Σε 45 εκατομμύρια ανέρχονται οι οφειλές προς τη ΔΕΥΑΡ

Στα 45 εκατομμύρια ευρώ ανέρχεται σήμερα το χρέος των καταναλωτών όλων των κατηγοριών προς τη ΔΕΥΑΡ, ενώ μέσα σε αυτά τα χρήματα περιλαμβάνονται και οι τιμολογήσεις από τους λογαριασμούς άρδευσης που σταμάτησαν εδώ και περίπου πέντε χρόνια.

Όπως δήλωσε στον Ρ/Σ “ΠΑΛΜΟΣ” ο πρόεδρος της επιχείρησης Αλέξανδρος Μανωλάκης, πριν από δύο χρόνια όταν ανέλαβε τη διοίκηση της ΔΕΥΑΡ το χρέος ανερχόταν σε 54 εκατομμύρια ευρώ και έφτασε σε αυτό το ύψος τόσο λόγω της οικονομικής κρίσης, όσο και λόγω των κακοπληρωτών.

«Το πρόβλημα βασίζεται σε πραγματική ανάγκη των συμπολιτών μας, που δε μπορούν να ανταποκριθούν ακόμα και στο λογαριασμό του νερού, αν και είναι το φθηνότερο αγαθό. Δεν είναι μόνο όμως οι συνθήκες που βιώνουν οι πολίτες είναι και το φαινόμενο ότι πολλοί αδιαφορούν, καθώς ενώ μπορούν να πληρώσουν δεν το κάνουν και βασίστηκαν τα προηγούμενα χρόνια στο ότι η ΔΕΥΑΡ δεν θα κάνει διακοπές νερού. Υπάρχουν δηλαδή οι συστηματικοί οφειλέτες» είπε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε:

«Έχει γίνει μία τεράστια προσπάθεια από τον Απρίλιο του 2017 που ανέλαβα και είναι ορατή και στα αποτελέσματα. Ενδεικτικά θα πω ότι έχουμε καταφέρει  μέσα σε ένα χρόνο να τιμολογήσουμε 6 εκατ. κυβικά μέτρα νερού παραπάνω, κάτι που σημαίνει καλύτερος έλεγχος, «μάζεμα» των παράνομων υδροδοτήσεων και αρκετά άλλα και καταφέραμε να μειώσουμε τις ληξιπρόθεσμες οφειλές παλαιότερων ετών κατά περίπου 10 εκατ. ευρώ. Αυτό το κάναμε σε μία εποχή που το οικονομικό περιβάλλον στη χώρα μας δεν έχει αλλάξει, αλλά δουλέψαμε πιο συστηματικά κάναμε κάποιες ρυθμίσεις και ανταποκρίθηκε ένας μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας».

Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Μανωλάκη, το ποσό αυτό θα μειώνεται στα επόμενα χρόνια αρκεί η εκάστοτε δημοτική αρχή, να φύγει πλέον από μικροπολιτικές του ότι «δεν πιέζω να εισπράξω γιατί θα έχω επιπτώσεις πολιτικές», και να αφήσει την επιχείρηση να προχωρήσει χρησιμοποιώντας μεγαλύτερο μέρος από τον ιδιωτικό τομέα.

Αν η ΔΕΥΑΡ είχε αυτά τα χρήματα, θα μπορούσε να εκτελέσει, όπως είπε μεγάλα έργα στο νησί και δεν θα περιμέναμε το κράτος.

Αναφερόμενος αναλυτικά στα χρέη προς τη ΔΕΥΑΡ είπε τα εξής: «Όταν ανέλαβα εγώ το χρέος ανερχόταν στα 54,5 εκατομμύρια ευρώ, και αυτή τη στιγμή είναι γύρω στα 45 εκατ. ευρώ. Μέσα σε αυτά περιλαμβάνονται οι ρυθμίσεις και οι τιμολογήσεις στην άρδευση που είχε σταματήσει για πέντε χρόνια.

Οι μεγαλοοφειλέτες σε ό,τι αφορά την πίτα είναι μοιρασμένη. Σαν νούμερο μπορούμε να πούμε ότι οι οικίες είναι οι περισσότεροι οι επαγγελματίες είναι οι λιγότεροι αλλά σε ύψος οφειλών είναι μοιρασμένες στη μέση. Δηλαδή όσο οφείλουν οι επιχειρήσεις οφείλουν και οι κατοικίες.

