Oι εκπαιδευτικοί του 18ου Δημοτικού  Σχολείου Ρόδου στην Προύσα της Τουρκίας

Η τρίτη κινητικότητα του 18ου Δημοτικού Σχολείου Ρόδου στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus + KA2, με τίτλο «To παιχνίδι ως μέσο της Εκπαίδευσης»-«G.A.M.E. asamethodofEducation», πραγματοποιήθηκε στο σχολείο "Şehit Piyade Onbaşı Orhan Tezcan IlköğretimOkulu”, στην Προύσα της Τουρκίας από τις 15 έως τις 19 Οκτωβρίου 2018. Eκτός της χώρας υποδοχής, συμμετείχαν πέντε σχολεία από την Γαλλία, την Λιθουανία, την Ισπανία, την Ουγγαρία και την Ελλάδα (18ο Δ.Σ. Ρόδου).

Η κινητικότητα αναφερόταν στην εκπαιδευτική κατάρτιση 17 εκπαιδευτικών,  από τις πέντε συμμετέχουσες χώρες, σε καλές πρακτικές παιγνιώδους μάθησης και τρόπων ενσωμάτωσής της σε διάφορα διδακτικά αντικείμενα της δημοτικής εκπαίδευσης.

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν από το 18ο Δημοτικό Σχολείου Ρόδου ήταν η κα Αθηνά Γρηγόρα, δ/ντρια του σχολείου, η κα Βασική Λιάπη, δασκάλα και σχολική συντονίστρια του ευρωπαϊκού προγράμματος Εrasmus+ KA2 και η κα Αλεξάνδρα Δεληνιάρη, καθηγήτρια Γαλλικών.

Η υποδοχή και η φιλοξενία από τους εκπαιδευτικούς, τον δ/ντή του τούρκικου σχολείου, TuncayÖzdemir, και τον συντονιστή του προγράμματος, SerkanYeşilbağ, υπήρξε εξαίρετη, γενναιόδωρη και υποδειγματική προς όλους τους εταίρους του ευρωπαϊκού προγράμματος.
Εκπρόσωποι του τούρκικου σχολείου υποδέχτηκαν όλους τους εταίρους στην Κωνσταντινούπολη, το απόγευμα της 14ης Οκτωβρίου, όπου, με δικό τους μεταφορικό μέσο, τους μετέφεραν στο ξενοδοχείο, στην Προύσα.

Το πενθήμερο πρόγραμμα που είχαν προετοιμάσει, και που ξεκίνησε τη Δευτέρα, 15/10/2018,  ήταν πλούσιο σε εκπαιδευτικές δράσεις εντός του σχολείου,  όπως παιχνίδια γνωριμίας, παιγνιώδεις δράσεις μέσα σε αίθουσες διδασκαλίες, καθώς και στην αυλή του σχολείου. Επίσης, είχαμε την ευκαιρία να έρθουμε με επαφή με επίσημους φορείς του τούρκικου Υπουργείου Παιδείας, με το Δήμαρχο της πόλης, με εκπρόσωπο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και με τοπικό  θρησκευτικό αντιπρόσωπο της πόλης της Προύσας, όλοι επίσημοι καλεσμένοι της δ/νσης του σχολείου για τη  διοργάνωση του προγράμματος Erasmus+KA2.

Στην πενθήμερη παραμονή μας στο σχολείο, πολλές φορές ξεναγηθήκαμε στους χώρους του και εντυπωσιαστήκαμε από την άψογη οργάνωση και  τον σύγχρονο εξοπλισμό.

Κάθε αίθουσα διδασκαλίας ήταν εξοπλισμένη με διαδραστικό πίνακα, το σχολείο διέθετε επιστάτη-φύλακα για την ασφάλεια του σχολείου, αυτόματη πόρτα εισόδου, ευρύχωρη  αίθουσα διδασκόντων, εξοπλισμένη με κουζίνα για τις ανάγκες των παρευρισκόμενων, στολισμένους διαδρόμους με παιδικές εικονογραφημένες κατασκευές που συμβόλιζαν πανανθρώπινες αξίες (δικαιοσύνη, αλληλεγγύη,.), φωτεινές επιγραφές στο ισόγειο και σε κάθε όροφο με πληροφορίες για τις υπάρχουσες αίθουσες. Επίσης, εκτός από τον διευθυντή, υπήρχαν 4 υποδιευθυντές, καθένας με το γραφείο του και σε πολλά σημεία του σχολείου υπήρχαν  ειδικά κατασκευασμένοι πίνακες με τα σημαντικά πρόσωπα και γεγονότα της εθνικής τους ιστορίας. Οι κοινόχρηστοι χώροι διέθεταν κάμερες για την ασφάλεια της σχολικής κοινότητας και ο διευθυντής είχε την δυνατότητα ενδοεπικοινωνίας,  με ειδικό τηλέφωνο, με το σχολικό προσωπικό. Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου φορούσαν στολή. Στην είσοδο του σχολείου υπήρχε ένας πίνακας με τα ονόματα και τις φωτογραφίες όλων των εκπαιδευτικών που διδάσκουν στο σχολείο αυτό, όπως επίσης του δ/ντή, των υποδιευθυντών και των λοιπών εργαζομένων.

Ιδιαίτερη αναφορά αξίζει να γίνει για τον ιδιαίτερο σεβασμό και εκτίμηση που έδειχναν και που αντιληφθήκαμε, προς τα πρόσωπα των εκπαιδευτικών του σχολείου, τόσο οι μαθητές όσο και οι γονείς και η τοπική κοινωνία, πράγμα που έχει χαθεί εντελώς από την σημερινή ελληνική, και σε κρίση, σχολική πραγματικότητα.

Το πρόγραμμα που παρακολουθήσαμε δεν ήταν μόνο εκπαιδευτικό, αλλά και πολιτιστικό. Σε καθημερινή βάση, είχαμε την ευκαιρία να γευτούμε τοπικά εδέσματά της τούρκικης κουζίνας κατά τη διάρκεια του δεκατιανού γεύματος, προσφορά του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων του σχολείου, αλλά και μεσημεριανά γεύματα σε γραφικά εστιατόρια της περιοχής. Τον πολιτισμό και την κουλτούρα της γείτονος χώρας τον γνωρίσαμε μέσα από επισκέψεις σε θρησκευτικούς ναούς (τζαμιά), παραδοσιακά χωριά, σε επιστημονικό και τεχνολογικό κέντρο, στο μουσείο του Καραγκιόζη και σε μουσείο υφαντουργίας της πόλης της Προύσας. Μια πόλη με πολλά εκατομμύρια κατοίκους, αλλά με πολλά καταπράσινα πάρκα και παιδικές χαρές, με καθαριότητα και αστυνόμευση υποδειγματική, φιλόξενη και ανθρώπινη.

Η τελευταία ημέρα, 19/10/2018, έκλεισε με την παράθεση επίσημου γεύματος σε γνωστό εστιατόριο της Προύσας.

Οι εκπαιδευτικοί του 18ου Δημοτικού Σχολείου χώρου επέστρεψαν με πολλές καλές πρακτικές διδασκαλίας στις βαλίτσες  τους, αλλά και με την συνειδητοποίηση της ανάγκης επαφής με την διαφορετικότητα, εκπαιδευτική και πολιτισμική, για την ύπαρξη ευρωπαϊκής συνύπαρξης και ενότητας των πολιτών, αλλά και για τον παραδειγματισμό και την εξέλιξη της δικής μας ελληνικής εκπαιδευτικής, και όχι μόνο, πραγματικότητας.