Θα διατεθούν 3,5 εκατομμύρια για την ασφάλεια των λιμανιών της Ρόδου

Για τις τελευταίες εξελίξεις σε δύο μεγάλα έργα που “τρέχει” αυτή την περίοδο το δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου (Λ.Τ.), ενημέρωσε το Διοικητικό Συμβούλιο, στη χθεσινή του συνεδρίαση, ο Πρόεδρός του κ. Μιχάλης Χριστοδούλου.

Το ένα είναι το μεγάλο έργο για την αναβάθμιση της ασφάλειας των λιμανιών μας, που είναι χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό 3 εκατομμύρια 526 χιλιάδες ευρώ και η καταληκτική ημερομηνία για ν’ αναδειχθούν  οι φάκελοι των προσφορών από τους ενδιαφερόμενους είναι η 30ή Οκτωβρίου.

Μάλιστα, η διακήρυξη προέβλεπε ότι όλοι οι ενδιαφερόμενοι, οι Εταιρίες που δήλωσαν συμμετοχή, έπρεπε να προσέλθουν, δια εκπροσώπων τους, για να δουν το χώρο που θα γίνει το έργο και μάλιστα στη διακήρυξη αναφέρεται ότι η μη προσέλευσή τους στους χώρους είναι όρος αποκλεισμού από τον διαγωνισμό. Έτσι, σύμφωνα με τον κ. Χριστοδούλου, προσήλθαν έξι Εταιρίες από όλη την Ελλάδα, και μία από τη Ρόδο.

Όπως δήλωσε, ευελπιστούν ότι στις 30 Οκτωβρίου θα υπάρξει ανάδοχος ούτως ώστε να μπορέσει να υλοποιηθεί το συγκεκριμένο έργο στο οποίο δίνουν μία πολύ μεγάλη βαρύτητα επειδή αναβαθμίζεται το προϊόν του νησιού όσον αφορά την κρουαζιέρα και τον θαλάσσιο τουρισμό αφού έχον διαπιστώσει ότι δίνεται πολύ μεγάλη βάση στην ασφάλεια των επισκεπτών και για τους χρήστες των λιμανιών μας.

 

 

Ενημέρωσε ακόμα το Σώμα ότι, την περασμένη εβδομάδα, μετέβη στην Αθήνα μαζί με υπηρεσιακούς των Τεχνικών Υπηρεσιών του Λ.Τ. για να δουν τη σύνταξη της διακήρυξης για το καρνάγιο-Καναμάτ. Ένα έργο το οποίο ευελπιστούν ότι θα μπορέσει να βγει στον αέρα τον επόμενο μήνα. Στόχος είναι να μπορέσουν, τον συγκεκριμένο χώρο, εκτός από το να τον αναβαθμίσουν να έχει και πολύ σημαντικά οφέλη για το νησί της Ρόδου όπως βέβαια και τα υπόλοιπα νησιά.

Πρόκειται για ένα έργο με προϋπολογισμό, δηλαδή οι εργασίες και οι κτιριακές εγκαταστάσεις που θα γίνουν έξω από τον λιμενικό χώρο, περίπου στα δέκα εκατ. ευρώ.

Όπως είπε ο κ. Χριστοδούλου, είναι μία μελέτη και ένα έργο που θα δώσει μία διαφορετική ποιότητα στον τουρισμό μας αφού η Ρόδος θα διαθέτει πλέον ένα καρνάγιο που θα μπορεί να φιλοξενήσει πλοία ακόμη και πάνω από 50 μέτρα, που δεν μπορούν να φιλοξενηθούν στο χώρο που βρίσκεται αυτή τη στιγμή, και γενικά να υπάρχει η δυνατότητα να γίνουν όλα όσα προσφέρει ένα καρνάγιο.