Εμείς έχουμε καλέσει αρκετές φορές τους πολίτες να διακανονίσουν τις οφειλές τους και κάναμε πράξη ότι θα προβούμε σε διακοπές και θα στείλουμε επιστολές σε ΕΟΤ και Πυροσβεστική και το έχουμε κάνει.  Θα πρέπει να πω ότι η ΔΕΥΑΡ έμεινε με 9 καταμετρητές σε όλο το νησί για 115.000 καταναλωτές. Είναι δύσκολο να ανταποκριθούν, γι’ αυτό προχωρήσαμε στην ανάθεση του έργου σε ιδιώτες μέσω διαγωνισμού. Το μεγαλύτερο μέρος του νησιού καταμετράται από ιδιώτη και προσπαθούμε να έχουμε τους 9 ανθρώπους μας στην πόλη και να δώσουμε στους ιδιώτες το υπόλοιπο νησί για να εξαλειφθούν και οι κατά προσέγγιση λογαριασμοί και τα λάθη».

Πάντως μιλώντας συγκεκριμένα για τις καταναλώσεις και τον υπολογισμό των χρεώσεων έκανε γνωστό ότι η επιχείρηση μελετά την εξυπηρέτηση των καταναλωτών μέσω διαδικτύου.

«Έχω ζητήσει από την εταιρεία που έχει τα διαχειριστικά συστήματα software της επιχείρησης να φτιάξει ένα πρόγραμμα το οποίο θα δώσει τη δυνατότητα να συνδέονται οι καταναλωτές στο site της ΔΕΥΑΡ να παίρνουν κωδικούς πρόσβασης να μπαίνουν για να βλέπουν τις καταναλώσεις τους και τους λογαριασμούς τους. Θα μπορούν επίσης να καταχωρούν οι ίδιοι την κατανάλωσή τους με τη μέτρηση που θα παίρνουν από το μετρητή τους και θα βγαίνει επιτόπου το τιμολόγιο και θα ελέγχουν τις πληρωμές τους.

Θα δώσουμε επίσης και ένα κίνητρο, δηλαδή έκπτωση σε όσους θα κάνουν χρήση αυτών των σύγχρονων συστημάτων. Θα εφαρμόσουμε όμως και κάποιες νέες ιδέες. Πάντως οι συμπολίτες μας δε χρειάζεται να τρέχουν στη ΔΕΥΑΡ, όσοι είναι σε απομακρυσμένα χωριά. Αυτοί μπορούν να πηγαίνουν στα ΚΕΠ ακόμα και με ένα τηλέφωνο στη ΔΕΥΑΡ μπορούν να δίνουν τη μέτρησή τους.

Επίσης σχεδιάζουμε να κάνουμε δύο νέα γραφεία με πλήρες προσωπικό στη Σορωνή και στη Νότια Ρόδο (έχουν παρθεί αποφάσεις) και σε επόμενο στάδιο και στο δήμο Ατταβύρου για να μπορούν οι πολίτες να εξυπηρετούνται στα κατά τόπους διαμερίσματά τους. Αυτό όμως έχει παγώσει, γιατί ενώ έχουμε πάρει έγκριση για 100 νέες θέσεις εργασίας από το αρμόδιο υπουργείο, αναμένουμε ακόμη την προκήρυξη από το ΑΣΕΠ που έχει κολλήσει γιατί η προηγούμενη προκήρυξη των δήμων έχει ένα τεράστιο αριθμό πλαστών εγγράφων από τους συμμετέχοντες και γίνεται έλεγχος με αποτέλεσμα να έχουμε πάει ένα χρόνο πίσω.

Το νερό στα κρουαζιερόπλοια
Ο κ. Μανωλάκης ρωτήθηκε και για την παροχή φθηνότερου νερού στα κρουαζιερόπλοια ως κίνητρο για να επιλέγουν το λιμάνι μας, και μάλιστα έκανε γνωστό ότι αν δεν υπάρξει κάποιο νομικό κώλυμα, αυτό θα εφαρμοστεί από φέτος.

Ειδικότερα μιλώντας για το σχετικό αίτημα που είχε κατατεθεί από τη διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου, δήλωσε τα εξής: «Το αίτημα εξετάστηκε το 2017 όταν ανέλαβα την προεδρία. Όμως τότε είχα πέι ότι δεν μπορεί όταν μία ολόκληρη πόλη έχει προβλήματα υδροδότησης μέχρι να μπει σε λειτουργία το φράγμα εμείς να μειώνουμε την τιμή του νερού και να λέμε στα κρουαζιερόπλοια να έρθουν να πάρουν νερό. Εμείς δεν είχαμε νερό για να δώσουμε.

Είπα λοιπόν να κάνουμε υπομονή ώστε να περάσει αυτή η ταλαιπωρία του νησιού μας και αμέσως μετά να δώσουμε το κίνητρο στα κρουαζιερόπλοια. Τώρα θα το κάνουμε. Τώρα μπορούμε να το κάνουμε. Υπάρχει ένα θέμα που θα δούμε με τις νομικές υπηρεσίες μας, αν δηλαδή μπορούμε να κάνουμε αλλαγές στην τιμολογιακή μας πολιτική πριν τις εκλογές. Αν υπάρχει απαγόρευση, μπορούμε να πάρουμε τις αποφάσεις και να υλοποιηθούν μετά τις εκλογές».