Ρόδος: Ικανοποιημένοι οι περισσότεροι επισκέπτες του νησιού μας

Σαφώς καλύτερους βαθμούς σε σχέση με πέρσι έβαλαν φέτος οι επισκέπτες στο νησί μας, αλλά παρά τη βελτίωση που παρουσίασε η Ρόδος στις περισσότερες κατηγορίες, εντούτοις σε κάποιους τομείς υπάρχει ακόμα υστέρηση και πρέπει να βελτιωθεί το επίπεδο των υπηρεσιών.

Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα από το μεγαλύτερο μέρος της έρευνας που διεξήγαγε στο νησί μας και φέτος ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου σε συνεργασία με το ACT (American College of Thessaloniki), και παρουσιάστηκαν τη Δευτέρα το βράδυ στο επιμελητήριο παρουσία τοπικών αρχών και φορέων κυρίως από το χώρο του τουρισμού, οι τουρίστες βαθμολόγησαν με βαθμό 8,6 την ικανοποίηση των προσδοκιών τους από τις διακοπές τους έναντι 7,8 πέρσι, ενώ στην ερώτηση κατά πόσο θα έρχονταν ξανά στο νησί, πέρσι απάντησε θετικά το 7,3 και φέτος το 7,6 ενώ στο ερώτημα αν θα πρότειναν τη Ρόδο και σε άλλους για διακοπές οι 9 στους 10 απάντησαν ότι θα το έκαναν ενώ πέρσι το ποσοστό ήταν 8,2.

Επίσης όπως αποτυπώθηκε από την επεξεργασία των ερωτηματολογίων, βελτιώθηκε η βαθμολογία για τα ξενοδοχεία και για το φαγητό που προσφέρουν, βελτιώθηκε το επίπεδο καθαριότητας στο νησί και η εικόνα των παραλιών, αλλά θεωρήθηκε ακριβό το φαγητό εκτός ξενοδοχείου και χειροτέρεψαν οι υπηρεσίες στις δημόσιες συγκοινωνίες με τους τουρίστες να τις καταγράφουν ως έναν σημαντικό παράγοντα δυσαρέσκειας. Δυστυχώς κακό βαθμό πήρε και το αεροδρόμιο “ΔΙΑΓΟΡΑΣ”.


Τα  αποτελέσματα ανέλυσε ο καθηγητής του κολεγίου Ανέστης Αναστασίου επισημαίνοντας ότι η παρουσίαση περιλάμβανε τα συμπεράσματα από τα πρώτα 2.900 ερωτηματολόγια που διανεμήθηκαν τη φετινή τουριστική περίοδο στη Ρόδο, προσθέτοντας ότι συγκεντρώθηκαν συνολικά πάνω από 4.000 ερωτηματολόγια, αριθμός εξαπλάσιος από αυτόν που απαιτείται για να είναι το δείγμα αντιπροσωπευτικό στη συγκεκριμένη έρευνα. 

«Βάλαμε στο παιχνίδι μία ομάδα εννέα φοιτητών μας, φτιάξαμε ένα μάθημα που ο φοιτητής το έπαιρνε και δουλειά του ήταν να αναλύει ερωτηματολόγια και να κάνει παρουσιάσεις. Κάποια από τα αποτελέσματα αυτά παρουσιάστηκαν στην έκθεση Φιλοξένια από τους ίδιους φοιτητές μας» δήλωσε ο κ. Αναστασίου κατά την παρουσίαση προσθέτοντας ότι «σε περίπου ένα μήνα από σήμερα θα έχουμε τελειώσει και τα υπόλοιπα και θα είμαστε λίγο πιο ακριβείς». 

Τα συμπεράσματα
Η έρευνα έδειξε ότι οι μισοί από τους επισκέπτες ήταν ζευγάρια και ένα ποσοστό 36% οικογένειες, ενώ το μεγαλύτερο κομμάτι αυτών που απάντησαν το ερωτηματολόγιο ήταν στην ηλικιακή ομάδα των 35-50 ετών και 50-65 ετών.  

