Πρέπει να μειωθεί η τιμή του νερού για τα κρουαζιερόπλοια

Τη μείωση της τιμής του νερού για τα κρουαζιερόπλοια ζήτησε από τη ΔΕΥΑΡ το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου και μάλιστα κατέθεσε εγγράφως το σχετικό αίτημα και περιμένει την εξέτασή του σε μία από τις επόμενες συνεδριάσεις του δ.σ της επιχείρησης.

Συγκεκριμένα η διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου (Λ.Τ.), ζητά να μειωθεί η τιμή ανά κυβικό που πληρώνουν σήμερα οι εταιρείες κρουαζιέρας όταν προμηθεύονται τα πλοία τους νερό από τη Ρόδο και αντί να πληρώνουν το ποσό των 8,20 ευρώ να πληρώνουν μόνο 2 ευρώ.

Αυτό,  όπως δήλωσε στον Ρ/Σ “Παλμός”, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου  Μιχάλης Χριστοδούλου, είναι ένα από τα ισχυρά κίνητρα που εκτιμά το Λ.Τ. ότι θα προσελκύσουν περισσότερα κρουαζιερόπλοια, αν τεθεί σε εφαρμογή, σε μία προσπάθεια να ανακάμψει η κρουαζιέρα που τα τελευταία χρόνια καταγράφει φθίνουσα πορεία.

Παράλληλα η διοίκηση του Λ.Τ.  ενημέρωσε ήδη τις εταιρείες ότι δεν θα εισπράττει το τέλος ασφαλείας από επιβάτες κρουαζιεροπλοίων ηλικίας  άνω των 65 ετών και από παιδιά έως 10 ετών, επίσης στο πλαίσιο εφαρμογής κινήτρων για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας.

Ο κ. Χριστοδούλου υπογράμμισε ότι η κρουαζιέρα είναι ένα θέμα για το οποίο γίνονται συνεχείς προσπάθειες, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Το θέμα της κρουαζιέρας μας απασχολεί από τότε που ξεκινήσαμε και αναλάβαμε ως δημοτική αρχή.

Γι’ αυτό το λόγο συναντήσαμε και τους εκπροσώπους των εταιρειών κρουαζιέρας. Τα αίτια της φθίνουσας πορείας δεν έχουν να κάνουν με τις εγκαταστάσεις του λιμανιού, αλλά με την κατάσταση στις αγορές της Μεσογείου.

Ο θαλάσσιος τουρισμός είναι αλληλένδετος με αυτήν.
Έχουν ανοίξει και νέες αγορές και οι εταιρείες κρουαζιέρας εκτιμούν ότι θα έχουν περισσότερα κέρδη από αυτά που προσφέρουμε σήμερα. Ως Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Νότιας Δωδεκανήσου δε σταματήσαμε να προσπαθούμε και να μην μας ενδιαφέρει να δώσουμε τα κίνητρα ανάπτυξης.

Αν σας δείξω πίνακες με άλλα λιμάνια θα δείτε ότι το λιμάνι της Ρόδου σε σχέση με τον Πειραιά και τα άλλα ευρωπαϊκά ανταγωνιστικά λιμάνια ακόμα και της Τουρκίας είναι πολύ πιο φθηνό σε σχέση με αυτά. Άλλωστε η τιμολογιακή πολιτικη δεν καθορίζεται από το Λιμενικό Ταμείο αλλά ορίζεται από την κυβέρνηση με ΦΕΚ και αυτό εφαρμόζουμε».

Σημειώνεται ότι το νερό που προσφέρει η Ρόδος είναι αρκετά ποιοτικό σε σύγκριση για παράδειγμα με αυτό του Ηρακλείου ή άλλων λιμανιών στην Τουρκία. Άρα αποτελεί σημαντικό παράγοντα ο εφοδιασμός των κρουαζιεροπλοίων με πόσιμο ποιοτικό νερό και εκεί θέλει το Λ.Τ. να… «χτυπήσει» συμβάλλοντας ώστε η Ρόδος να γίνει ανταγωνιστική.

Σε αυτή την απόφαση συμφωνεί και ο δήμαρχος Φώτης Χατζηδιάκος, που εκτιμά ότι το τελικό όφελος για τις εταιρείες κρουαζιέρας θα είναι αρκετά υψηλό. Επίσης θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι στο λιμάνι λειτουργεί σε καθημερινή βάση και όχι μόνο το καλοκαίρι ένα οργανωμένο κέντρο πρώτων βοηθειών,  κάτι που μπορεί επίσης να αποτελέσει ένα κίνητρο για τις εταιρείες κρουαζιέρας ώστε οι επιβάτες τους να νοιώθουν ασφαλείς όταν θα έρχονται στη Ρόδο.

Όλα τα παραπάνω σε συνδυασμό με το γεγονός ότι αναβαθμίζεται το σχέδιο ασφαλείας των κεντρικών λιμανιών στην πόλη εκτιμάται ότι θα συμβάλει στο να ενισχυθεί ο ρόλος τους ενώ παρέχεται και δωρεάν wifi δίνοντας πληροφορίες για τα σημαντικότερα σημεία ενδιαφέροντος και όχι μόνο. Παράλληλα το Λιμενικό Ταμείο έχει συντάξει και μία κυκλοφοριακή μελέτη για το τουριστικό λιμάνι της Ρόδου και οδεύει προς εφαρμογή σύμφωνα με την οποία θα διαχωρίζονται τα τροχοφόρα από τους επιβάτες.

Όπως έχει γίνει επίσης γνωστό,  σύμφωνα με τα στοιχεία που υπάρχουν,  επικρατεί αισιοδοξία για το 2019, καθώς πέρυσι είχαμε 209 πλοία που κατέπλευσαν στη Ρόδο και μέχρι τώρα για το 2019 έχουν δηλωθεί 217 πλοία, ενώ αναμένονται άλλες περίπου 30 προσεγγίσεις. Φέτος δηλαδή οι συνολικές προσεγγίσεις θα πλησιάσουν τις 250.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2018 από τη γραμμή της Τουρκίας είχαμε μία σημαντική αύξηση σε σχέση με το 2017.
Η διαφορά με το 2018 ήταν 33.253 επιπλέον επιβάτες με ποσοστό αύξησης 22% και όπως δείχνουν τα πράγματα φέτος εκτός απροόπτου θα έχουμε και πάλι αύξηση στην κίνηση της γραμμής Τουρκίας.