Μπορεί η διατροφή να «νικήσει» το χρόνο;

H διαδικασία γήρανσης χαρακτηρίζεται από μια προοδευτική απώλεια των επιπέδων ενέργειάς μας, αλλά και από μείωση της λειτουργικότητας ζωτικών συστημάτων του οργανισμού μας.

Η καθιστική ζωή, αλλά και οι λανθασμένες διατροφικά επιλογές συντελούν στη δημιουργία ενός «γεροντογόνου» περιβάλλοντος το οποίο επιτείνει τη διαδικασία γήρανσης.

Απόδειξη για αυτό αποτελούν τα λεγόμενα «lifestyle νοσήματα», όπως ο σακχαρώδης διαβήτης 2, τα καρδιαγγειακά και διάφοροι τύποι καρκίνου, τα οποία συμβάλουν στη μείωση του προσδόκιμου επιβίωσης, αλλά και στη μείωση της ποιότητας της ζωής. Δεδομένου ότι η διαδικασία γήρανσης είναι σταδιακή και αργή υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για να βελτιώσουμε τη λειτουργική ικανότητα του οργανισμού μας.

Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι η διατροφή μπορεί να επηρεάσει τη διαδικασία γήρανσης μέσω διαφόρων μηχανισμών. Τα χαρακτηριστικά μιας διατροφής‐όπλο κατά της γήρανσης συνοψίζονται σε μια ενεργειακά ισορροπημένη διατροφή, απαλλαγμένη από συστατικά τα οποία προάγουν τη φλεγμονή και τη γλυκοζυλίωση, αλλά πλούσια σε αντιοξειδωτικές ουσίες και σε ευεργετικά συστατικά για την υγεία του εντέρου μας.

Μάλιστα, οι τελευταίες μελέτες για την επιγενετική δράση της διατροφής και συγκεκριμένων θρεπτικών συστατικών στη γήρανση ανοίγουν το δρόμο για το σχεδιασμό εξατομικευμένων διατροφικών παρεμβάσεων με στόχο να κάνουμε σύμμαχο και όχι εχθρό μας τον χρόνο.

Πηγή: iator.gr