Φώτης Χατζηδιάκος: «Το έργο μας δεν το χαρίζουμε σε κανένα παρά μόνο στον ροδιακό λαό»

Μία …δόση προεκλογικού αρώματος είχε αναμφισβήτητα η χθεσινή κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του  δημοτικού Λιμενικού Ταμείου νότιας Δωδεκανήσου (Λ.Τ.), κατά την οποία έγινε ένας μίνι απολογισμός του έργου που έχει παραχθεί αυτά τα τέσσερα χρόνια, τόσο από τον Πρόεδρό του κ. Μιχάλη Χριστοδούλου όσο και από τον Δήμαρχο Ρόδου κ. Φώτη Χατζηδιάκο ο οποίος είπε ότι το έργο που έχουν κάνει «δεν το χαρίζουν σε κανέναν, παρά μόνο στους δημότες, τους επισκέπτες και τον τόπο»!

Στην εκδήλωση ήταν παρόντες, βέβαια, τα μέλη της Διοίκησης και τα στελέχη του Λ.Τ., όπως επίσης και εκπρόσωποι των Λιμενικών Αρχών και της Αστυνομίας.
Ως είθισται, ο λόγος πρώτα δόθηκε στον Δήμαρχο ο οποίος μαζί με τις ευχές και τις  ευχαριστίες προς τους ανθρώπους του Λ.Τ., μίλησε και για τον ίδιο τον φορέα, τον οποίο χαρακτήρισε «πολυσυλλεκτικό», και το έργο του.

Ο κ. Χατζηδιάκος αναφερόμενος στην …παραφιλολογία που υπάρχει ανά τη χώρα για το κατά πόσον είναι αποτελεσματικά τα Λ.Τ., είπε ότι για κάποιες περιοχές μπορεί να υπάρχει κάποια αλήθεια σ’ αυτό, ωστόσο ο ίδιος θεωρεί ότι το δικό μας Λ.Τ. είναι από αυτά που έρχονται πρώτα όσον αφορά την αποτελεσματικότητα, τη διαφάνεια στη διαχείριση όλων των εσόδων και εξόδων και πάνω απ’ όλα, παρά το σοβαρό θέμα που αντιμετωπίζει το Λ.Τ. με την υστέρηση προσωπικού, έχουν καταφέρει να αξιοποιήσουν σ’ αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία ό,τι πρόγραμμα είχαν στη διάθεσή τους (σ.σ. ΕΣΠΑ, Ειδικό Πρόγραμμα, ίδιους πόρους).

Στη συνέχεια, κάλεσε Διοίκηση και στελέχη του Λ.Τ., και όχι επειδή είναι οι εκλογές σε πέντε μήνες όπως είπε χαρακτηριστικά, να συνεχίσουν με την ίδια ζέση και τις προσπάθειες και τη συνεργασία, όχι μόνο για τη Ρόδο αλλά για όλα τα νησιά ευθύνης του Λ.Τ.
Κάνοντας μία σύντομη αναφορά για τα άμεσα σχέδια του Λ.Τ., είπε ότι ευελπιστούν οσονούπω να ξεκινήσει το μεγάλο έργο του ξυλοπεζόδρομου, η αναβάθμιση της ασφάλειας των λιμενικών εγκαταστάσεων, επίσης οι μελέτες για την Κάμειρο και για τις Φάνες, οι παρεμβάσεις στη Λίνδο και το Πλημμύρι αλλά και το σπουδαίο έργο, όπως είπε, για τη διάβρωση των ακτών της Ρόδου από την Κάμειρο μέχρι και την Ιξιά. Ακόμη, ανέφερε ότι πρσδοκούν να πάρουν άμεσα το πράσινο φως όσον αφορά τις δύο μελέτες για την περιοχή από τη Σορωνή μέχρι και την Ιξιά.

