Τη Δευτέρα θα παρουσιαστεί  η έρευνα για τη Ρόδο

Βελτιωθήκαμε στον τομέα της καθαριότητας και της εικόνας των παραλιών μας στη Ρόδο, όμως στα μέσα μαζικής μεταφοράς όχι μόνο μείναμε… στάσιμοι αλλά πήραμε ακόμα χειρότερο βαθμό από τους επισκέπτες μας, σε σχέση με πέρυσι.

Αυτά είναι μερικά από τα συμπεράσματα της έρευνας που διεξήγαγε ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου σε συνεργασία με το ACT για την σαιζόν του 2018, και τα οποία θα παρουσιαστούν τη Δευτέρα το βράδυ στο επιμελητήριο από τον υπεύθυνο καθηγητή του κολεγίου, Ανέστη Αναστασίου.

Ειδικά το θέμα της καθαριότητας ήταν ένα σημείο το οποίο στην προηγούμενη περσινή έρευνα, είχε τύχει μεγάλης προσοχής αφού το επίπεδο των υπηρεσιών δεν ικανοποίησε τους τουρίστες, ενώ και οι παραλίες που αποτελούν πόλο έλξης για τους επισκέπτες δεν είχαν αποσπάσει ιδιαίτερα υψηλή βαθμολογία.

Φαίνεται όμως ότι τα μηνύματα… ελήφθησαν και εκείνοι που είχαν την αρμοδιότητα και την ευθύνη προσπάθησαν να βελτιώσουν την εικόνα και σε ένα βαθμό τα κατάφεραν.

Δε συνέβη όμως το ίδιο με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα οποία το 2017 συγκέντρωσαν χαμηλή βαθμολογία ως απόρροια των μη ικανοποιητικών υπηρεσιών που προσέφεραν, μία επισήμανση για την οποία υπήρξε δημόσια παραδοχή.
Δυστυχώς όμως ένα χρόνο μετά, η κατάσταση δεν άλλαξε και μάλιστα οι τουρίστες είχαν εκφράσει διαμαρτυρίες στα ξενοδοχεία τους, τόσο για την ανεπάρκεια και το χαμηλό επίπεδο υπηρεσιών όσο και για την τήρηση του ωραρίου, αφού έπρεπε να καλέσουν ταξί για να μετακινηθούν. Μάλιστα κάποιοι μετά την κακή εμπειρία που είχαν, δήλωσαν ότι δεν επιθυμούσαν να επισκεφτούν ξανά την πόλη ή τα αξιοθέατα του νησιού.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το φετινό ερωτηματολόγιο περιλάμβανε κυρίως τις περσινές ερωτήσεις και εμπλουτίστηκε με καινούριες ώστε οι απαντήσεις να είναι πιο κατατοπιστικές για την εξαγωγή συμπερασμάτων, αφού χρειαζόταν να καλυφθούν και άλλες παράμετροι που πέρσι δεν είχαν ληφθεί υπόψη.

Για παράδειγμα στην ερώτηση αν ξόδεψαν χρήματα στη Ρόδο πέρα από το πακέτο διακοπών που πλήρωσαν, προστέθηκαν και τα υποερωτήματα, πόσα ήταν τα χρήματα και που ξοδεύτηκαν αυτά.
Ειδικότερα μετά την επιτυχία που είχε πέρυσι η έρευνα και τις νέες απαντήσεις και ιδέες που συζητήθηκαν στην περυσινή παρουσίαση, εμπλουτίσθηκε το ερωτηματολόγιο ώστε να έχουμε περισσότερα στοιχεία και να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα.

Μοιράστηκαν σε όλη τη θερινή περίοδο και συγκεντρώθηκαν πάνω από 4.000 ερωτηματολόγια στην Ελληνική-Αγγλική-Γερμανική και Ρωσική γλώσσα.

Ο κος. Αναστασίου θα παρουσιάσει τα μέχρι σήμερα αποτελέσματα και θα κάνει τις σχετικές συγκρίσεις με το 2017. Όπως δήλωσε στη «Ρ» ο πρόεδρος του συλλόγου διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου Γιώργος Ματσίγκος, τη Δευτέρα θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα από την επεξεργασία 3.000 ερωτηματολογίων, αφού η διαδικασία στο κολέγιο βρίσκεται σε εξέλιξη.
Η ολοκλήρωσή της θα γίνει μετά τις γιορτές και το Φεβρουάριο θα παρουσιαστούν τα τελικά αποτελέσματά της στο σύνολο των ερωτηματολογίων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογη έρευνα θα πραγματοποιήσουν σε Κρήτη και Κω οι κατά τόπους φορείς του τουρισμού, καθώς διαπίστωσαν τη χρησιμότητα που είχε στη Ρόδο. Μάλιστα ο σύλλογος των διευθυντών στο νησί μας εκτιμά ότι του χρόνου κατά τη νέα έρευνα που θα πραγματοποιήσει, θα συγκεντρώσει ακόμα περισσότερα ερωτηματολόγια καθώς θα διανέμονται σε περισσότερα ξενοδοχεία όπως επίσης και στα ενοικιαζόμενα δωμάτια.