Γ. Πάππου: Η πόλη πρέπει να γίνει πιο φιλική για τους επισκέπτες

Γ. Πάππου: Η πόλη πρέπει να γίνει πιο φιλική για τους επισκέπτες

Γ. Πάππου: Η πόλη πρέπει να γίνει πιο φιλική για τους επισκέπτες

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 625 ΦΟΡΕΣ

Επιβάλλεται η αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της τουριστικής έρευνας

«Ο επισκέπτης είναι ο επενδυτής της τουριστικής βιομηχανίας και έτσι πρέπει να το χαρακτηρίζουμε και έτσι πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε» δήλωσε ο πρόεδρος του επιμελητηρίου Δωδεκανήσου Γιάννης Πάππου, κατά την εκδήλωση παρουσίασης των αποτελεσμάτων της έρευνας που διεξήγαγε στο νησί μας και φέτος ο Σύλλογος Διευθυντών Ξενοδοχείων Ρόδου σε συνεργασία με το ACT (American College of Thessaloniki).

Απευθύνοντας χαιρετισμό υπογράμμισε ότι όσα σημαντικά στοιχεία αναδείχτηκαν από την επεξεργασία των ερωτηματολογίων της έρευνας θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν ώστε να σχεδιάσουμε αυτό που χρειάζεται ο τόπος, χαρακτηρίζοντάς την πολύ σημαντική για τον τόπο.

«Έχουμε άριστη συνεργασία και με το σύλλογο διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου και χρησιμοποιούμε αυτό το πολύτιμο εργαλείο ώστε να αντλήσουμε στοιχεία και πληροφορίες σχετικά με τις ανάγκες που έχουν οι επισκέπτες μας και οι τουρίστες που επιλέγουν ως τόπο προορισμού των διακοπών τους τη Ρόδο, να δούμε τι είναι αυτό που ζητάνε, τι είναι αυτό που τους απασχολεί, να καταγράψουμε τα προβλήματα που έχει ο τόπος ώστε από κοινού να σχεδιάσουμε αυτά τα οποία χρειάζονται προκειμένου να επιτύχουμε να προσελκύσουμε όχι μόνο μεγαλύτερο αριθμό επισκεπτών αλλά κυρίως να καταφέρουμε να επιτύχουμε ποιοτικά αποτελέσματα που έχει ανάγκη ο τόπος» δήλωσε συγκεκριμένα ο κ. Πάππου, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί στην αύξηση των τουριστών φέτος προσθέτοντας και τα εξής:

«Ερχόμαστε από μία τουριστική περίοδο που πραγματικά είχε μία πολύ μεγάλη αύξηση και ένα πολύ θετικό πρόσημο στις αφίξεις και αυτό οφείλεται στις συντονισμένες προσπάθειες που καταβάλαμε με την περιφέρεια Nοτίου Αιγαίου, την ένωση ξενοδόχων σχεδιασμού δράσεων σύγχρονου τρόπου μάρκετινγκ με σκοπό όχι μόνο να καταφέρουμε να φέρουμε μεγαλύτερο αριθμό τουριστών αλλά κυρίως ποιοτικότερους επενδυτές της τουριστικής μας βιομηχανίας.

Γιατί δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι ο επισκέπτης είναι ο επενδυτής της τουριστικής βιομηχανίας και έτσι πρέπει να το χαρακτηρίζουμε και έτσι πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε. Είχαμε ένα πολύ μεγάλο θετικό πρόσημο που οφείλεται στις συντονισμένες προσπάθειες των εμπλεκομένων φορέων αλλά δεν πρέπει να μας διαφεύγει ότι ο τουρίστας ο οποίος καταφέρνουμε να φέρουμε στο νησί θα πρέπει να επισκέπτεται και να ζει αυτές τις μέρες των διακοπών του σε έναν φιλόξενο τόπο».

Ο πρόεδρος του επιμελητηρίου εστίασε στην αναγκαιότητα να γίνει η πόλη πιο φιλική πρωτίστως προς τους ντόπιους και στη συνέχεια προς τους επισκέπτες ζητώντας να γίνει πιο φιλική και πολιτισμένη. «Σε έναν πολιτισμένο τόπο που πραγματικά τον υποδέχεται και τον αντιμετωπίζει με πολιτισμένες συνθήκες, πράγμα στο οποίο δυστυχώς είμαστε πίσω. Μία πόλη που δεν είναι φιλική στους κατοίκους, δεν μπορεί να είναι φιλική ούτε στους επισκέπτες.

Όταν εμείς δυσανασχετούμε για την καθημερινότητα σε καμία περίπτωση δεν θα περάσουν καλά ούτε οι επισκέπτες μας. Αυτό πρέπει να το έχουμε όλοι στο μυαλό μας, και όλοι μαζί να σχεδιάσουμε τις κινήσεις μας ώστε να γίνει φιλικότερη η πόλη, λειτουργικότερος ο προορισμός και αποδοτικότερος όχι μόνο για την τουριστική βιομηχανία, αλλά για το σύνολο της κοινωνίας του νησιού της Δωδεκανήσου και της χώρας ευρύτερα.