Το 70% του πληθυσμού ερχόταν για πρώτη φορά στη Ρόδο, περίπου ίδιο ποσοστό με πέρσι, ενώ στο είδος πακέτου βρισκόμαστε λίγο πιο κάτω από το 50% για το all inclusive, με δεύτερο να έρχεται το halfboard.


Η προέλευση του δείγματος «δείχνει» πρώτη τη Γερμανία, δεύτερη τη Μεγάλη Βρετανία και τρίτη τη Ρωσία, ενώ δεν είχαμε σημαντικά ποσοστά από σκανδιναβικές χώρες. Σε ότι αφορά τη μέση διαμονή ανά εθνικότητα και πέρσι και φέτος οι Ρώσοι μένουν λίγο παραπάνω (11 μέρες) και ακολουθούν οι Γερμανοί και οι Βρετανοί.

Ο Σεπτέμβρης είναι ο μήνας με τις μεγαλύτερες διαμονές, κάτι που παρατηρήθηκε και πέρσι. Ποσοστό 36,8% μένει 7 μέρες ενώ ποσοστό 15,6% μένει 10 μέρες κλπ. 

Στην ερώτηση τι επηρέασε την επιλογή των τουριστών η Ρόδος όσον αφορά τις φυσικές ομορφιές και την ιστορία αθροίζουν ένα μεγάλο ποσοστό. Πέρσι δόθηκε μία μόνο επιλογή, αλλά φέτος είχαν την ευκαιρία να απαντήσουν περισσότερα πράγματα. Πρώτες ήταν οι φυσικές ομορφιές, στη δεύτερη θέση ήρθε η ιστορία και μετά όλα τα υπόλοιπα.

Ακολούθησε η ερώτηση από πού έγινε η κράτηση στην οποία το 50% δήλωσε ότι την έκανε από τουρ οπερέιτορ δηλαδή παραδοσιακό γραφείο, και δεύτερος με 23% ήρθε ο on line τουρ οπερέιτορ.. 
Όπως διαπιστώθηκε το 55% επισκέφθηκε την πόλη της Ρόδου, ενω τη Μεσαιωνική πόλη  επισκέφθηκε το 72%. 


Σε ό,τι αφορά το κόστος του πακέτου από τα μέχρι τώρα ερωτηματολόγια βλέπουμε ανυπαρξία πακέτου άνω των 1.500 ευρώ, ανά άτομο και ότι ανά εθνικότητα οι γερμανοί έχουν πολύ υψηλότερο κόστος πακέτου σε σχέση με ρώσους και βρετανούς.

Σε ό,τι αφορά τις επιπλέον δαπάνες φέτος είδαμε ότι έχουμε έντονη διαφοροποίηση τους πρώτους μήνες, όπου οι πελάτες ξοδεύουν λιγότερα χρήματα από αυτούς μέσα στη σεζόν. 

Το 45% όσων ρωτήθηκαν πού ξοδεύουν τα χρήματά τους απάντησε ότι δαπανώνται στο κομμάτι φαγητού και ποτού εκτός ξενοδοχείου, ακολουθούν οι αγορές μέσα στην πόλη και μετά οι εκδρομές χωρίς να περιλαμβάνεται η ενοικίαση αυτοκινήτου.
Το 78% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι ξοδεύουν κάτω από 600 ευρώ.

Βαθμοί ικανοποίησης
- Ξενοδοχείο: πέρσι 8,9 και φέτος 9,2
- Φαγητό εντός ξενοδοχείου: πέρσι 8,6 και φέτος 8,7
- Αεροδρόμιο: 6,7 φέτος έχοντας εικόνα μόνο κατά την άφιξη
- Συγκοινωνίες: Πέρσι 6,7 και φέτος 5,8
- Φαγητό εκτός ξενοδοχείου: πέρσι 8,1 και φέτος 7,9 (λόγω κόστους)
- Παραλίες: πέρσι 7,4 και φέτος 8,2
- Καθαριότητα νησιού: πέρσι 6,5 και φέτος 7,3

