Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι μέτρο με χαρακτήρα επιδότησης

Το Μεταφορικό  Ισοδύναμο είναι μέτρο με χαρακτήρα επιδότησης

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι μέτρο με χαρακτήρα επιδότησης

Rodiaki NewsRoom

ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΚΕ 218 ΦΟΡΕΣ

Γράφει ο
Γεώργιος Καμίτσης*
ο Πάτμιος

Η εκδήλωση για την παρουσίαση του Μεταφορικού Ισοδύναμου στην Ρόδο από τον Αναπληρωτή Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Σαντορινιό Νεκτάριο την Παρασκευή 15/03/2019 στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου είχε ενημερωτικό και προεκλογικό χαρακτήρα.

Παρακολούθησα με ιδιαίτερη προσοχή την παρουσίαση που έγινε για το Μεταφορικό Ισοδύναμο (ΜΙ) και τα οφέλη που θα έχουμε από την εφαρμογή του σχετικά με τις μετακινήσεις ατόμων και την μεταφορά αγαθών. Στην Ευρώπη εφαρμόζεται αρκετά χρόνια και ωρίμασε πλέον η ιδέα να γίνει πράξη στην Ελλάδα ως μέτρο επιδότησης αλλά όχι ανάπτυξης. Τοποθετήθηκα δημόσια στην εκδήλωση και παραθέτω τις προσωπικές μου απόψεις για το Μεταφορικό Ισοδύναμο.

Η εφαρμογή του ΜΙ απαιτεί έναν ακόμα αριθμό (ΜΑΝ) αρκετή γραφειοκρατία και εργασία για τους λογιστές επί πληρωμή για τις απαιτούμενες καταστάσεις προς υποβολή.

Η απώλεια των μειωμένων συντελεστών του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) είναι ήττα της για εμάς τους νησιώτες. Η σημερινή κυβέρνηση δεν κατέθεσε ακόμα σχετικό αίτημα στην Ευρώπη για την επαναφορά των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ και κακώς αυτοί συνδέθηκαν επιλεκτικά με τα νησιά που δέχονται προσφυγικές ροές.

Ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ είναι άμεσος, χωρίς γραφειοκρατία, έχει καθολικό χαρακτήρα και δεν κάνει διακρίσεις σε κατοίκους, επισκέπτες, τουρίστες ή πρόσφυγες.

Ο μειωμένος συντελεστής ΦΠΑ δίνει κίνητρα για τουριστική ανάπτυξη καθώς ο ανταγωνισμός με την γείτονα χώρα είναι έντονος. Η βαριά βιομηχανία της χώρας μας είναι ο τουρισμός και η εποχή που μπορούμε να εργαστούμε σε συνδυασμό με τα καιρικά φαινόμενα και τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια έχει μικρή διάρκεια.

Πρέπει να βρεθεί τρόπος ο νησιώτικη οικογένεια να συντηρηθεί παραμένοντας στον τόπο της. Αλήθεια, τι φορολογικά και οικονομικά προνόμια έχουν δοθεί στους Εθνοφύλακες; Ποιος θα φυλάξει τα Ελληνικά – Ευρωπαϊκά σύνορα; Είναι θέμα εθνικής ασφάλειας οι νησιώτες να παραμείνουμε όρθιοι στον τόπο που γεννηθήκαμε. Η περίπτωση της νησίδας Λέβιθα που κατοικείται συνεχόμενα τουλάχιστον 300 χρόνια από Πατμιακή Οικογένεια με ιδιοκτήτη την Ιερά Μονή Ιωάννου του Θεολόγου μας βάζει σε σκέψεις. Οι παράλογες αξιώσεις του Δήμου Λέρου σε σχέση με το αιολικό πάρκο μας βάζουν σε σκέψεις. Όλα θα καταπατηθούν στον βωμό του χρήματος;

Η απαλλαγή από τον ΦΠΑ με απλές διαδικασίες στα μικρά νησιά θα δώσει κίνητρα δημιουργίας θέσεων εργασίας μειώνοντας την ανεργία και το φαινόμενο της μετανάστευσης.

Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι μέτρο με χαρακτήρα επιδότησης.
Οι μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ είναι μέτρο με χαρακτήρα ανάπτυξης. Χρειαζόμαστε σε συνδυασμό και τα δύο μέτρα δίνοντας προτεραιότητα στους μειωμένους συντελεστές ΦΠΑ.
Οι νησιώτες είμαστε τα θύματα της πολιτικής στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης.

Το Ελληνικό Κράτος πρέπει να φροντίσει με ειδικό νομοθετικό έργο οι νησιώτες να παραμείνουμε με τις οικογένειες μας με αξιοπρέπεια στον τόπο που γεννηθήκαμε .

* Πρόεδρος του Συλλόγου Επιτηδευματιών Πάτμου « Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ». Σύμβουλος του Επιμελητηρίου Δωδεκανήσου στο τμήμα της μεταποίησης. Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Δωδεκανήσου.

Διαβάστε ακόμη

Δρ. Μελίνα Φιλήμονος - Τσοποτού: Τα νησιά, τα μουσεία και οι φύλακες

Σπύρος Συρόπουλος: "Δωριέας: Ο αρχιτέκτονας του πολιτικού μεγαλείου μιας διαχρονικής πόλης"

Φίλιππος Ζάχαρης "«Δικαίωμα στη Λήθη»: H ασφαλιστική κάλυψη των ασθενών που επιβίωσαν από καρκίνο"

Γιάννης Παρασκευάς: Οι ενστάσεις και η ουσία του πολιτικού προβλήματος

Φίλιππος Ζάχαρης: Ο πολύπλευρος άνθρωπος σε μία πολύπλοκη ζωή

Ηλίας Καραβόλιας: «Η επικίνδυνη εμμονή»

Θανάσης Καραναστάσης: Με τους... κράχτες στην Ευρωβουλή

Σωτήρης Ντάλης: "Iσραήλ- Ιράν: Από τον σκιώδη πόλεμο στην απόλυτη σύγκρουση;"