Κακές συνήθειες που  βλάπτουν τον εγκέφαλο

Πιθανόν κάνετε ορισμένα πράγματα που δεν θα έπρεπε. Ωστόσο, ορισμένες από τις κακές συνήθειες μπορούν να βλάψουν τον εγκέφαλό σας.

Μένετε για μεγάλο διάστημα μόνοι
Οι άνθρωποι προορίζονται για κοινωνική επαφή. Άνθρωποι με αίσθηση συνδέσμου, ακόμα και αν έχουν λίγους φίλους, είναι πιο ευτυχείς και παραγωγικοί. Επίσης είναι λιγότερο πιθανό να υποφέρουν από εξασθένηση του εγκεφάλουκαι νόσο του Alzheimer. Αν αισθάνεστε μόνοι, καλέστε μερικούς φίλους ή αρχίστε κάτι καινούργιο όπως χορό, τένις, μπριτζ , που περιέχει και άλλους ανθρώπους.

Ελλιπής ύπνος
Η έλλειψη ύπνου μπορεί να αποτελέσει αιτία άνοιας. Είναι καλύτερο να κοιμάστε επαρκώς. Αν έχετε πρόβλημα με τον ύπνο σας, αποφύγετε το αλκοόλ, την καφεΐνη και τα ηλεκτρονικά το βράδυ και ξεκινήστε ανακουφιστική ιεροτελεστία πριν τον ύπνο.

Τρώτε μεγάλες ποσότητες πρόχειρου φαγητού
Περιοχές του εγκεφάλου που συνδέονται με μάθηση, μνήμη και ψυχική υγεία είναι μικρότερες στους ανθρώπους που τρώνε πολλά μπέργκερ, τσιπς και αναψυκτικά.

Μούρα, προϊόντα ολικής άλεσης, ξηροί καρποί και πράσινα φυλλώδη λαχανικά, αντίθετα, συντηρούν την εγκεφαλική λειτουργία και επιβραδύνουν τη νοητική εξασθένηση.

Την επόμενη φορά που θα στραφείτε σε ένα σακουλάκι τσιπς προτιμήστε ξηρούς καρπούς.

Ακούτε δυνατά μουσική με τα ακουστικά
Με τα ακουστικά στο ανώτατο όριο έντασης μπορείτε να προκαλέσετε μόνιμη βλάβη στην ακοή, σε μόλις 30 λεπτά. Ωστόσο δεν πρόκειται μόνο για τα αυτιά.

Η απώλεια ακοής σε ηλικιωμένους συνδέεται με εγκεφαλικά προβλήματα όπως νόσο του Alzheimer και απώλεια εγκεφαλικού ιστού.

Αυτό ενδεχομένως οφείλεται στο ότι ο εγκέφαλος πρέπει να εργαστεί τόσο σκληρά για να καταλάβει τι λέγεται γύρω σας, που δεν μπορεί να αποθηκεύσει αυτό που ακούσατε σε μνήμη.

Χαμηλώστε την ένταση-όχι πιο δυνατά από το 60% της μέγιστης έντασης- και προσπαθήστε να μην ακούτε για περισσότερο από 2 ώρες τη φορά.

Δεν κινείστε αρκετά
Όσο πιο μεγάλο διάστημα παραμένετε χωρίς τακτική άσκηση τόσο περισσότερο πιθανό είναι να εμφανίσετε άνοια. Μπορεί επίσης ενδεχομένως να εμφανίσετε διαβήτη, καρδιοπάθεια και υπέρταση, που συνδέονται με τη νόσο Alzheimer.

Δεν είναι ανάγκη να αρχίσετε να τρέχετε μαραθώνιο- μισή ώρα στον κήπο ή έντονος περίπατος στη γειτονιά μπορούν να έχουν αποτέλεσμα.

Σημαντικό είναι να το κάνετε τουλάχιστον 3 ημέρες την εβδομάδα.

Καπνίζετε
Το κάπνισμα μπορεί να συρρικνώνει τον εγκέφαλο και αυτό δεν είναι καλό.
 Επιδεινώνει τη μνήμη σας και καθιστά 2 φορές πιο πιθανό το να εμφανίσετε άνοια, περιλαμβανομένου του Alzheimer. Προκαλεί επίσης καρδιοπάθεια, διαβήτη, εγκεφαλικό επεισόδιο και υπέρταση.

Τρώτε πολύ
Αν καταναλώνετε μεγάλες ποιότητες τροφών-ακόμα και του σωστού είδους-ο εγκέφαλός σας μπορεί ενδεχομένως να μη μπορεί να χτίσει το ισχυρό δίκτυο των συνάψεων που βοηθούν τη σκέψη και τη μνήμη σας.  Αν τρώτε πολύ, για μεγάλο διάστημα, μπορεί να παχύνετε επικίνδυνα και να εμφανίστε καρδιοπάθεια, διαβήτη και αρτηριακή πίεση, τα οποία συνδέονται με προβλήματα στον εγκέφαλο και Alzheimer.

Μένετε για μεγάλο διάστημα στο σκοτάδι
Αν δεν παίρνετε αρκετό φυσικό φως, ενδεχομένως θα έχετε κατάθλιψη και αυτό μπορεί να επιβραδύνει τον εγκέφαλο.

Οι έρευνες δείχνουν ότι το ηλιακό φως βοηθά στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου.

Πηγή: iatronet.gr