Χαιρετισμοί φορέων
Γιάννης Πάππου πρόεδρος Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου: «Πρόκειται για ένα πολύτιμο εργαλείο έρευνας ώστε να αντλήσουμε πληροφορίες σχετικά με τις ανάγκες που έχουν οι επισκέπτες μας, να δούμε τι ζητούν και να καταγράψουμε τα προβλήματα του τόπου ώστε να σχεδιάσουμε όσα χρειάζονται για να πετύχουμε ποιοτικά αποτελέσματα. Ο τουρίστας πρέπει να ζει σε έναν πολιτισμένο και φιλόξενο τόπο, που θα τον αντιμετωπίζει με πολιτισμένες συνθήκες κάτι στο οποίο δυστυχώς είμαστε πίσω. Μία πόλη που δεν είναι φιλική στους κατοίκους δεν είναι φιλική ούτε στους επισκέπτες. Όταν εμείς δυσανασχετούμε με την καθημερινότητα δεν θα περάσουν καλά ούτε οι επισκέπτες μας».

Γιώργος Ματσίγκος, πρόεδρος συλλόγου διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου: «Στοχεύοντας στην ποιότητα και βελτιώνοντάς την, δημιουργούμε τη ζήτηση, η ζήτηση φέρνει την καλή πληρότητα και η καλή πληρότητα θα φέρει και την καλή τιμή μειώνοντας και το κόστος προβολής και διαφήμισης».


Μάνος Κόνσολας βουλευτής Δωδεκανήσου: «Η κυβέρνηση δεν πρέπει να μένει στις… δάφνες των αφίξεων. Έχουμε πολύ δουλειά ακόμα για να προσεγγίσουμε τις ανταγωνίστριες χώρες. Η στροφή στην ποιότητα είναι η δική μας επιδίωξη και ο στόχος μας. Τα τεκμήρια αυτά είναι πολύ σημαντικά για να χαράξουμε πολιτικές στον τουρισμό καθώς είναι εθνική μας υπόθεση. Εύχομαι να γίνει θεσμός γιατί πρέπει να βασιστούμε σε αυτά και να δημιουργήσουμε ένα στρατηγικό σχέδιο που θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες».

Μαριέττα Παπαβασιλείου αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού, Πολιτισμού Αθλητισμού: «Ο τουρισμός έχει ανάγκη από εργαλεία που αποτυπώνουν τα σημεία εκείνα στα οποία χρειάζεται να δώσουμε μεγάλη προσοχή. Θα μπορέσουμε, αναδεικνύοντας τα μειονεκτήματά μας να γίνουμε καλύτεροι. Η ποιότητα αποτελεί το κλειδί για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας σήμερα που ανοίγουν και νέες αγορές. Πρέπει να αδράξουμε τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται».

Μαρίζα Χατζηλαζάρου αντιδήμαρχος Τουρισμού: «Χρειάζεται συνένωση δυνάμεων για ποιοτική αναβάθμιση τουρισμού σε όλους τους τομείς. Ο δήμος Ρόδου ήταν αρωγός στη συλλογή κάποιων ερωτηματολογίων. Κοινός στόχος να ανεβάσουμε το τουριστικό μας προϊόν ώστε να παραμείνει ψηλά ο προορισμός παρά το μεγάλο ανταγωνισμό».

Αντώνης Καμπουράκης πρόεδρος ένωσης ξενοδόχων Ρόδου: «Στην ποιότητα πρέπει να στρέψουμε όλοι το ενδιαφέρον μας για να αντιμετωπίσουμε τις τεράστιες προκλήσεις. Σύμμαχός μας προς αυτή την κατεύθυνση είναι η γνώση και η επιστημονική τεκμηρίωση. Στο μέλλον δεν πάει κανείς με την… όπισθεν. Για να προσελκύσει η Ρόδος πελάτες υψηλότερων εισοδηματικών κατηγοριών πρέπει να κάνουμε πολλά. Το νησί πρέπει να το κάνουμε καλύτερο πρώτα για εμάς και τα παιδιά μας και μετά για τους επισκέπτες μας».