Και είπε, στη συνέχεια, ο Δήμαρχος: «Έχουμε ένα τετράμηνο πλέον πριν από τις αυτοδιοικητικές εκλογές, εάν δεν περάσει προς τα έξω αυτό το έργο, είναι κρίμα για τη δουλειά που έχετε κάνει, είναι κρίμα για τον τόπο και σας το λέω ξανά: Δεν μ’ ενδιαφέρει-προσωπικά μιλάω τώρα, μην το πάρετε εγωιστικά-αν θα βγουν κάποιοι κακοπροαίρετοι  και θα πουν ότι τώρα είναι προεκλογικά. Εγώ είπα, και την ημέρα των εκλογών τα συνεργεία θα δουλεύουν γιατί δεινοπαθήσαμε για να ωριμάσουμε τέσσερα χρόνια αυτά τα έργα, για να βρούμε τους πόρους, για να πάρουμε τις άδειες από δέκα υπηρεσίες…Ε, αυτό το έργο που εσείς εδώ δουλέψατε, δεν το χαρίζουμε σε κανέναν. Δεν το χαρίζουμε σε κανέναν ει μη μόνον στο ροδιακό λαό, τους επισκέπτες και σε όλους όσους έχουνε δουλέψει για να παραχθεί»!
Κλείνοντας, μάλιστα, ο Δήμαρχος, αφού ευχαρίστησε όλους, ευχήθηκε όχι μόνο να τα ξεκινήσουν όλα αυτά τα έργα το επόμενο διάστημα αλλά …να τα εγκαινιάσουν κιόλας με την ολοκλήρωσή τους!

Ο κ. Χριστοδούλου
Στην τοποθέτησή του ο κ. Χριστοδούλου είπε, αρχικά, ότι οι ίδιοι έχουν τώρα να διαχειριστούν και τις επερχόμενες δημοτικές εκλογές και τα έργα που σχεδίασαν πριν τέσσερα χρόνια. Ανέφερε, μάλιστα, ότι ο ίδιος ορίστηκε σε έναν πρωτόγνωρο χώρο, με επτά νησιά υπ’ ευθύνη του και ένα προσωπικό που είναι ελλιπέστατο σε σχέση με τις προκλήσεις και αυτά τα οποία είχαν σχεδιάσει αφού στελεχώνεται μόλις με δεκατέσσερα άτομα.

Παρ’ όλα αυτά-συνέχισε-προσπάθησαν να είναι όσο γίνεται πιο συνεπείς και ανέφερε ότι το Λ.Τ. είναι ένας φορέας που είναι οικονομικά υγιέστατος αφού υπάρχει ένα αποθεματικό περίπου στα 4 εκατ. ευρώ το οποίο μεταφράζεται σε έργα που έχουν προγραμματίσει. Εκτός από τα χρηματοδοτούμενα, για τα οποία έπρεπε να συντάξουν τις μελέτες και να είναι ώριμοι για να τα εντάξουν, και μετά από πολλούς κόπους αλλά και, όπως είπε, την αμέριστη συμπαράσταση και βοήθεια του συμπατριώτη μας Αναπληρωτή Υπουργού Ναυτιλίας κ. Νεκτάριου Σαντορινιού, είναι και αυτά από ίδιους πόρους.

Αυτά τα τέσσερα χρόνια οι προκλήσεις και τα έργα ήταν πολύ μεγάλα, είπε ακόμη ο Πρόεδρος και αναφέρθηκε στα παρακάτω:
Το λιμάνι της Σύμης που εγκαινίασαν στις 8 Μαΐου 2018 και, όπως είπε, όταν το παρέλαβαν ήταν τελείως στάσιμο, προϋπολογισμού περίπου 4,5 εκατ. ευρώ και το ολοκλήρωσαν με πολλά εμπόδια και δυσκολίες. Η ανάπλαση του λιμανιού της Ακαντιάς που του άλλαξε την όψη, με την κατασκευή του κτιρίου των επιβατών ενώ τις επόμενες ημέρες θα εγκατασταθούν και τα εκδοτήρια δύο Εταιριών, της Blue Star Ferries και της ΑΝΕΚ.

