Μ. Κόνσολας: «Τουρισμός και Διαδίκτυο: μια σχέση με σημείο αναφοράς στο μέλλον»

Την πεποίθηση ότι η σχέση του τουρισμού με το διαδίκτυο δεν εξελίσσεται απλά αλλά αποτελεί πλέον μια ισχυρή και μόνιμη τάση που επεκτείνεται σε όλες τις εκφάνσεις του τουριστικού προϊόντος, εξέφρασε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας και Βουλευτής Δωδεκανήσου κ. Μάνος Κόνσολας κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, στο Επιστημονικό Συνέδριο με θέμα: «Τουρισμός-Διαδίκτυο και ο ρόλος της Περιφέρειας».

Το συνέδριο διοργανώθηκε στη Ρόδο από τον Τομέα Ιστορίας, Φιλοσοφίας και Κοινωνιολογίας Δικαίου της Νομικής Σχολής του Α.Π.Θ., την Εταιρεία Επιστημόνων Επικοινωνίας και Δημοσιογράφων και την Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.

Ο Μάνος Κόνσολας αναφέρθηκε στον κυρίαρχο ρόλο πλέον του Διαδικτύου από τις κρατήσεις έως την επικοινωνιακή διαχείριση και την τουριστική προβολή.

«Αυτό που πρέπει να αντιληφθούν όλοι είναι ότι στην ψηφιακή εποχή, η επανατοποθέτηση του τουριστικού μας προϊόντος μέσα από τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο, μπορεί να προσδώσει ένα σημαντικό πλεονέκτημα στη χώρα μας .

Πρέπει να πάμε σε έναν επανασχεδιασμό με γνώμονα σύγχρονα κριτήρια και με την εφαρμογή εναρμονισμένων υπηρεσιών ψηφιακού τουρισμού. Από την παροχή πληροφορίας έως την εμπορική και επιχειρηματική συναλλαγή.» τόνισε ο Τομεάρχης Τουρισμού της Νέας Δημοκρατίας.

Παράλληλα, ο κ.Κόνσολας μίλησε για την προγραμματική πρόταση της Νέας Δημοκρατίας που περιλαμβάνει τη δημιουργία 5 Κέντρων Ψηφιακής και Διαδικτυακής Επικοινωνίας για τον τουρισμό, σε Αττική, Β. Ελλάδα, Κρήτη, Ιόνιο, Νησιά Αιγαίου, που θα έχουν τις εξής λειτουργίες:

1ον) Συντονισμός στην εξυπηρέτηση της προσφοράς και της ζήτησης, κάτι που θα αυξήσει τις πωλήσεις σε περιφερειακό και τοπικό επίπεδο και θα μειώσει το κόστος για τις επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό.

2ον) Ψηφιακή Συλλογή Πρωτογενών Δεδομένων Τουριστικού Ενδιαφέροντος με την ενεργοποίηση και λειτουργία Δορυφόρων Λογαριασμών Τουρισμού. Είναι ο μόνος αξιόπιστος τρόπος για να έχουμε ακριβή στοιχεία για τον αριθμό των αφίξεων και για τα ποιοτικά δεδομένα του τουρισμού.

3ον) Επεξεργασία και αξιολόγηση δεδομένων με σκοπό την δημιουργία κατευθύνσεων, εκπαίδευσης και παροχής συμβουλευτικών υπηρεσιών προς τρίτους (όπως φορείς και Ο.Τ.Α.), με σκοπό την βελτίωση των υπηρεσιών και την αύξηση της παραγωγικότητας με στόχο την διεύρυνση των τουριστικών εισροών στη χώρα μας με ταυτόχρονη αύξηση της κατανάλωσης, αύξηση της μέσης παραμονής, ασφάλεια και πληροφόρηση για δραστηριότητες και εκδηλώσεις.

Ο κ.Κόνσολας επισήμανε επίσης ότι η τεχνολογική επανάσταση και η ψηφιακή εποχή επιβάλλουν και την αλλαγή του μοντέλου τουριστικής προβολής. Παρουσίασε την προγραμματική πρόταση της Νέας Δημοκρατίας για ένα νέο μοντέλο προβολής και προώθησης του Ελληνικού τουρισμού στο οποίο θα υπάρχει τριμερής συμμετοχή (Κράτος, αυτοδιοίκηση και ιδιωτική πρωτοβουλία), με βασικά χαρακτηριστικά:

1ον-Τη δημιουργία Κεντρικού Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού με τη συμμετοχή Κράτους, ΣΕΤΕ και ιδιωτών που θα αναλάβει την προβολή και την προώθηση του τουριστικού προϊόντος.

2ον-Τη σύσταση Οργανισμών Διαχείρισης Προορισμού τόσο σε περιφερειακό όσο και σε τοπικό επίπεδο με τη συμμετοχή της αυτοδιοίκησης και της ιδιωτικής πρωτοβουλίας.