Γιατί αυτό το οποίο καταφέραμε στις μέρες κρίσης να σταθεί η χώρα όρθια το καταφέραμε μέσα από την τουριστική βιομηχανία. Είναι η μόνη βιομηχανία η οποία κατάφερε να δώσει τα απαραίτητα έσοδα στη χώρα ώστε να σταθεί όρθια. Θα πρέπει λοιπόν όλοι μαζί να την φροντίσουμε ώστε όχι απλά να μπορέσουμε να επιβιώσουμε αλλά να καταφέρουμε να φέρουμε τη Ρόδο μέσα στους κορυφαίους προορισμούς του κόσμου και όχι μόνο της Ευρώπης. Τα αποτελέσματα της έρευνας θα πρέπει να τα αποτυπώσουμε και επιτέλους να σχεδιάσουμε αυτό που χρειάζεται ο τόπος» κατέληξε ο κ. Πάππου.


Από την πλευρά του ο πρόεδρος του συλλόγου διευθυντών ξενοδοχείων Ρόδου Γιώργος Ματσίγκος, στάθηκε στην ευημερία των αριθμών και στην υστέρηση των εσόδων παρά το ότι η χρονιά που φεύγει κατέγραψε ρεκόρ αφίξεων, λέγοντας συγκεκριμένα τα εξής: «Είχαμε μία σημαντική αύξηση αφίξεων αλλά επιτέλους πρέπει να σταματήσουμε να μετράμε το πόσοι ήρθαν και να μετράμε και το πόσα άφησαν καθώς λόγω της υπερφορολόγησης στο τέλος τα ταμεία είναι… μείον.

Το είδαμε στο τέλος της σεζόν με τις διαμαρτυρίες πολλών φορέων που είπαν ότι ναι μεν πανηγυρίσαμε την αύξηση των αφίξεων αλλά δεν πανηγυρίσαμε και την αύξηση των εσόδων. Δε μιλάμε για κέρδη, μιλάμε για συντήρηση των επιχειρήσεων. Ένα εργαλείο, είναι η ποιότητα.

Στοχεύοντας στην ποιότητα και βελτιώνοντάς την, δημιουργούμε τη ζήτηση, ζήτηση φέρνει την καλή πληρότητα και η καλή πληρότητα θα φέρει και την καλή τιμή μειώνοντας και το κόστος μάρκετινγκ προβολής και διαφήμισης. Επομένως η ποιότητα είναι κάτι πολύ σημαντικό και θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη σημασία».

Τι έδειξε η έρευνα
Από τα στοιχεία της έρευνας προέκυψε ότι οι επισκέπτες μας έβαλαν φέτος καλύτερους βαθμούς σε σχέση με πέρσι στο νησί μας, αλλά παρά τη βελτίωση που παρουσίασε η Ρόδος στις περισσότερες κατηγορίες, εντούτοις σε κάποιους τομείς υπάρχει ακόμα υστέρηση και πρέπει να βελτιωθεί το επίπεδο των υπηρεσιών.

Συγκεκριμένα, οι τουρίστες βαθμολόγησαν με βαθμό 8,6 την ικανοποίηση των προσδοκιών τους από τις διακοπές τους έναντι 7,8 πέρσι, ενώ στην ερώτηση κατά πόσο θα έρχονταν ξανά στο νησί, πέρσι απάντησε θετικά το 7,3 και φέτος το 7,6 ενώ στο ερώτημα αν θα πρότειναν τη Ρόδο και σε άλλους για διακοπές οι 9 στους 10 απάντησαν ότι θα το έκαναν ενώ πέρσι το ποσοστό ήταν 8,2.

Επίσης, όπως αποτυπώθηκε από την επεξεργασία των ερωτηματολογίων, βελτιώθηκε η βαθμολογία για τα ξενοδοχεία και για το φαγητό που προσφέρουν, βελτιώθηκε το επίπεδο καθαριότητας στο νησί και η εικόνα των παραλιών. Όμως θεωρήθηκε ακριβό το φαγητό εκτός ξενοδοχείου και χειροτέρεψαν οι υπηρεσίες στις δημόσιες συγκοινωνίες με τους τουρίστες να τις καταγράφουν ως έναν σημαντικό παράγοντα δυσαρέσκειας. Δυστυχώς κακό βαθμό πήρε και το αεροδρόμιο “ΔΙΑΓΟΡΑΣ”.

Η έρευνα έδειξε επίσης ότι οι μισοί από τους επισκέπτες ήταν ζευγάρια και ένα ποσοστό 36% οικογένειες, ενώ το μεγαλύτερο κομμάτι αυτών που απάντησαν το ερωτηματολόγιο ήταν στην ηλικιακή ομάδα των 35-50 ετών και 50-65 ετών.