Ακόμη, αξιοποίησαν το καρνάγιο-καναμάτ, ένα έργο που όπως είπε ήταν τελείως αφημένο στους ΡΟΜΑ, και θύμισε ότι όταν ξεκίνησε ο ιδιώτης τον καθαρισμό του, πέταξαν 1200 τριαξονικά δεκαοκτάτονα φορτηγά μπάζα και διάφορα αντικείμενο. Θύμισε ότι το παραχώρησαν για 35 μήνες σε ιδιωτική εταιρία που έχει επενδύσει στο συγκεκριμένο χώρο που αυτή τη στιγμή είναι λειτουργικός και ασφαλής και προσδοκούν, το αμέσως επόμενο διάστημα να προχωρήσουν και στην αναβάθμισή του με τη δημοπράτηση αυτού του έργου με διεθνή πλειοδοτικού διαγωνισμού. Βάσει της οικονομικοτεχνικής μελέτης που έχει κάνει η Εταιρία πρόκειται για μία επένδυση πάνω από δέκα εκατομμύρια ευρώ για να λειτουργήσει κανονικά ως καρνάγιο στα 67 στρέμματα και προβλέπονται εκτός από τις χερσαίες και λιμενικές εγκαταστάσεις. Προσδοκούν το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, εφόσον πάρουν τις εγκρίσεις να βγει και το συγκεκριμένο έργο προς δημοπράτηση, κάτι που θα σηματοδοτήσει την αναβάθμιση της περιοχής ενώ θα ανοίξουν και θέσεις εργασίας αλλά θα έχουμε και ένα θετικό πρόσημο και για τον θαλάσσιο τουρισμό αφού το καρνάγιο θα λειτουργήσει και για τα υπόλοιπα νησιά.

Σχετικά με το μεγάλο έργο της αναβάθμισης της ασφάλειας των τριών λιμανιών της Ρόδου (σ.σ. του τουριστικού, της Κολώνας και της Ακαντιάς), προϋπολογισμού 3.526.000 ευρώ, χρηματοδοτούμενο από το ΕΣΠΑ και σ’ αυτό υπήρξε και η βοήθεια του Υπουργείου για να ενταχθεί στο πρόγραμμα, έργο που το επεξεργάζονταν για πάνω από δύο χρόνια ώστε να καταστεί ώριμο και να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί. Μάλιστα, στη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. ενέκρινε το πρώτο πρακτικό για να προχωρήσουν στην αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών, να υπογράψει σύμβαση με την Εταιρία που έχει αναδειχθεί και να υλοποιηθεί το έργο μέσα σε έξι μήνες από την υπογραφή. Μ’ αυτό το έργο, όπως είπε, προσδοκούν στην ανάπτυξη και την αναβάθμιση εκτός από τον θαλάσσιο τουρισμό και για όσους δραστηριοποιούνται στις λιμενικές εγκαταστάσεις.

Ένα ακόμη πολύ μεγάλο έργο είναι ο ξύλινος πεζόδρομος-ποδηλατόδρομος, κόστους πάνω από 3,5 εκατ. ευρώ, για το οποίο στις 24 Ιανουαρίου είναι η καταληκτική ημερομηνία των προσφορών οπότε και αναμένεται ν’ αναδειχθεί ο ανάδοχος. Το υπόλοιπο κομμάτι το έχουν στείλει στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων το οποίο χρηματοδοτεί με 1,7 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα μέχρι τα 2,5 εκατ. ευρώ πάλι είναι από ίδιους πόρους ενώ στόχος είναι να ξεκινήσουν και τα δύο τμήματα ταυτόχρονα.

Όσον αφορά τη διάβρωση των δυτικών ακτών, παρά το γεγονός ότι κάτι τέτοιο δεν περιλαμβάνεται στις στενές αρμοδιότητες του Λ.Τ. εντούτοις προχώρησαν στη μελέτη για τον οικισμό της Κρεμαστής, προϋπολογισμού 1,4 εκατ. ευρώ, έχουν ολοκληρωθεί αρκετές μελέτες και αυτή τη στιγμή βρίσκονται στη φάση για την έγκριση των περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων για να μπορέσει να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ στο οποίο έχει υποβληθεί πρόταση, όπως και για την περιοχή της Σορωνής.

Στο Τεχνικό Πρόγραμμα έχει περιληφθεί και το έργο για τη ράμπα ανέλκυσης και καθέλκυσης μικρών σκαφών για την Κρεμαστή, προϋπολογισμού 200 χιλιάδων ευρώ και, τέλος, αναφέρθηκε και στις δύο μελέτες για το λιμανάκι των Φανών με στόχο την οριστική επίλυση του προβλήματος. Κλείνοντας, ευχαρίστησε για τη συνεργασία όλα τα στελέχη, και τον κ. Μανόλη Αντώνογλου που έχει αναλάβει χρέη Διευθυντή του Λ.Τ. καθώς πρόκειται για έναν μεγάλο όγκο δουλειάς, όπως και όλους τους φορείς που συνεργάζονται.