Ψηφιακός εγγραμματισμός στο 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου

Ψηφιακός εγγραμματισμός  στο 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου

Ψηφιακός εγγραμματισμός στο 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 551 ΦΟΡΕΣ

Διανύουμε την εποχή κατά την οποία η παγκόσμια κοινότητα καθοδηγείται απόλυτα από τα ψηφιακά μέσα. Είναι λοιπόν απαραίτητες εκείνες οι δεξιότητες οι οποίες θα ενισχύσουν τη συμμετοχή και την ενεργό δράση ενηλίκων αλλά και μαθητών/τριών, σχετικά με τα μέσα πληροφόρησης στα οποία συμπεριλαμβάνεται και το διαδίκτυο.

Συνεπώς, κρίνεται αναγκαίος ο ψηφιακός εγγραμματισμός, μέσω του οποίου η γνώση θα πρέπει να προάγει δημοκρατικές και «ανοιχτές» κοινωνίες.
Ωστόσο, δεν υφίσταται η δυνατότητα σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού να προσεγγίσει τη γνώση που προσφέρεται από τα μέσα, με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ανισότητες μεταξύ των πολιτών.

Το γεγονός αυτό οξύνει τις σχέσεις μεταξύ των λαών, θέτοντας σε μειονεκτική θέση εκείνους που αδυνατούν να λάβουν τη γνώση εκείνη η οποία θα ενισχύσει την κριτική τους σκέψη και θα επηρεάσει τη λήψη αποφάσεων.
Επιπρόσθετα, ο ψηφιακός εγγραμματισμός ενεργοποιεί τη διαπολιτισμική επικοινωνία μέσω του διαλόγου και της δημιουργικής σκέψης, διατηρώντας την πολυγλωσσία και τον πλουραλισμό γενικότερα.

Ακόμη, αποτελεί ασφάλεια για τους πολίτες, ισχυροποιώντας την άμυνά τους απέναντι σε κακόβουλες επιθέσεις οι οποίες είτε προσβάλλουν το άτομο σε ηθικό επίπεδο είτε αποσκοπούν σε παραβίαση των προσωπικών δεδομένων.

Η Unesco, λαμβάνοντας υπόψη τα δεδομένα που υφίστανται, συστήνει κατευθυντήριες γραμμές οι οποίες προτείνονται στους δημόσιους φορείς με σκοπό την ανάπτυξη του ψηφιακού εγγραμματισμού σε παγκόσμιο επίπεδο.

Στο πλαίσιο αυτό, το 2ο Πειραματικό Σχολείο Ρόδου, αναγνωρίζοντας την ανάγκη ενημέρωσης και πληροφόρησης των μαθητών/τριών στο καίριο αυτό ζήτημα, προσκάλεσε την κ. Πελλού Ελευθερία να συμμετέχει σε μία εποικοδομητική συζήτηση με την ιδιότητα της δημοσιογράφου, ώστε να αντιληφθούν τα παιδιά πως είναι απαραίτητη η κριτική σκέψη απέναντι σε κάθε νέα πληροφορία η οποία ενίοτε χρησιμοποιεί τόσο μεταφορικό λόγο όσο και κρυμμένα μηνύματα που κάθε άλλο εξυπηρετούν την ορθή χρήση των ψηφιακών μέσων.

Οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για τις πηγές των ειδήσεων και τη σημαντικότητα της εγκυρότητας που πρέπει να τις διέπει, γεγονός το οποίο συχνά δεν τηρείται και ενέχει τον κίνδυνο της παραπληροφόρησης. Κατά συνέπεια, έγινε κατανοητό πως η παθητική αποδοχή πληροφοριών δεν οδηγεί στην άρτια ενημέρωση αλλά είναι αναγκαία η κριτική σκέψη η οποία θα συμβάλλει τόσο στην προστασία του ίδιου του ατόμου όσο και των γύρω του.

Με περίσσια χαρά οι μαθητές/τριες ξεφύλλισαν τη Ροδιακή και συζήτησαν για τις ειδήσεις της ημέρας. Ιδιαίτερα, ευχαρίστησαν την κ. Ελευθερία από την οποία ζήτησαν… και αυτόγραφο!
Η συνάντηση ολοκληρώθηκε με την πρόσκληση για επίσκεψη στα γραφεία σύνταξης και στο πιεστήριο της Ροδιακής.

Διαβάστε ακόμη

Ελεονώρα Ζουγανέλη: Αξιοποίηση του λογισμικού του EyeHarp στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου

Υλοποίηση επιμορφωτικού προγράμματος Erasmus+ στη Σεβίλλη από το 3ο Δημοτικό Σχολείο Ρόδου

Μεταφραστικό Εργαστήρι στο Πανορμίτειο Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις Σύμης από το Ιόνιο Πανεπιστήμιο

Αναβάλλεται το αυριανό σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής

Συμμετοχή εκπαιδευτικών του 12ου Δημοτικού Σχολείου σε πρόγραμμα στην Τενερίφη

«Από την Εφηβεία στην Ενηλικίωση: Χτίζοντας γέφυρες» - Ανοικτή εκδήλωση στο 1ο ΓΕΛ Ρόδου

Πρωτιά για το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Ρόδου

Μαθητές από τη Σεβίλλη της Ισπανίας στο Καζούλλειο - 2ο ΓΕ.Λ. Ρόδου