Π. Κουνάκης: "Οι Δωδεκανήσιοι Μικρομεσαιοι επιχειρηματιες κρούουν τον κωδωνα του κινδύνου μέσω των εκπροσώπων τους ακούει κανεις;"

Επιστολή σχετικά με τους επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο απέστειλε ο Περιφερειακός Συμβούλος κ. Παναγιώτης Κουνάκης αναφέροντας τα εξής: 

Οι πρόσφατες ανακοινώσεις, στις 4 Νοεμβρίου 2018, των Προεδρείων της Ομοσπονδίας Εμποροβιοτεχνών Δωδεκανήσου, των Σωματείων και Συλλογών επαγγελματιών επιβεβαιώνουν ότι η τοπική αγορά δεινοπαθεί. Σύσσωμοι οι εκπρόσωποι όλων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και επαγγελματιών όπως οι κκ Τσούλος, Κλούβας, Καστανίσης, Δημητριάδης, Γιαννάς & Δρακιού που δραστηριοποιούνται στον τουριστικό κλάδο υπογραμμίζουν το προφανές.

Παρά την  αριθμολογανεία όσων μετρούν κεφάλια και επιχαίρουν για τις μαζικές αφίξεις, οι μικρές επιχειρήσεις αδυνατούν να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους.

Ανάλογες δηλώσεις είχαν κάνει και κατά το παρελθόν οι Πρόεδροι του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου όσο και του Εμπορικού Συλλόγου Ρόδου κ.κ. Πάππου και Μπόνης αντίστοιχα.

Αντίθετα με το κοινό αφήγημα του κ Χατζημάρκου και της Υπουργού Τουρισμού των ΑΝΕΛ κ Κουντουρά, δεν διάγουμε «Χρυσές Εποχές» και οι συνθήκες είναι δυσμενέστατες για πολυ μεγάλη μερίδα του επιχειρηματικόυ κόσμου που δραστηριοποιείται στον Τουρισμό.

Το ίδιο υποστηρίζει και με χτεσινή δήλωση της η Νέα Δημοκρατία, διά του Τομεάρχη Τουρισμού και Βουλευτή Δωδεκανήσου κ Κόνσολα, σε ανακοίνωση όπου αναφέρει ότι ο αριθμός επισκεπτών δεν είναι αξιόπιστος χωρίς ποιοτικούς δείκτες.

Οι τιμές ανά κλίνη είναι πολύ χαμηλές όπως και το μέσο εισοδηματικό επίπεδο των τουριστών. Οι αφίξεις αυξάνονται αλλά όχι ο τζίρος και τα έσοδα του τουριστικού κλάδου. Φαινόμενα τουριστών που κυκλοφορούν με τα καλαθάκια (lunch basket) χωρίς να ξοδεύουν ούτε ένα ευρώ, τείνουν να γίνουν κανόνας.

Οι θριαμβολογίες του κ Χατζημάρκου από την Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Λονδίνου (WTM), για μαζικές  αφίξεις, δεν μπορούν να κρύψουν το πρόβλημα, ειδικά φέτος που λόγω του ανταγωνισμού από Τουρκία και Αίγυπτο η πίεση των Tour Operator για ακόμα χαμηλότερες τιμές θα είναι μεγάλη.

Τα μηνύματα είναι θολά και αναμένεται να είναι μία δύσκολη χρονιά λόγω διεθνούς ανταγωνισμού όπως δηλώνουν ιδιοκτήτες και διευθυντές ξενοδοχείων.

Όλοι λοιπόν αναγνωρίζουμε το πρόβλημα, βιώνουμε τις επιπτώσεις και ζητούμε να πραγματοποιηθεί ένας γόνιμος διάλογος για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα στη ρίζα του.

Όλοι εκτός από την περιφερειακη αρχή η οποία επιλέγει να μην ακούει, να μην αφουγκράζεται, να μην προβληματίζεται και κυρίως να μην συζητάει με τους παραγωγικούς φορείς και κλάδους του Τουρισμού.

Προτιμά βεβαία να εκφράζει την ενόχληση της γιατί οι ελεύθεροι επαγγελματίες και οι μικρομεσαίοι τολμούν να του θολώνουν την επικοινωνιακή εικόνα των μαζικών αφίξεων.

Προτιμά από την ΕΡΑ Ρόδου να χαρακτηρίζει μίζερους και γκρινιάρηδες "φωτογραφίζοντας" τους επαγγελματίες γιατί έχουν το θράσος να διαμαρτύρονται επειδή κινδυνεύουν να βάλουν λουκέτο.

Έτσι αποκαλύπτεται μια πολιτική νοοτροπία η οποία εμμένει σε μια μια πλασματική εικόνα η οποία είναι πολύ μακριά από την σκληρή πραγματικότητα των περισσότερων οικογενειακών επιχειρήσεων της Δωδεκανησου. Για όσους ακόμα προσπαθούμε να στηρίξουμε την τοπική οικονομία μικρής και μεσαίας κλίμακας είναι κρίσιμο να επαναπροσδιορίσουμε το τουριστικό προϊόν . Σε όλους αυτούς που έχουν αντίθετη άποψη από αυτο το πανυγυρικο κλίμα και αντιλαμβάνονται το πρόβλημα πρεπει να δωθεί η δυνατοτητα να καταθέσουν προτάσεις και τρόπους υλοποιήσης . Τις μαχες που δεν θελουμε να δώσουμε είναι αυτές που σίγουρα θα χάσουμε.