Το 70% του πληθυσμού ερχόταν για πρώτη φορά στη Ρόδο, περίπου ίδιο ποσοστό με πέρσι, ενώ στο είδος πακέτου βρισκόμαστε λίγο πιο κάτω από το 50% για το all inclusive, με δεύτερο να έρχεται το halfboard.


Η προέλευση του δείγματος «δείχνει» πρώτη τη Γερμανία, δεύτερη τη Μεγάλη Βρετανία και τρίτη τη Ρωσία, ενώ δεν είχαμε σημαντικά ποσοστά από σκανδιναβικές χώρες. Σε ό,τι αφορά τη μέση διαμονή ανά εθνικότητα και πέρσι και φέτος οι Ρώσοι μένουν λίγο παραπάνω (11 μέρες) και ακολουθούν οι Γερμανοί και οι Βρετανοί.

Ο Σεπτέμβρης είναι ο μήνας με τις μεγαλύτερες διαμονές, κάτι που παρατηρήθηκε και πέρσι. Ποσοστό 36,8% μένει 7 μέρες ενώ ποσοστό 15,6% μένει 10 μέρες κλπ.

Στην ερώτηση τι επηρέασε την επιλογή των τουριστών η Ρόδος όσον αφορά τις φυσικές ομορφιές και την ιστορία αθροίζουν ένα μεγάλο ποσοστό. Πέρσι δόθηκε μία μόνο επιλογή, αλλά φέτος είχαν την ευκαιρία να απαντήσουν περισσότερα πράγματα. Πρώτες ήταν οι φυσικές ομορφιές, στη δεύτερη θέση ήρθε η ιστορία και μετά όλα τα υπόλοιπα.

Ακολούθησε η ερώτηση από πού έγινε η κράτηση στην οποία το 50% δήλωσε ότι την έκανε από τουρ οπερέιτορς δηλαδή παραδοσιακό γραφείο, και δεύτερος με 23% ήρθε ο on line τουρ οπερέιτορ..

Όπως διαπιστώθηκε το 55% επισκέφθηκε την πόλη της Ρόδου, ενώ τη Μεσαιωνική Πόλη επισκέφθηκε το 72%.


Σε ό,τι αφορά το κόστος του πακέτου από τα μέχρι τώρα ερωτηματολόγια βλέπουμε ανυπαρξία πακέτου άνω των 1.500 ευρώ, ανά άτομο και ότι ανά εθνικότητα οι Γερμανοί έχουν πολύ υψηλότερο κόστος πακέτου σε σχέση με Ρώσους και Βρετανούς.

Σε ό,τι αφορά τις επιπλέον δαπάνες φέτος είδαμε ότι έχουμε έντονη διαφοροποίηση τους πρώτους μήνες, όπου οι πελάτες ξοδεύουν λιγότερα χρήματα από αυτούς μέσα στη σεζόν.

Το 45% όσων ρωτήθηκαν πού ξοδεύουν τα χρήματά τους απάντησε ότι δαπανώνται στο κομμάτι φαγητού και ποτού εκτός ξενοδοχείου, ακολουθούν οι αγορές μέσα στην πόλη και μετά οι εκδρομές χωρίς να περιλαμβάνεται η ενοικίαση αυτοκινήτου.
Το 78% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι ξοδεύουν κάτω από 600 ευρώ.

Βαθμοί ικανοποίησης
- Ξενοδοχείο: πέρσι 8,9 και φέτος 9,2
- Φαγητό εντός ξενοδοχείου: πέρσι 8,6 και φέτος 8,7
- Αεροδρόμιο: 6,7 φέτος έχοντας εικόνα μόνο κατά την άφιξη
- Συγκοινωνίες: Πέρσι 6,7 και φέτος 5,8
- Φαγητό εκτός ξενοδοχείου: πέρσι 8,1 και φέτος 7,9 (λόγω κόστους)
- Παραλίες: πέρσι 7,4 και φέτος 8,2
- Καθαριότητα νησιού: πέρσι 6,5 και φέτος 7,3.

Διαβάστε ακόμη

Χιλιάδες Τούρκοι τουρίστες στη Ρόδο

Ασπρονήσια: Οι εξωτικές νησίδες του Ανατολικού Αιγαίου στα ανατολικά των Λειψών που μαγεύουν τους επισκέπτες

TUI: Με νέα πρωτοβουλία υποστηρίζει 500 Έλληνες παραγωγούς σε Ρόδο και Κρήτη

Τεράστιο ενδιαφέρον για το Rodos Week στα βρετανικά ΜΜΕ

Γ. Κάππα: Η σεζόν στη Ρόδο έχει ξεκινήσει με ικανοποιητικά στοιχεία

Συνεχείς ακυρώσεις στα νησιά από επαγγελματικά θαλαμηγά σκάφη

Γ. Χατζημάρκος: Ιστορική ημέρα η χθεσινή για τον Ευρωπαϊκό Τουρισμό

Η ευρωπαϊκή βιομηχανία ταξιδιών και τουρισμού ενώνεται για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής