Τα οφέλη των ιχθυελαίων

Αν δεν τρώτε πολλά λιπαρά ψάρια, η λήψη ενός συμπληρώματος ιχθυελαίων θα μπορούσε να σας βοηθήσει να πάρετε αρκετά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα.

Εδώ είναι τα πιο σημαντικά οφέλη για την υγεία που προσφέρει το ιχθυέλαιο.

Τι είναι το ιχθυέλαιο;
Το ιχθυέλαιο είναι το λίπος ή το έλαιο που εξάγεται από τον ιστό των ψαριών.

Συνήθως προέρχεται από λιπαρά ψάρια, όπως η ρέγγα, ο τόνος, οι αντσούγιες και το σκουμπρί. Ωστόσο, μερικές φορές παράγεται από τα συκώτια άλλων ψαριών, όπως συμβαίνει με το μουρουνέλαιο.

Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO) συνιστά να τρώτε 1-2 μερίδες ψαριών την εβδομάδα. Αυτό συμβαίνει επειδή τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στα ψάρια παρέχουν πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της προστασίας από διάφορες ασθένειες.

Ωστόσο, εάν δεν τρώτε 1-2 μερίδες ψαριών την εβδομάδα, τα συμπληρώματα ιχθυελαίων μπορούν να σας βοηθήσουν να πάρετε αρκετά ωμέγα-3.

Περίπου το 30% του ιχθυελαίου αποτελείται από ωμέγα-3, ενώ το υπόλοιπο 70% αποτελείται από άλλα λίπη. Επιπλέον, το ιχθυέλαιο περιέχει συνήθως κάποια βιταμίνη Α και D.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι τα είδη ωμέγα-3 που βρίσκονται στο ιχθυέλαιο έχουν μεγαλύτερα οφέλη για την υγεία από τα ωμέγα-3 που βρίσκονται σε ορισμένες φυτικές πηγές.

Μπορεί να υποστηρίξει την καρδιακή υγεία
Οι καρδιακές παθήσεις είναι η κύρια αιτία θανάτου παγκοσμίως.

Μελέτες δείχνουν ότι οι άνθρωποι που τρώνε πολλά ψάρια έχουν πολύ χαμηλότερα ποσοστά καρδιακών παθήσεων.

Πολλοί παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις φαίνεται ότι μειώνονται λόγω της κατανάλωσης ψαριών ή ιχθυελαίων. Τα οφέλη του ιχθυελαίου για την υγεία της καρδιάς περιλαμβάνουν:

Επίπεδα χοληστερόλης: Μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα της "καλής" χοληστερόλης HDL. Ωστόσο, δεν φαίνεται να μειώνει τα επίπεδα της «κακής» LDL χοληστερόλης.

Τριγλυκερίδια: Μπορεί να μειώσει τα τριγλυκερίδια κατά περίπου 15-30%.

Πίεση: Ακόμη και σε μικρές δόσεις, βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης σε άτομα με αυξημένα επίπεδα.

Θανατηφόρες αρρυθμίες: Σε άτομα που διατρέχουν κίνδυνο, μπορεί να μειώσει τα συμβάντα θανατηφόρων αρρυθμιών. Οι αρρυθμίες είναι μη φυσιολογικοί καρδιακοί ρυθμοί που μπορεί να προκαλέσουν καρδιακές προσβολές σε ορισμένες περιπτώσεις.

Αν και τα συμπληρώματα ιχθυελαίου μπορούν να βελτιώσουν πολλούς από τους παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις, δεν υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι μπορούν να αποτρέψουν καρδιακές προσβολές ή εγκεφαλικά επεισόδια.

Μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση ορισμένων ψυχικών διαταραχών
Ο εγκέφαλός σας αποτελείται από σχεδόν 60% λίπος και μεγάλο μέρος αυτού του λίπους είναι ωμέγα-3 λιπαρά οξέα. Επομένως, τα ωμέγα-3s είναι απαραίτητα για την κανονική λειτουργία του εγκεφάλου.

Στην πραγματικότητα, μερικές μελέτες δείχνουν ότι τα άτομα με ορισμένες ψυχικές διαταραχές έχουν χαμηλότερα επίπεδα ωμέγα-3 στο αίμα.

