίσημη Ενσωμάτωση της Δωδεκανήσου στην Ελλάδα), είναι διαφορετικές για κάθε νησί, συμβάλλουν όμως το ίδιο σημαντικά στον κοινό στόχο: Τη διατήρηση της ιστορικής μνήμης, την ανάδειξη των αγώνων των νησιών μας και την προβολή των επιτευγμάτων των νησιωτών σε κάθε επίπεδο κοινωνικής και πολιτισμικής δραστηριότητας. Αφορούν εν τέλει, στον ιδιαίτερο τοπικό χαρακτήρα του κάθε νησιού.

Κύριε υπουργέ,

Με αφορμή τη σημερινή εκδήλωση και τη συζήτηση που έγινε με τους πολίτες (γονείς, εκπαιδευτικούς και μαθητές) της Λέρου για το αν θα πρέπει να συμμετάσχουν επίσημα τα σχολεία σε αυτήν, θα ήθελα να σας καταθέσω τη δική μου πρόταση για το θέμα, που έχει ως εξής:

Μέσα στο πλαίσιο της δημιουργικής απασχόλησης / πρότζεκτ ή άλλης παρόμοιου χαρακτήρα δράσης του εκπαιδευτικού προγράμματος των σχολείων, να αφιερώνεται μια ολόκληρη ημέρα στη δημιουργική απασχόληση και να διδάσκεται με σύγχρονο και παιδαγωγικά κατάλληλο τρόπο η τοπική Ιστορία του κάθε Δήμου / τόπου / νησιού.

Η ημέρα αυτή, θα προσδιορίζεται με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου και στο πρόγραμμά της θα εντάσσεται η διδασκαλία της Ιστορίας του τόπου και η επί της ουσίας συμμετοχή των μαθητών στις εορταστικές εκδηλώσεις.

Έτσι, μας δίνεται μια ξεχωριστή ευκαιρία να φωτίσουμε σημαντικές πτυχές της Ιστορίας του κάθε τόπου, ενώ ταυτόχρονα, μέσω της ιστορικής αναδρομής, της μάθησης, με σύγχρονα εκπαιδευτικά εργαλεία και της ενεργού συμμετοχής των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού στην εκδήλωση, αυτή θα πάρει ένα πιο δημιουργικό χαρακτήρα. Θα μετατραπεί σε ένα «παιδαγωγικό εργαστήρι», μια διευρυμένη συζήτηση αναζήτησης λύσεων για τα σύγχρονα προβλήματα / προκλήσεις της παιδαγωγικής / διδακτικής διαδικασίας, που θα ενισχύσει τόσο την εκπαίδευση όσο και την πραγματική κοινωνική συνοχή στα νησιά μας.

Με εκτίμηση,

Δημήτριος Γάκης
Βουλευτής Δωδεκανήσου