Ενημέρωσε, επίσης, σχετικά με το πρώτο τμήμα του ξύλινου πεζόδρομου-ποδηλατόδρομου που έχει να κάνει με το κομμάτι που είναι μέσα στο Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπλασης και αυτή τη στιγμή βρίσκεται για έγκριση στη Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας. Συγκριμένα, περιμένουν να εγκριθούν οι όροι της διακήρυξης για να μπορέσει να βγει το τμήμα αυτό του έργου “στον αέρα”.

Υπενθυμίζεται ότι πρόκειται για ένα έργο προϋπολογισμού 1,250 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 778 χιλιάδες ευρώ είναι χρηματοδοτούμενα από το πρόγραμμα και τα υπόλοιπα από ίδιους πόρους του Λ.Τ. Επίσης, έχουν ετοιμάσει τα συμβατικά τεύχη και τη διακήρυξη τα οποία θα στείλουν και γα το υπόλοιπο κομμάτι το οποίο είναι προϋπολογισμού 2 εκατ. 350 χιλιάδων ευρώ, στο ειδικό πρόγραμμα το οποίο είναι χρηματοδοτούμενο και αυτό από το ΠΔΕ, ύψους 1,7 εκατ. ευρώ ενώ τα υπόλοιπα 650 χιλιάδες ευρώ είναι πάλι από ίδιους πόρους του Λ.Τ.

Ο Πρόεδρός του θεωρεί ότι εάν έχουν τις εγκρίσεις αυτών των δύο έργων εντός του τρέχοντος μηνός, θα μπορέσουν μέσα στον Δεκέμβριο να προχωρήσουν και να βγει και το τμήμα αυτό «στον αέρα».

Ένα άλλο έργο που έχει μεγάλη σημασία για το Λ.Τ. είναι αυτό για τη διάβρωση των δυτικών ακτών του νησιού, χθες πέρασαν από το Δ.Σ. την ακτομηχανική μελέτη του έργου και προχωρούν στην περιβαλλοντική μελέτη, ώστε να μπορέσει το έργο να ενταχθεί σε χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα που αυτή τη στιγμή τρέχει.

Ο Κ. Χριστοδούλου δεν παρέλειψε να κάνει λόγο για ένα πολύ μεγάλο και σημαντικό πρόβλημα για όλες τις δυτικές ακτές της Ρόδου αλλά κυρίως για τον οικισμό της Κρεμαστής που πράγματι υπάρχει μία πολύ μεγάλη διάβρωση και αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα κινδυνεύουν να φύγουν και περιουσίες, όπως είπε χαρακτηριστικά. Ήδη, για τον παραλιακό δρόμο, αν δεν αντιμετωπιστεί άμεσα το συγκεκριμένο φαινόμενο, θα πρέπει να βρεθούν άλλες λύσεις για την πρόσβαση στη θάλασσα.

Όσον αφορά το λιμανάκι των Φανών, τέλος, τους έχει δοθεί η μελέτη από τον μελετητή, την επεξεργάζονται οι Τεχνικές Υπηρεσίες οι οποίες όμως διατυπώνουν ενστάσεις ως προς τον προσανατολισμό και τις λύσεις που δίνει ο μελετητής.

Έτσι, προτίθεται να τον καλέσει μέσα στις επόμενες ημέρες να έρθει από την Αθήνα, για να το συζητήσουν και να μπορέσει μια δια παντός  να ολοκληρωθεί και να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο που είναι και αυτό από την προσάμμωση που γίνεται λόγω της διάβρωσης των ακτών. Μάλιστα, ο Πρόεδρος του Λ.Τ. τόνισε ότι, όλες αυτές οι λύσεις που δίνουν κατά καιρούς, δεν είναι αποτελεσματικές και γι’ αυτό το λόγο χρειάζεται να επισπευσθεί η μελέτη για να έχουμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.

Επίσης, έχουν εντάξει στο Τεχνικό Πρόγραμμα κάποια χρήματα για τον καθαρισμό του λιμανιού, που θα ξεκινήσει μέσα στις επόμενες ημέρες.