Περισσότερα κρουαζιερόπλοια αναμένονται στη Ρόδο

Αυξητικές τάσεις παρουσιάζει ο θαλάσσιος τουρισμός το 2019, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και για τα δύο επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συγκεντρώσει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο (Λ.Τ.) Νότιας Δωδεκανήσου του οποίου η Διοίκηση συνεδρίασε χθες και, μεταξύ άλλων, ασχολήθηκε και με θέματα συντήρησης των λιμενικών μας υποδομών και γενικά «καθημερινότητας», στο πλαίσιο της προετοιμασίας για την υποδοχή της νέας τουριστικής σεζόν.

Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε, λοιπόν, στη «Ροδιακή» ο Πρόεδρος του Λ.Τ. κ. Μιχάλης Χριστοδούλου, τα στοιχεία που έχει όσον αφορά την πορεία της κρουαζιέρας και του θαλάσσιου τουρισμού καθώς και την κίνηση των επιβατών, τη φετινή χρονιά, αναμένεται μία αρκετά σημαντική αύξηση στους επιβάτες που έρχονται από την Τουρκία προς τη Ρόδο.

Το δεύτερο στοιχείο που έχει ο Πρόεδρος από τώρα είναι ότι, σε σχέση με πέρυσι, οι προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων θα είναι περισσότερες κατά 25 επιπλέον από αυτές το 2018. Δηλαδή, αναμένεται να φθάσουμε φέτος γύρω στις 250 προσεγγίσεις κρουαζιεροπλοίων. Υπάρχει δηλαδή μία αυξητική τάση και, μάλιστα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που συλλέγει το Λ.Τ. και τις επόμενες δύο χρονιές, το 2020 και το 2021, τα μεγέθη αναμένεται να είναι πολύ καλύτερα όσον αφορά την προσέγγιση κρουαζιεροπλοίων στο λιμάνι της Ρόδο σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.

Όσον αφορά την προετοιμασία για τη νέα σεζόν, που παραδοσιακά ξεκινάει αυτή την εποχή,  όπως είπε ο κ. Χριστοδούλου, πολλά από τα θέματα της ημερήσιας διάταξης στη χθεσινή συνεδρίαση είχαν να κάνουν με τη συντήρηση των λιμενικών εγκαταστάσεων, προμήθειες κτλ. για όλα τα λιμάνια δικαιοδοσίας του Λ.Τ. και περισσότερο της Ρόδου.

Η ημερήσια διάταξη
Χθες, λοιπόν, εξέτασαν και το θέμα για την επιλογή του αναδόχου για ένα έτος ανάθεση παροχής υπηρεσιών φύλαξης στο πλαίσιο των σχεδίων ασφαλείας των λιμενικών εγκαταστάσεων του Εμπορικού Λιμένος Ρόδου και των λιμανιών της Κολώνας, της Ακαντιάς και της μαρίνας Μαντρακίου, σε ιδιωτική επιχείρηση παροχής υπηρεσιών ασφαλείας, προϋπολογισμού 350 χιλιάδων ευρώ περίπου.

Όπως είπε ο κ. Χριστοδούλου, υπάρχει ήδη ανάδοχος για τη φύλαξη των λιμανιών της Ρόδου για έναν χρόνο από την υπογραφή της σύμβασης. Το Δ.Σ. χθες ενέκρινε το πρακτικό της Επιτροπής, οπότε το Λ.Τ. θα προχωρήσει κανονικά στη συγκεκριμένη υπηρεσία. Αυτό θα γίνει την επόμενη εβδομάδα και αφού πάρουν την έγκριση από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση, θα ξεκινήσει άμεσα.

Ένα άλλο θέμα που απασχόλησε τη χθεσινή συνεδρίαση, ήταν η έγκριση του πρώτου πρακτικού για το έργο της επέκτασης του ξύλινου πεζόδρομου-ποδηλατόδρομου επί της οδού Αυστραλίας προς το λιμάνι της Ακαντιάς. Πρόκειται για το πρώτο τμήμα, για το οποίο υπάρχει προσωρινός ανάδοχος-υπενθυμίζεται ότι στον διαγωνισμό που είχε γίνει είχαν λάβει μέρος γύρω στις 12 εταιρείες και αναδείχθηκε ο μειοδότης-ανάδοχος.

Τώρα, λοιπόν, βρίσκονται στη φάση που προχωρούν τη διαδικασία για να υπογραφεί η σύμβασή του και να ξεκινήσει άμεσα το έργο, το οποίο ως γνωστόν, και ως Δημοτική Αρχή και ως Λ.Τ. ήταν ένα από αυτά που προέταξαν από την αρχή της θητείας.

Η διαδικασία, λοιπόν, έχει φθάσει στο τέλος της και μέσα στο Μάρτιο αναμένεται να εγκατασταθεί ο εργολάβος ώστε να προχωρήσει στην κατασκευή και την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου τμήματος του έργου.

Όσον αφορά το υπόλοιπο κομμάτι του έργου, ήδη έχει σταλεί το τεχνικό δελτίο προς το ειδικό αναπτυξιακό πρόγραμμα, δηλαδή το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, από το οποίο χρηματοδοτείται και αυτό με 1,7 εκατ. ευρώ.

Ο Πρόεδρος, θύμισε ακόμη ότι ο συνολικός προϋπολογισμός του υπόλοιπου τμήματος ανέρχεται στα 2,6 εκατ. ευρώ, από τα οποία τα 1,7 εκατ. ευρώ είναι έργο χρηματοδοτούμενο από το ειδικό πρόγραμμα και το υπόλοιπο ποσό είναι από ιδίους πόρους του Λ.Τ.

Ο ίδιος εκτιμά ότι θα έχουν τις εγκρίσεις και γι’ αυτό το τμήμα μέσα στην επόμενη εβδομάδα ώστε να προχωρήσει στο διαγωνισμό και να ολοκληρωθεί το έργο όσο το δυνατόν γρηγορότερα. 

Όσον αφορά, τέλος, το μεγάλο έργο της αναβάθμισης της ασφάλειας των λιμανιών της Ρόδου, αυτή τη στιγμή βρίσκονται στη φάση που έχουν ζητήσει επικαιροποιημένα δικαιολογητικά από την Εταιρεία που έχει αναδειχθεί, περιμένουν να τους σταλούν ώστε να τα στείλουν στη συνέχεια για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο επειδή ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται στα 3,5 εκατ. ευρώ περίπου και να υπογραφεί η σύμβαση.

Η ολοκλήρωση του έργου αυτού θα γίνει μέσα σε έξι μήνες από τότε που θα εγκατασταθεί ο εργολάβος. Δηλαδή, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, περίπου στο τέλος του Μαρτίου αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση και ο εργολάβος αναμένεται να εγκατασταθεί γύρω στις αρχές της σεζόν.