Σε σύμπραξη ανταλλαγών μεταξύ σχολείων το 2ο Πειραματικό Ρόδου

Το 2ο Πειραματικό Σχολείο Πόλεως Ρόδου συμμετείχε στην 1η Δραστηριότητα Μάθησης, Διδασκαλίας και Κατάρτισης του σχεδίου της Δράσης ΚΑ229, «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων» στον Τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης του Προγράμματος Erasmus+ 2018,  με τίτλο: «Reading-A window to the world of migrants and a door to new experiences» που εγκρίθηκε τον Σεπτέμβριο 2018 και πραγματοποιήθηκε στην πόλη Palma Del Rio της Ισπανίας από τις 19 έως τις 24 Νοεμβρίου 2018.

Οι εκπαιδευτικοί που μετακινήθηκαν ήταν η εκπ.  Αγγλικής Γλώσσας  κ. Παννάτου Κατερίνα  (ΠΕ06) και η εκπ.  Γενικής Παιδείας Σταυριανού Ζαμπετούλα (ΠΕ70). Ολοκλήρωσαν με επιτυχία την πενθήμερη εργασία τους στο σχολείο I.E.S. Antonio Gala με θέμα «Λογοτεχνία και Μετανάστευση».

Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν σχολεία από την Ισπανία, την Πολωνία και την Γερμανία, η οποία είναι και η συντονίστρια χώρα.  Κατά τη διάρκεια αυτής της διετίας θα αναπτυχθούν κοινές δράσεις που θα περιλαμβάνουν μικρής διάρκειας (5 ημέρες) ανταλλαγές ομάδων μαθητών με συνοδούς εκπαιδευτικούς του σχολείου και μικρής διάρκειας (5 ημέρες) κοινά προγράμματα κατάρτισης για τους εκπαιδευτικούς του σχολείου.

Παράλληλα θα υλοποιηθούν κοινές δραστηριότητες σε όλα τα εταιρικά σχολεία με την ενεργή συμμετοχή και συνεργασία μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών.  Δικαίωμα συμμετοχής έχουν οι μαθητές των τάξεων ΣΤ’, Ε’ και Δ’.

Το Πρόγραμμα εστιάζει σε δύο βασικά θέματα:

Α. Στη Λογοτεχνία και τη διδασκαλία της, με αφετηρία την Οδύσσεια και με στόχο να αγαπήσουν οι μαθητές το βιβλίο  και όσα έχει να τους προσφέρει. Η ανάπτυξη των σχετικών δεξιοτήτων μέσα από τεχνικές που θα διδαχθούν και δραστηριότητες για την εξάσκηση τους θα βοηθήσει τους μαθητές να αποκτήσουν την αυτοπεποίθηση που χρειάζονται αλλά και το κίνητρο για να ασχοληθούν τόσο με την ανάγνωση βιβλίων όσο και με την παραγωγή  γραπτού λόγου.

Β. Στο σύγχρονο ευρύτερο προβληματισμό σχετικά με τις μετακινήσεις, σε σύνδεση με την Οδύσσεια, με αφετηριακή έμφαση στο Ομηρικό ταξίδι του Οδυσσέα – στον κοινωνικό, πολιτισμικό αλλά και εκπαιδευτικό του χαραχτήρα.

Γενικότεροι στόχοι σχεδίου:
• Θέτουμε νέους στόχους, δοκιμάζουμε νέους ρόλους και εφαρμόζουμε νέες πρακτικές.  
• Προωθούμε το εκπαιδευτικό έργο και το διευρύνουμε.  
• Εμπλέκουμε τους μαθητές και τους γονείς στη διαδικασία της μάθησης.  
• Γινόμαστε μέλη μιας ευρύτερης ομάδας.  
• Μαθαίνουμε να σχεδιάζουμε και να αναλαμβάνουμε πρωτοβουλίες.  
• Επιδιώκουμε την επικοινωνία με διάφορους φορείς της εκπαίδευσης και της πολιτείας.  
• Ανοίγουμε το σχολείο στην κοινωνία.
• Ανάδειξη καινοτόμων πρακτικών

Σε σύντομο χρονικό διάστημα μέσω των διακρατικών δραστηριοτήτων σε συνδυασμό με τα εργαλεία των ΤΠΕ θα δοθεί έμφαση στην αξία της Λογοτεχνίας και του βιβλίου για να αξιοποιηθεί τόσο στην εκπαίδευση των μαθητών-ταξιδιωτών όσο και αυτών που τους υποδέχονται, για την ομαλότερη ένταξη των πρώτων στο σχολείο και την κοινωνία

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης  πραγματοποιήθηκαν ξεναγήσεις στην περιοχή της Ανδαλουσίας (Πάλμα Ντελ Ρίο, Κόρδοβα) σε ιστορικούς χώρους, μουσεία και ναούς όπου γνώρισαν την ιστορία της περιοχής και τον πολιτισμό της χώρας.

Επιπλέον, υπήρξε ανταλλαγή εμπειριών και βιωμάτων με τους εκπαιδευτικούς των άλλων χωρών. Η φιλοξενία ήταν εξαιρετική και οι εμπειρίες πολύτιμες.