Η έρευνα υποδυκνείει ότι τα συμπληρώματα ιχθυελαίου μπορούν να αποτρέψουν την εμφάνιση ή να βελτιώσουν τα συμπτώματα ορισμένων ψυχικών διαταραχών. Για παράδειγμα, μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες ψυχωσικών διαταραχών σε εκείνους που βρίσκονται σε κίνδυνο.

Επιπλέον, η συμπλήρωση με ιχθυέλαιο σε υψηλές δόσεις μπορεί να μειώσει ορισμένα συμπτώματα τόσο της σχιζοφρένειας όσο και της διπολικής διαταραχής.

Μπορεί να υποστηρίξει την υγεία των ματιών
Όπως ο εγκέφαλός σας, τα μάτια σας βασίζονται σε ωμέγα-3 λίπη. Τα στοιχεία δείχνουν ότι οι άνθρωποι που δεν λαμβάνουν αρκετά ωμέγα-3 έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης οφθαλμικών παθήσεων.

Επιπλέον, η υγεία των ματιών αρχίζει να εξασθενεί στα γηρατειά, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε ηλικιακή εκφύλιση της ωχράς κηλίδας. Η κατανάλωση ψαριών συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο ωχράς κηλίδας, αλλά τα αποτελέσματα για τα συμπληρώματα ιχθυελαίου είναι λιγότερο πειστικά.

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η κατανάλωση υψηλής δόσης ιχθυελαίου για 19 εβδομάδες βελτίωσε την όραση σε όλους τους ασθενείς με ωχρά κηλίδας.

Ωστόσο, αυτή ήταν μια πολύ μικρή μελέτη.

Δύο μεγαλύτερες μελέτες εξέτασαν τη συνδυασμένη επίδραση των ωμέγα-3 και άλλων θρεπτικών ουσιών στην ωχρά κηλίδα. Μία μελέτη έδειξε θετική επίδραση, ενώ η άλλη δεν έδειξε κανένα αποτέλεσμα.
Επομένως, τα αποτελέσματα είναι ασαφή.

Μπορεί να υποστηρίξει ένα υγιές δέρμα
Η υγεία του δέρματος μπορεί να βλαφτεί  καθ 'όλη τη διάρκεια της ζωής σας, ειδικά κατά τη γήρανση ή μετά από υπερβολική έκθεση στον ήλιο.

Τούτου λεχθέντος, υπάρχουν ορισμένες δερματικές διαταραχές που μπορεί να ωφεληθούν από τα συμπληρώματα ιχθυελαίου, συμπεριλαμβανομένης της ψωρίασης και της δερματίτιδας.

Μπορεί να υποστηρίξει την εγκυμοσύνη και την πρώιμη ζωή
Τα ωμέγα-3 είναι απαραίτητα για την έγκαιρη ανάπτυξη.

Ως εκ τούτου, είναι σημαντικό για τις μητέρες να πάρουν αρκετά ωμέγα-3 κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και κατά το θηλασμό.

Τα συμπληρώματα ιχθυελαίου σε έγκυες και θηλάζουσες μητέρες μπορεί να βελτιώσουν το συντονισμό των χεριών-ματιών στα βρέφη. Ωστόσο, δεν είναι σαφές εάν βελτιώνεται η μάθηση ή το IQ.

Η λήψη συμπληρωμάτων ιχθυελαίου κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης και του θηλασμού μπορεί επίσης να βελτιώσει την οπτική ανάπτυξη των βρεφών και να συμβάλει στη μείωση του κινδύνου αλλεργιών.

Μειώνει το λίπος του ήπατος
Το συκώτι σας επεξεργάζεται το μεγαλύτερο μέρος του λίπους στο σώμα σας και μπορεί να παίξει ρόλο στην αύξηση του σωματικού βάρους.

Η ασθένεια του ήπατος γίνεται όλο και συχνότερη - ιδιαίτερα η μη αλκοολική λιπώδης ηπατική νόσος, κατά την οποία συσσωρεύεται λίπος στο ήπαρ σας.

Τα συμπληρώματα ιχθυελαίου μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία του ήπατος και τη φλεγμονής, γεγονός που μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των συμπτωμάτων της παραπάνω νόσου και της ποσότητας λίπους στο ήπαρ σας.

Πηγή: iatronet.gr