Γιώργος Κυρίτσης: «Ο Δήμος Κω έχει σχέδιο για την κρουαζιέρα»

Στο συνέδριο με θέμα την επόμενη μέρα του ελληνικού Cluster κρουαζιέρας, που διοργανώθηκε στο Ευγενίδειο Ίδρυμα, παρευρέθηκε ο Δήμαρχος Κω κ. Γιώργος Κυρίτσης που ήταν μάλιστα μεταξύ των ομιλητών του συνεδρίου και ο Αντιπρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου κ. Γιώργος Κοκκαλάκης.

Ο κ. Κυρίτσης έκανε ειδική αναφορά στην περίπτωση της Κω επισημαίνοντας ότι σε νησιά που μετατρέπονται σε χώρο εγκλωβισμού παράνομων μεταναστών και προσφύγων, η κρουαζιέρα φεύγει, παραθέτοντας το παράδειγμα της Κω, της Λέσβου και της Χίου και στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδας που το επιβεβαιώνουν.

Αναφέρθηκε επίσης στο δεύτερο πλήγμα που υπέστη η κρουαζιέρα στην Κω με το μεγάλο σεισμό του Ιουλίου του 2017, που κατέστρεψε εντελώς τις λιμενικές εγκαταστάσεις και τις υποδομές για την κρουαζιέρα, μεταξύ των οποίων και το κτίριο επιβατών αλλά και τις εγκαταστάσεις Σένγκεν.

Ο Δήμαρχος αναφέρθηκε στις άμεσες ενέργειες που έκανε ο Δήμος λέγοντας:
“Σε πρώτη φάση, δημιουργήσαμε σε χρόνο-ρεκόρ, με τις δικές μας δυνάμεις και δικούς μας πόρους, νέες εγκαταστάσεις για την πύλη Σένγκεν.

Με δεδομένο ότι υπήρχε πλέον πρόβλημα προσέγγισης κρουαζιεροπλοίων τα οποία έπρεπε να είναι αρόδου, δημιουργήσαμε μια νέα υποδομή για να προσεγγίζουν τα tenders (λάντζες) και να αποβιβάζουν τους επιβάτες της κρουαζιέρας.

Σε χώρο που υπήρχε η δυνατότητα παροχής όλων των διευκολύνσεων, όπως υπηρεσίες ασφάλειας, στέγαστρο, χώρος στάθμευσης για τουριστικά λεωφορεία κ.α
Κάπως έτσι καταφέραμε να έχουμε 9 μεγάλα κρουαζιερόπλοια το 2018.
Γιατί σε διαφορετική περίπτωση δεν θα είχαμε ούτε ένα.”

Ο κ. Κυρίτσης τόνισε ότι επείγει το ζήτημα της ανακατασκευής των λιμενικών εγκαταστάσεων που έχει αναλάβει το Υπουργείο Υποδομών, αφού υπάρχει πίεση των εταιρειών που θέλουν να γνωρίζουν τι πρόκειται να γίνει για να προγραμματίσουν τα δρομολόγιά τους αλλά και γιατί αποτελεί προϋπόθεση για να υλοποιήσουμε μια στρατηγική ανάπτυξης της κρουαζιέρας.

Ο Δήμαρχος ανέφερε ότι υλοποιείται ήδη η εκπόνηση του πρώτου master plan για το λιμάνι της Κω, στο οποίο κυριαρχεί η στόχευση για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.

Ζήτησε τη στήριξη της Πολιτείας προκειμένου να αλλάξει το πλαίσιο λειτουργίας των Λιμενικών Ταμείων για να έχουν τη δυνατότητα προσέλκυσης επενδυτικών κεφαλαίων αλλά και να λειτουργούν με ευελιξία και να έχουν τη δυνατότητα διάθεσης μέρους των εσόδων τους για δράσεις τουριστικής προβολής στην κρουαζιέρα.

Να μπορούν τα Λιμενικά Ταμεία να παραχωρούν λιμενικές εγκαταστάσεις σε εταιρείες κρουαζιέρας που ενδιαφέρονται να επενδύσουν σε έργα και υποδομές για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και να αναλάβουν τη διαχείρισή τους.

“Μιλάμε για ένα σύνολο υπηρεσιών για τις οποίες χρειάζεται τεχνογνωσία, εξειδίκευση, προσωπικό. Η λύση είναι η εκχώρηση αυτών των υπηρεσιών σε έμπειρους διαχειριστές τερματικών σταθμών κρουαζιέρας. Η κατασκευή των νέων λιμενικών εγκαταστάσεων για την κρουαζιέρα και το κτίριο του τερματικού σταθμού, δεν φτάνουν από μόνα τους.” ανέφερε ο κ. Κυρίτσης.

Παράλληλα αναφέρθηκε σε μια δράση που θα υλοποιήσει ο Δήμος μετά την ανακατασκευή των λιμενικών εγκαταστάσεων και συνδέεται με την παροχή χρηστικής πληροφορίας, μέσω κινητού τηλεφώνου, στον επιβάτη του κρουαζιεροπλοίου που έρχεται στην Κω.

Ο χρόνος αναμονής του τουρίστα αυτής της κατηγορίας είναι μερικές ώρες, για αυτό και ο Δήμος θα παρέχει πληροφοριακό υλικό και χρηστικές πληροφορίες στον επιβάτη της κρουαζιέρας μέσω mobile εφαρμογών. Ουσιαστικά δηλαδή θα πρόκειται για έναν ηλεκτρονικό τουριστικό οδηγό που θα παρέχει πληροφορίες και επιλογές στον επισκέπτη της κρουαζιέρας. Προανήγγειλε μάλιστα τη μελέτη για την υλοποίηση αυτού του έργου.

“Η Κως έχει ισχυρή τουριστική ταυτότητα και μέρος αυτής της ταυτότητας είναι και ο χαρακτηρισμός του νησιού, ως προορισμού για την κρουαζιέρα. Αυτά είναι για εμάς και επιλογή αλλά και προτεραιότητα.” κατέληξε, κλείνοντας την ομιλία του, ο Δήμαρχος.