Συγκρατημένη αισιοδοξία  για τη νέα τουριστική περίοδο

Στα περσινά επίπεδα κινούνται αυτό το διάστημα οι προκρατήσεις για τη Ρόδο σχεδόν από όλες τις τουριστικές αγορές συνολικά, όπως επισημαίνουν με δηλώσεις τους στη «Ροδιακή» τουριστικοί επιχειρηματίες που βρίσκονται στην έκθεση τουρισμού του Λονδίνου.

Εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων με πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα την Αγγλία, από την οποία καταγράφεται μία ελαφρά αύξηση, η εικόνα που αποτυπώνεται είναι ότι δεν θα πρέπει να περιμένουμε θεαματικά νούμερα για την επόμενη τουριστική περίοδο.

Μάλιστα κάποιοι τουρ οπερέιτορς από τη Γερμανία εμφανίζουν αυτό τον καιρό υστέρηση, ενώ σε γενικές γραμμές οι εκτιμήσεις θέλουν το 2019 να διαμορφώνεται ίσως με μία μικρή αύξηση σε σύγκριση με τη φετινή χρονιά.  

Ο μεγάλος κερδισμένος της επόμενης χρονιάς ονομάζεται Τουρκία και είναι κάτι που άρχισε να φαίνεται από πολύ νωρίς στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη.
Αυτή τη στιγμή οι πωλήσεις της είναι αυξημένες σε ποσοστό τουλάχιστον 50% γεγονός που αναγκάζει τις ανταγωνίστριες χώρες της να αλλάξουν τακτική. Για παράδειγμα η Ισπανία, φημολογείται ότι θα αναγκαστεί να καταφύγει σε προσφορές για να μπορέσει να προσελκύσει επισκέπτες.

Την Τουρκία ακολουθεί επίσης με υψηλά ποσοστά αυξήσεων η Αίγυπτος, που μπήκε και εκείνη στο παιχνίδι αλλάζοντας το σκηνικό της επόμενης χρονιάς.

Στο… «στρατόπεδο» της Ρόδου υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία, καθώς ο προορισμός είναι διαχρονικός, ποιοτικός και οι τιμές που προσφέρει προσιτές και για το λόγο αυτό εκτιμάται ότι θα παραμείνει ψηλά στις προτιμήσεις των επισκεπτών, δίνοντας πάντα αγώνα έναντι των ανταγωνιστών της.

Βέβαια είναι ακόμη πολύ νωρίς για να μιλήσει κανείς με βεβαιότητα για το 2019, αφού αναμένονται πιο συγκεκριμένα στοιχεία τον Ιανουάριο και τα τελικά το Μάρτιο στην έκθεση του Βερολίνου.
Ο εκπρόσωπος της αλυσίδας ξενοδοχείων Atrium και πρόεδρος του συλλόγου διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου Γιώργος Ματσίγκος, που μίλησε στη «Ροδιακή» από τη WTM έκανε μάλιστα λόγο για μία δύσκολη χρονιά, και τόνισε ότι αυτή τη στιγμή η εικόνα δείχνει πως υπάρχουν σκαμπανεβάσματα στους τουρ οπερέιτορς καθώς ανά εβδομάδα τα δεδομένα αλλάζουν.

Πάντως σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά, δόθηκε η διαβεβαίωση ότι οι αεροπορικές θέσεις δεν θα μειωθούν για τη Ρόδο, και το ζητούμενο είναι πλέον να γεμίσουν τα αεροπλάνα για να παραμείνουν.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις μέχρι στιγμής η παραπάνω εικόνα που έχουμε αφορά περίπου το 7% των προκρατήσεων, και αποτελεί μόνο ένα μικρό δείγμα, γι’ αυτό και όλοι συνιστούν υπομονή, να περάσουν οι γιορτές και να έχουμε κάτι πιο συγκεκριμένο.

Ανακοίνωση περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου
Στον αντίποδα η αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Πολιτισμού και Αθλητισμού Μαριέττα Παπαβασιλείου δηλώνει από το Λονδίνο ότι οι προορισμοί της περιφέρειας καταγράφουν αύξηση και μάλιστα διψήφια στις προκρατήσεις και ιδιαίτερα από την Αγγλία και τη Γερμανία.
Μάλιστα υπογράμμισε ότι η περιφέρεια θα δώσει κίνητρα στους ξένους τουρ οπερέιτορς, με στόχο την ενίσχυση των τουριστικών ροών.

Σε ανακοίνωσή της για την έκθεση του Λονδίνου η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου αναφέρει συγκεκριμένα τα εξής: «Θετικά τα μηνύματα για τα νησιά του Νοτίου Αιγαίου από τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου (WTM). Η έκθεση άνοιξε τις πύλες της τη Δευτέρα 5 Νοεμβρίου με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου να κερδίζει για μία ακόμα  φορά τις εντυπώσεις, με ένα περίπτερο το οποίο διακρίνεται για την υψηλή, αυθεντική νησιώτικη αισθητική του.

Το περίπτερο του Νοτίου Αιγαίου είναι από τα πλέον πολυσύχναστα της WTM, προσελκύοντας εκπροσώπους της τουριστικής βιομηχανίας απ’ όλο τον κόσμο. Όπως δηλώνει η Αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Αθλητισμού & Πολιτισμού Μαριέττα Παπαβασιλείου από το Λονδίνο, οι προορισμοί της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων είναι περιζήτητοι με δεδομένο ότι οι προκρατήσεις για την τουριστική σεζόν του 2019 παρουσιάζουν διψήφια ποσοστά αύξησης!   

«Τα μηνύματα που εισπράττουμε για τα νησιά μας  από τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού στο Λονδίνο είναι ιδιαίτερα θετικά. Καταγράφονται ήδη διψήφια ποσοστά αύξησης στις προκρατήσεις κυρίως από τις αγορές της Αγγλίας και της Γερμανίας.

Οι προορισμοί του Νοτίου Αιγαίου με τις ξεχωριστές τους ομορφιές είναι περιζήτητοι στις τουριστικές αγορές, γεγονός που αν μη τι άλλο, αποδεικνύει ότι η στρατηγική τουριστικής προβολής και προώθησης που ακολουθεί η ΠΝΑΙ αποδίδει τα μέγιστα», είπε η κα Παπαβασιλείου και σημείωσε ότι η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και η Διεύθυνση Τουρισμού θα εκμεταλλευθούν αυτό το προβάδισμα, ώστε να διατηρηθεί το αυξημένο τουριστικό ενδιαφέρον για τα νησιά.

«Αυτή τη μεγάλη ζήτηση για τα νησιά μας, θα την εκμεταλλευτούμε προκειμένου να εξασφαλίσουμε τα μέγιστα δυνατά οφέλη. Δίνοντας κίνητρα στους ξένους τουρ οπερέιτορς, θα διατηρήσουμε τους αυξημένους ρυθμούς κρατήσεων, με στόχο την ενίσχυση των τουριστικών ροών.

Ήδη στο περιθώριο της WTM έχουμε κάνει επαφές και συναντήσεις, προκειμένου να ορίσουμε το πλαίσιο της μεταξύ μας συνεργασίας για την προβολή των νησιών μας. Δεν επαναπαυόμαστε ποτέ. Με γρήγορα αντανακλαστικά, με τις κατάλληλες συνεργασίες και με στοχευμένες πάντα δράσεις, “ξεκλειδώνουμε” τις τεράστιες δυνατότητες που διαθέτει το Νότιο Αιγαίο ως τουριστικός προορισμός» κατέληξε.